Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΗ Αθήνα εξακολουθεί να ικανοποιεί τους επισκέπτες της, παρά τα σοβαρά προβλήματα το 2010
41η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση ΕΞΑ-Α

Η Αθήνα εξακολουθεί να ικανοποιεί τους επισκέπτες της, παρά τα σοβαρά προβλήματα το 2010

“Το όνομα της Αθήνας, άλλοτε δοξάζεται και άλλοτε διασύρεται, απ’ότι θετικό ή αρνητικό συμβαίνει στην πρωτεύουσα ή ανά την Ελλάδα. Απ`την άλλη, η Αττική έχει ένα πολυδιάστατο και σύγχρονο προϊόν, έχοντας πάψει προ πολλού να είναι αποκλειστικά στο έλεος και τις…

“Το όνομα της Αθήνας, άλλοτε δοξάζεται και άλλοτε διασύρεται, απ’ότι θετικό ή αρνητικό συμβαίνει στην πρωτεύουσα ή ανά την Ελλάδα.<...> Απ`την άλλη, η Αττική έχει ένα πολυδιάστατο και σύγχρονο προϊόν, έχοντας πάψει προ πολλού να είναι αποκλειστικά στο έλεος και τις διαθέσεις των tour operator. Απευθύνεται σε πολλά και διαφορετικά κομμάτια της διεθνούς αγοράς, (όπως leisure, corporate, συνέδρια, κρουαζιέρες κ.λπ.) και έχει μεν προβλήματα, αλλά και άπειρες δυνατότητες. Aρα, αν βελτιωθούν οι παρούσες συνθήκες και προβληθεί σωστά ο προορισμός στις ξένες αγορές, η Αθήνα ταχύτατα θα ανακάμψει – δεν έχει τίποτα να φοβηθεί και δεν εξαρτάται από τις διαθέσεις κανενός”. Αυτό ήταν το κεντρικό και ελπιδοφόρο μήνυμα που έστειλε η 41η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των Ξενοδόχων της Αθήνας – Αττικής (η οποία πραγματοποιήθηκε χθες στο ξενοδοχείο “Grande Bretagne”) προς την κυβέρνηση και τα πολιτικά κόμματα, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τους τουριστικούς φορείς, αλλά και τους επιχειρηματίες του τουριστικού-και όχι μόνο- κλάδου που συμμετείχαν στις εργασίες της. Στην εκδήλωση, μίλησαν ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Παύλος Γερουλάνος και η κα Όλγα Κεφαλογιάννη, τομεάρχης Τουρισμού της Ν.Δ.

Ο υπουργός προχώρησε σε ενδιαφέρουσες ανακοινώσεις και παρουσίασε το πρόγραμμα του υπουργείου για την προβολή της Αθήνας με τίτλο “ATHENS every week”. Η ΕΞΑ-Α εκτιμά πως το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτελεί μια συγκροτημένη και πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση προβολής της Αθήνας που συμβάλλει στην αποκατάσταση της φήμης της κι αποτελεί μια καλή αφετηρία για ουσιαστική κι εποικοδομητική συνεργασία μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Κατά τη διάρκεια της Γ.Σ. των ξενοδόχων της Αθήνας-Αττικής, παρουσιάσθηκαν η νέα πολυτελής έκδοση της ΕΞΑ-Α με τίτλο “Αθήνα – Αττική: Ταξίδι στον αέναο προορισμό, Athens-Attica: Journey to the Everlasting Destination”, που δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου απ’ την ΕΞΑ-Α και το γραφείο Τύπου της ένωσης, καθώς και τα αποτελέσματα της 6ης κατά σειρά έρευνας περί “Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής” και “Μελέτη Απόδοσης των Ξενοδοχείων” που διενήργησε και φέτος για λογαριασμό της ΕΞΑ-Α η εταιρεία συμβούλων GBR Consulting.

Σύμφωνα με την μελέτη, η Αθήνα εξακολουθεί να ικανοποιεί τους επισκέπτες της, παρά τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπισε το 2010. Συγκεκριμένα, οι επισκέπτες που δήλωσαν ότι θα ξαναέρθουν στην Αθήνα ή θα τη συστήσουν σε φίλους τους ξεπέρασαν το 90% και παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι (σε ένα δείγμα άνω των 1.600 ερωτηματολογίων από πελάτες των ξενοδοχείων της Αττικής όλων των κατηγοριών). Από την άλλη πλευρά, η κρίση άφησε τα σημάδια της, αφού:
– πολλοί σχετικοί δείκτες (π.χ. καθαριότητας, ασφάλειας, κοινόχρηστων χώρων της πόλης, ΜΜΜ) παρουσίασαν επιδείνωση.
– για πρώτη φορά από το 2003 και μετά που η GBR Consulting παρακολουθεί τα σχετικά στοιχεία για λογαριασμό της ΕΞΑ-Α, και οι τρεις σημαντικότεροι δείκτες απόδοσης των ξενοδοχείων (δηλαδή την Πληρότητα, Μέση Τιμή Δωματίου (ARR) και Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPAR)) παρουσιάζουν απόκλιση από τους αντίστοιχους Μέσους Όρους της ευρωπαϊκής και μεσογειακής αγοράς.
Συγκεκριμένα, ενώ από το 2003 έως το 2008 παρουσιάστηκε μια αξιοσημείωτη σύγκλιση και το 2009 μια σταθερή σχέση (βλ. αντίστοιχες μελέτες 2008 και 2009), το 2010 η Αθήνα είναι η μοναδική από τις ευρωπαϊκές μητροπόλεις που παρουσιάζει για το διάστημα Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2010 μείωση και στον δείκτη Πληρότητας και στο δείκτη Μέσης Τιμής Δωματίου (ARR). Ως επακόλουθο παρουσιάζει πτώση -6,9% και στον δείκτη Εσόδου ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPAR) – σημειωτέον ότι, σύμφωνα με την STR Global και για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, ο δείκτης RevPAR αυξήθηκε κατά 12,2% στη δυτική Ευρώπη και κατά 5,9% στην νότια Ευρώπη. Η χειροτέρευση των δεικτών οφείλεται αναμφίβολα στην πτώση της ζήτησης, ως επακόλουθο της έντονα αρνητικής, και συχνά άδικης, εικόνας που δημιουργήθηκε για την Αθήνα από τα ελληνικά και διεθνή ΜΜΕ.

Συμπερασματικά, είναι μέγιστη η ανάγκη αποκατάστασης της τουριστικής εικόνας της πόλης και της εύρυθμης λειτουργίας της (π.χ. να λειτουργούν απρόσκοπτα το αεροδρόμιο, τα ΜΜΜ και τα μνημεία / μουσεία), ώστε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο των δεκαετιών 1980 και 1990 όταν έκλεισαν 85 ξενοδοχειακές μονάδες. Μια τέτοια εξέλιξη θα έχει σημαντική επίπτωση στην οικονομία και στην απασχόληση του ανθρώπινου δυναμικού της πόλης και ευρύτερα της Αττικής. Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση τουριστικής πολιτικής για την Αθήνα θα πρέπει να βασιστεί στο αναμφισβήτητα πλέον πολύ ισχυρό τουριστικό προϊόν της Αθήνας και να εμπλουτιστεί με την ανάπτυξη των κρουαζιερών και του συνεδριακού τουρισμού. Στην περίπτωση αυτή ο τουρισμός θα αποτελέσει την ατμομηχανή για την τάχιστη οικονομική ανάκαμψη της πόλης.

Όπως τόνισε μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο πρόεδρος της ΕΞΑ-Α κ. Γιάννης Α. Ρέτσος, “απολογιστικά, η πτώση του 2009 συνεχίστηκε και το 2010, παρά το αισιόδοξο ξεκίνημα κατά τη διάρκεια του πρώτου διμήνου, παίρνοντας τη μορφή χιονοστιβάδας μετά τα τραγικά γεγονότα της 5ης Μαΐου. Παράλληλα, η συστηματική απαξίωση, ιδιαίτερα του κέντρου της πόλης, όπου η κάθε μορφής εγκληματικότητα αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο κατά τη διάρκεια της τελευταίας 5ετίας, αποτελεί μαζί με την οικονομική κρίση τους δύο βασικούς λόγους που οδήγησαν σε κλείσιμο ξενοδοχεία, για πρώτη φορά μετά την πολύ σκληρή δεκαετία του ’80.

Τον Οκτώβριο 2010, ωστόσο, (ενώ η κίνηση εξακολούθησε να παρουσιάζει πτωτική τάση σε συνέχεια ενός κακού Σεπτεμβρίου και λόγω της μεταφοράς της έκθεσης “Defendory” από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη) το τριήμερο 29 έως 31 Οκτωβρίου παρατηρήθηκε η πληρότητα στα ξενοδοχεία της πόλης να ξεπερνά το 90% (!) κάτι που αποδίδεται αποκλειστικά στη διεξαγωγή του Μαραθωνίου Δρόμου, αποδεικνύοντας πως η προβολή τέτοιων -μεγάλης σημασίας- γεγονότων, επιδρά μόνο θετικά στον προορισμό, στις αφίξεις και στα έσοδα στην πόλη, αλλά και στις πληρότητες των μονάδων”.

Στην ομιλία του ο κ. Γιάννης Α. Ρέτσος αναφέρθηκε και σε ορισμένες θεσμικές παρεμβάσεις και εξαγγελίες που “ανακούφισαν” όπως είπε χαρακτηριστικά τον κλάδο και τον προορισμό:

  • 1. Στη θεσμοθέτηση και πλήρη εφαρμογή του προγράμματος για τη «Διατήρηση 10.000 θέσεων εργασίας σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις 12μηνης λειτουργίας, μέσω επιδότησης του 40% των εργοδοτικών εισφορών». Το πρόγραμμα αυτό που τρέχει από τον Ιούλιο, έχει συγκρατήσει το επικείμενο κύμα απολύσεων και έχει εμποδίσει προς το παρόν την αύξηση της ανεργίας στους ξενοδοχοϋπαλλήλους της Αττικής.
  • 2. Στη προσπάθεια που καταβάλλεται από το Υπουργείο Πολιτισμού & Τουρισμού μέσω της πρώην Γραμματείας Ολυμπιακής Αξιοποίησης για την οριστική διεξαγωγή του διαγωνισμού για τη δημιουργία του Μητροπολιτικού Συνεδριακού Κέντρου της Αθήνας στην Ολυμπιακή εγκατάσταση του Τάε Κβον Ντο στο Φάληρο.
  • 3. Τέλος, στη θεσμοθέτηση της άρσης του καμποτάζ, πάγιο αίτημα της ΕΞΑ-Α εδώ και 20 χρόνια.

Όπως επεσήμανε ο κ. Ρέτσος “πιστώνεται στις θετικές θεσμικές παρεμβάσεις, μολονότι σύσσωμος ο τουριστικός κλάδος διαφώνησε και εξακολουθεί να διαφωνεί με τις προϋποθέσεις και τους περιορισμούς του νόμου. Δεν επιθυμούμε όμως να γίνουμε μεμψίμοιροι, θα μελετήσουμε την έκδοση της ΚΥΑ που εξειδικεύει τα του νόμου και ευχόμαστε ειλικρινά οι επιφυλάξεις και οι αντιρρήσεις μας να διαψευστούν από την εξέλιξη των πραγμάτων και την ουσιαστική αναβίωση του λιμανιού του Πειραιά ως σημαντικού `homeporting` λιμανιού για την κρουαζιέρα της Μεσογείου”.

Νέοι στόχοι και δράσεις
Ο πρόεδρος της ΕΞΑ-Α, παρουσίασε επίσης μια σειρά από στόχους και δράσεις “έτους”, που η ΕΞΑ-Α έχει δρομολογήσει με στόχο την αύξηση των κρατήσεων και τη δυναμική έξοδο της Αθήνας-Αττικής από τα αρνητικά πρόσημα και αφορούν:
1. Στην αντιμετώπιση του ενιαίου προορισμού Αθήνα – Αττική -Αργοσαρωνικός (και) σαν προορισμό διακοπών κι όχι μόνο συνεδριακό /city break /υποδοχής κρουαζιέρας κ.λπ. Πρόθεση της ΕΞΑ-Α είναι -μεταξύ άλλων- να υποστηριχθεί η ξενοδοχία στις εκτός κέντρου περιοχές. Για την ουσιαστική επίτευξη της διεύρυνσης, η ΕΞΑ-Α συνεργάζεται ήδη στενά με την ένωση των ξενοδόχων της Αίγινας.
2. Στην δημιουργία ένα σύγχρονου και λειτουργικού website – για την ουσιαστική προώθηση των πωλήσεων
3. Στη σύνδεση και συνεργασία με όλους – όσοι δραστηριοποιούνται τουριστικά σε όλη την Αττική
4. Στη διεύρυνση και βελτίωση του στατιστικού δείγματος και των ερευνών της ΕΞΑ-Α για απολύτως αξιόπιστα συμπεράσματα.

Το βιβλίο-λεύκωμα-επαγγελματικός οδηγός “Αθήνα-Αττική: Ταξίδι στον αέναο προορισμό / Athens-Attica: Journey to the Everlasting Destination” είναι μια μη κερδοσκοπική έκδοση, που δημιουργήθηκε απ’την ΕΞΑ-Α, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως “εργαλείο δουλειάς” από τα μέλη της ΕΞΑ-Α. Σε αυτό υποστηρίζονται τόσο η Αθήνα, η υπόλοιπη Αττική και ο Αργοσαρωνικός (και) ως προορισμός διακοπών -καθ’όλη τη διάρκεια του έτους- όσο και οι πολλές “θεματικές” και ποιοτικές εμπειρίες που μπορεί ο επισκέπτης να αποκτήσει κατά τη διάρκεια ενός προγραμματισμένου ταξιδιού του στην Αθήνα-Αττική. Μέσα από ένα παζλ εικόνων και αφηγήσεων χωρίς ψευδείς ωραιοποιήσεις, ο επισκέπτης, μετά από μια σύντομη “ξενάγηση” στον προορισμό καταλήγει να γνωρίσει εκ των έσω και τα ξενοδοχεία- μέλη της ΕΞΑ-Α και να κάνει εύκολα κράτηση, (μέσα απ’ τον κατάλογο μελών ΕΞΑ-Α). Αξίζει να σημειωθεί ότι στην έκδοση συμπεριλαμβάνεται ένας καλά ενημερωμένος οδηγός πολλών σελίδων με μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και άλλα σημεία ενδιαφέροντος σε όλη την Αττική, μια ατζέντα τουριστικών φορέων, οργανισμών κ.λπ., που μπορεί να προσεγγίσει, ενώ παράλληλα βρίσκει αρκετά ενδιαφέροντα websites, e-mails, διευθύνσεις και άλλες χρηστικές πληροφορίες που τον βοηθούν να ενημερωθεί περαιτέρω και να οργανώσει ο ίδιος όλο του το ταξίδι.

Η ΕΞΑ-Α ευχαριστεί ιδιαίτερα τους μεγάλους χορηγούς της εκδήλωσης, την Aegean Airlines και τους κ. κ. Θόδωρο και Ευτύχη Βασιλάκη και την Xenia και τον ιδρυτή της κ. Τάσο Κούμανη και για τη συμβολή τους, αλλά και τον Όμιλο Eurobank EFG για τη συμβολή του στην έκδοση του λευκώματος. Επίσης τη σχολή Le Monde και τους σπουδαστές της, χάρη στη βοήθεια των οποίων εκπονήθηκε η πολύ σημαντική αυτή έρευνα.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024