Τελευταία νέα
ΑρχικήΗ πώληση έως 75% του Μ.Κ. του Δημοσίου από τα λιμάνια θα απεμπολήσει τη Δημόσια Αρχή σε ξένο επενδυτή
Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας

Η πώληση έως 75% του Μ.Κ. του Δημοσίου από τα λιμάνια θα απεμπολήσει τη Δημόσια Αρχή σε ξένο επενδυτή

Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜ.Υ.Λ.Ε.) απέστειλε ανοιχτή επιστολή με αποδέκτες τους κ.κ. Γ. Παπανδρέου, Αντ. Σαμαρά, Αλ. Παπαρήγα, Γ. Καρατζαφέρη, Αλ. Τσίπρα, Γ. Παπακωνσταντίνου, Γ. Διαμαντίδη, Φώτη Κουβέλη, Ντ. Μπακογιάννη και τους βουλευτές του Ελληνικού…

Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜ.Υ.Λ.Ε.) απέστειλε ανοιχτή επιστολή με αποδέκτες τους κ.κ. Γ. Παπανδρέου, Αντ. Σαμαρά, Αλ. Παπαρήγα, Γ. Καρατζαφέρη,<...> Αλ. Τσίπρα, Γ. Παπακωνσταντίνου, Γ. Διαμαντίδη, Φώτη Κουβέλη, Ντ. Μπακογιάννη και τους βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου, με θέμα την ιδιοτικοποίηση των λιμένων.

“Η απόφαση της Κυβέρνησης, κατΆεπιταγή της Τρόικας, να ιδιωτικοποιήσει τους ΟΛΠ και ΟΛΘ είναι πράξη ανερμάτιστη και πολιτικά επικίνδυνη για το Δημόσιο Συμφέρον με δυσμενείς επιπτώσεις για τις τοπικές κοινωνίες, την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας, αλλά και την οικονομική ζωή συνολικά”, αναφέρεται στην επιστολή.

“Οι ΟΛΠ και ΟΛΘ μετατράπηκαν το 1999 από ΝΠΔΔ σε ΑΕ. Αυτό έγινε, κατΆ εξαίρεση, με ειδικό νόμο, τον 2688/99, αφού κατΆ επιταγή του ΣτΕ, επιβάλετο να υπάρξει κατοχύρωση της εποπτείας του Δημοσίου και εξάρτησή των ΟΛΠ και ΟΛΘ από το Δημόσιο.

Όπως, επίσης, και ειδική μέριμνα για τη μονιμότητα στην εργασία, η οποία επεκτάθηκε με κανονιστικές και νομοθετικές πρωτοβουλίες για όλους τους εργαζόμενους.

Επίσης, θεσπίστηκε με ειδική διάταξη ότι το Δημόσιο κατέχει πάντα το 51% του Μετοχικού Κεφαλαίου.
Στο Ν.2688/99, εκτός της εφαρμογής των διατάξεων του Ν.2190/20 και του 2414/96, διατηρήθηκε μεγάλο μέρος των διατάξεων που ίσχυαν στο ΝΠΔΔ, ώστε να επιτελείται τόσο ο ρόλος των ΟΛΠ και ΟΛΘ, ως Δημόσια Αρχή, καθώς και να επιτελείται ο κοινωνικός τους ρόλος.

Ο ρόλος της Δημόσιας Αρχής είναι ενσωματωμένος στους ΟΛΠ, ΟΛΘ. Δεν μπορεί να υπάρξει λιμάνι χωρίς Δημόσια Αρχή.

Η πώληση έως 75% του Μετοχικού Κεφαλαίου που σήμερα κατέχει το Δημόσιο θα απεμπολήσει τη Δημόσια Αρχή σε τρίτο και μάλιστα ξένο επενδυτή.

Δεν υπάρχει προηγούμενο σε ευρωπαϊκό χώρο μιας τέτοιας πολιτικής, παρά μόνο σε περιφερειακά λιμάνια της Βρετανίας, επί Θάτσερ, πολιτική η οποία κρίθηκε λανθασμένη και αναθεωρείται από τους ίδιους τους νεοφιλελεύθερους. Επίσης, τέτοια παραδείγματα βλέπουμε σε λιμάνια της Νεοζηλανδίας και της Αφρικής.

Αντιλαμβάνεστε τους κινδύνους που εγκυμονεί η απεμπόληση της Δημόσιας Αρχής, για την ακτοπλοΐα, τη σύνδεση με τα νησιά, τον Τουρισμό, την ασφάλεια, τον έλεγχο του εξαγωγικού εμπορίου, όταν ήδη στον Πειραιά έχει παραχωρηθεί ο μεγάλος Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων στη COSCO.

Πέραν αυτού του βασικού ζητήματος, η πώληση του Μετοχικού Κεφαλαίου των ΟΛΠ, ΟΛΘ αποτελεί καραμπινάτο οικονομικό σκάνδαλο.

Συγκεκριμένα:
Η πώληση των μετοχών που κατέχει το Ελληνικό Δημόσιο θα επιφέρει έσοδα περίπου 270 εκατ. ευρώ, όταν η ετήσια κερδοφορία του ΟΛΠ κυμαίνεται περί τα 30 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις την περίοδο 2002-2010 είναι της τάξεως των 390 εκατ. ευρώ με Ίδια Κεφάλαια του Οργανισμού. Το ενοίκιο από την παραχώρηση για 35 χρόνια του Προβλήτα ΙΙ στην COSCO είναι 25 εκατ. ευρώ + ΔΤΚ (Δείκτης Τιμών Καταναλωτή) ετησίως. Aρα η COSCO μπορεί να πάρει το Λιμάνι με τα ενοίκια μόνο για 10 χρόνια.

ΟΛΘ: Η πώληση των μετοχών του Δημοσίου θα επιφέρει έσοδα 103,5 εκατ. ευρώ, το δε αποθεματικό του ΟΛΘ αυτήν τη στιγμή ανέρχεται σε 75 εκατ. ευρώ. Η κερδοφορία βαίνει αυξανόμενη και κυμαίνεται διαχρονικά μέχρι 20 εκατ. ευρώ ετησίως. Ο ΟΛΘ κατέχει μοναδική στρατηγική θέση για εμπορική διείσδυση στα Βαλκάνια”.

Και η Ομοσπονδία καταλήγει στην επιστολή της:
“Με βάση όσα παραπάνω αναφέρουμε, όπως και ο Ν.2688/99 κατηγορηματικά ορίζει, στους ΟΛΠ και ΟΛΘ το Δημόσιο πρέπει να κατέχει την πλειοψηφία του Μετοχικού Κεφαλαίου. Διαφορετικά απεμπολείται η Δημόσια Αρχή Λιμένων (Port Authority), η οποία είναι αναντικατάστατο στοιχείο στη Διοίκηση ενός λιμένα και μάλιστα με τα χαρακτηριστικά του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Η υλοποίηση της εξαγγελίας της Κυβέρνησης θα αποτελέσει σκάνδαλο με πολιτικές και ποινικές διαστάσεις.

Σας καλούμε όλους, από τη θέση που κατέχετε, να εμποδίσετε να διαδραματιστεί το μεγάλο έγκλημα που επιχειρείται σε βάρος των λιμανιών, της κοινωνίας, της οικονομίας και της υπόστασης της χώρας. Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια είναι αποφασισμένοι να δώσουν τη `μητέρα των μαχών` για να εμποδίσουν το σκανδαλώδες ξεπούλημα των λιμανιών. Είναι επιλογή ζωής. Θα το πάμε μέχρι τέλους με οποιοδήποτε τίμημα”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024