Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΑνωμερίτης: Ήταν και θα είναι πάντα συμπληρωματικά μέσα τα υδροπλάνα
Βουλευτής Β` Αθηνών ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Ανωμερίτης: Ήταν και θα είναι πάντα συμπληρωματικά μέσα τα υδροπλάνα

“Τα υδροπλάνα σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν θαλάσσιες μεταφορές. Ήταν και θα είναι πάντα «συμπληρωματικά» μέσα μεταφοράς και όχι κύρια μέσα. Οφείλουμε πρώτα να διασφαλίσουμε προς όλα τα νησιά και μεταξύ των νησιών επαρκείς θαλάσσιες συγκοινωνίες και στα πλαίσια αυτά να προσθέσουμε, τα όποια δρομολόγια υδροπλάνων”

“Τα υδροπλάνα σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν θαλάσσιες μεταφορές. Ήταν και θα είναι πάντα «συμπληρωματικά» μέσα μεταφοράς και όχι κύρια μέσα. Οφείλουμε πρώτα να διασφαλίσουμε προς όλα τα νησιά<...>και μεταξύ των νησιών επαρκείς θαλάσσιες συγκοινωνίες και στα πλαίσια αυτά να προσθέσουμε, τα όποια δρομολόγια υδροπλάνων”. Ανέφερε χαρακτηριστικά ο βουλευτής Β` Αθηνών του ΠΑ.ΣΟ.Κ., κ. Γιώργος Ανωμερίτης, σε σχετική ερώτηση του προς τους υπουργούς Μεταφορών και Εμπορικής Ναυτιλίας, παραδεχόμενος την αναγκαιότητα και την χρησιμότητα δρομολόγησης υδροπλάνων προς διάφορους προορισμούς και ειδικά προς εκείνους που δεν διαθέτουν αεροδρόμια.

Όπως υποστήριξε: Οι προσφυγές της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας Α.Ε. κατά ορισμένων προορισμών εταιριών υδροπλάνων, αποκάλυψε μεταξύ άλλων και τα ακόλουθα:

  1. Τα δρομολόγια των υδροπλάνων εκτελούνται ακόμα βάσει μίας κοινής Υπουργικής Απόφασης (Κ.Υ.Α.), χωρίς να έχει ακόμα δημοσιευθεί το αναγκαίο Προεδρικό Διάταγμα για την Αδειοδότηση και Λειτουργία Αεροδρομίων επί Υδάτινων Επιφανειών. Αυτό απλά σημαίνει ότι τα όποια δρομολόγια, εκτελούνται παρανόμως, όχι μόνο βάσει του Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου, αλλά και ελλείψει θεσμικού πλαισίου του Ελληνικού Δικαίου.

  2. Δεν έχουν εκδοθεί οι απαιτούμενοι Κανονισμοί (Κανονισμός Λειτουργίας Υδατοδρομίου), Εγχειρίδια Λειτουργίας, Περιοχές κίνησης και ελιγμών υδροπλάνων, δεν έχει καθορισθεί ο φορέας Λειτουργίας και Εκμετάλλευσης Υδατοδρομίου, καθώς και η Επισπεύδουσα Υπηρεσία της Υ.Π.Α.

  3. Δεν έχουν συνταχθεί οι Κανονισμοί Χορήγησης Αδειών Λειτουργίας Υδατοδρομίων. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν σχέδια ασφαλείας, σχέδια εκτάκτου Ανάγκης, Περιβαλλοντικές Aδειες, συμβάσεις παραχώρησης χώρων.

  4. Δεν υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη επιβατών σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 1815/1988. Οι επιβάτες εν αγνοία τους ταξιδεύουν ανασφάλιστοι!

  5. Δεν καταβάλλονται τέλη, παράβολα, κ.λ.π.

  6. Δεν υπάρχουν υπεύθυνοι ασφάλειας πρόσδεσης στα λιμάνια, εκτός αν οι καβοδέτες πλοίων έχουν μετατραπεί σε ειδικούς ασφάλειας.

  7. Δεν υπάρχουν κανόνες ασφάλειας (security) επιβατών. Το υδροπλάνο είναι αεροπλάνο και οφείλει το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης να ελέγχει τους επιβαίνοντες και τις αποσκευές τους κατά την επιβίβαση.

  8. Δεν έχουν καθορισθεί τα προσόντα του προσωπικού του υδατοδρομίου.

  9. Δεν έχει γίνει πιστοποίηση των περιοχών των υδατοδρομίων.

  10. Δεν έχει συσταθεί ο φορέας Λειτουργίας και Εκμετάλλευσης Υδατοδρομίου. Αυτό σημαίνει ότι ουδείς εποπτεύει το θαλάσσιο χώρο του υδατοδρομίου, ώστε να μην υπάρχει κίνηση ή εμπόδιο, με αποτέλεσμα υψηλού κινδύνου ατυχημάτων.

  11. Το υδροπλάνο είναι αεροπλάνο και όχι πλοίο. Αυτό σημαίνει ότι η προς-αποθαλάσσωση επιτρέπεται μόνο εφόσον οι πτήσεις πραγματοποιούνται βάσει των διεθνών κανόνων και κανονισμών (VFR ή VMC) με σχέδια πτήσης και αναφορές σε τερματικές περιοχές ή ζώνες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και λήψη σχετικών αδειών. Τίποτα από τα ανωτέρω δεν έχει συσταθεί.

  12. Δεν έχουν καθορισθεί τελωνιακές διατάξεις, αστυνομικές διατάξεις, θέματα πυρασφάλειας και εφοδιασμού καυσίμων, όλα βρίσκονται κυριολεκτικά «στον αέρα».


Συνοψίζοντας είπε: “Δυστυχώς, η σημερινή «νέα διακυβέρνηση» έχει μετατρέψει το Κράτος σε «μπανανία», όπου Υπουργοί για εντυπώσεις των «ιθαγενών» ταξιδεύουν με υδροπλάνα σε νησιά παρανόμως, παραβιάζοντας διεθνείς συνθήκες και Κανονισμούς. Αντί υποδεχόμενη ένα νέο μέσο μεταφοράς, να δημιουργήσει το αναγκαίο θεσμικό πλαίσιο και κατόπιν να χορηγήσει τις απαιτούμενες αδειοδοτήσεις, προτίμησε για λόγους εντυπωσιασμού και μπροστά στα αδιέξοδα που δημιούργησε στις θαλάσσιες μεταφορές, να εκτελούνται «πειρατικές» πτήσεις, θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές και τις περιουσίες πολιτών και επιβατών, αφού όχι μόνο δεν υπάρχει κανονιστικό πλαίσιο, αλλά ούτε καν εποπτεία και έλεγχος”.

Βάσει των παραπάνω ο κ. Ανωμερίτης ρώτησε τους κ.κ. υπουργούς:


  • Προτίθενται επιτέλους να εκδώσουν τα αναγκαία Π.Δ., Κανονισμούς και Εγχειρίδια, ώστε να μην παραβιάζονται οι διεθνείς κανονισμοί και να μη δίνει η χώρα μας την εικόνα μιας χώρας «πειρατικών μεταφορών»;
  • Γνωρίζουν την πολιτική και ποινική ευθύνη, την οποία οι ίδιοι και οι υπηρεσίες έχουν αναλάβει, πολύ περισσότερο αν επισυμβεί κάποιο ατύχημα;

  • Τελικά ποιος είναι ο «υπεύθυνος προτείνων» και η «επισπεύδουσα υπηρεσία»; Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ή το Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών;
  • Εφαρμόζονται σήμερα οι διατάξεις των Συμβάσεων Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας και Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας;

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024
01/05/2024