Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΜάριος Τριβυζάς: Δύσκολη τουριστική χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό με πτώση άνω του 15%

Μάριος Τριβυζάς: Δύσκολη τουριστική χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό με πτώση άνω του 15%

Με συνδιοργανωτές την ΠΟΕΤ, την Ένωση Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων και την ASTA διοργανώθηκε και πάλι φέτος με μεγάλη επιτυχία η βραδινή κρουαζιέρα στο Σαρωνικό…

Με συνδιοργανωτές την ΠΟΕΤ, την Ένωση Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων και την ASTA διοργανώθηκε και πάλι<...> φέτος με μεγάλη επιτυχία η βραδινή κρουαζιέρα στο Σαρωνικό με διακοπή και επίσκεψη στην Αίγινα, με το κρουαζιερόπλοιο Hermes, ευγενική χορηγία του Ανδρέα Ποταμιάνου.

Στην ομιλία του ο πρόεδρος της ΠΟΕΤ κ. Μάριος Τριβυζάς τόνισε μεταξύ άλλων ότι ο ελληνικός τουρισμός βιώνει μια δύσκολη τουριστική χρονιά, ενώ `συγκρίνοντας τον με τον αντίστοιχο των ανταγωνιστριών χωρών, που και αυτές επηρεάστηκαν από τα πρόσφατα γεγονότα, διαπιστώνουμε ότι χώρες εκτός Ευρωζώνης όπως Βουλγαρία, Κροατία παρουσίασαν αύξηση 40-50% γιατί είναι φτηνοί προορισμοί. Όταν όμως βλέπουμε χώρες όπως Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία με όμοιο με εμάς νόμισμα, το ευρώ, σε παρόμοιο με εμάς και μάλιστα ακριβότερο προϊόν, να παρουσιάζουν αύξηση μεταξύ 2-5%, ή και να μην παρουσιάζουν πτώση, αναρωτιόμαστε τι συμβαίνει με τη δική μας χώρα και παρουσιάζουμε πτώση 15%.

Η απάντηση είναι, ότι η Κροατία και η Βουλγαρία θεωρούνται φτηνοί προορισμοί και ξεπερνούν με αυτό τον τρόπο την εκάστοτε κρίση, ενώ η Ελλάδα με την εισαγωγή του ευρώ δεν θεωρείται πλέον φτηνός προορισμός. Από δω ανακύπτει το μείζον ζήτημα της ανταγωνιστικότητας για τη χώρα μας. Aρα πρέπει να ανταγωνιστούμε τις υπόλοιπες χώρες που παρουσιάζουν αύξηση σε επίπεδο παροχής υπηρεσιών, ενώ συνδυαστικά επιτυγχάνουν λογικές τιμές.

Μέρος των αιτίων για την κατάσταση που βιώνουμε είναι αναμφίβολα η έλλειψη προβολής της χώρας μας και διαφήμισης στο εξωτερικό, την στιγμή που ανταγωνίστριες χώρες ξοδεύουν διπλάσια και τετραπλάσια ποσά για διαφήμιση, μηνύματα που μας έρχονται από το εξωτερικό, μας πληροφορούν ότι δεν γίνεται διαφήμιση γι αυτό το κορυφαίο γεγονός των Ολυμπιακών Αγώνων στη χώρα μας.

Προβολή και διαφήμιση καθώς και σωστή τιμολογιακή πολιτική σε σχέση με το καλό τουριστικό προϊόν, είναι οι προτάσεις της ΠΟΕΤ που κατά καιρούς έχουν υποβληθεί στους αρμόδιους φορείς και αυτά είναι τα πιστεύω μας.

Μια ακόμη αιτία θα λέγαμε, ότι είναι η έλλειψη ομοιομορφίας, ύφους και συνολικής εικόνας σε όλο το μήκος και πλάτος της χώρας μας. Από δω αναφύεται ο προβληματισμός για ένα φυσικό περιβάλλον και πολιτιστική κληρονομιά που την προστατεύουμε και την αναδεικνύουμε για ανθρωπογενείς παρεμβάσεις σε υποδομές, ανωδομές και αρχιτεκτονική που δίνει το σωστό χρώμα στον τόπο και στην κουλτούρα μας, για μια θετική συμπεριφορά του έμψυχου δυναμικού και ιδίως των όσων από μας έρχονται σε επαφή με τους επισκέπτες με τρόπο δηλαδή που μας τιμά και μας κολακεύει.

Μια επιπλέον αιτία είναι η πολυδιάσπαση του επιχειρηματικού τουριστικού συλλογικού χώρου. Μια ζοφερή κατάσταση που εμποδίζει τους φιλότιμους κρατικούς λειτουργούς να επικοινωνήσουν με τρόπο σωστό και αξιόπιστο με τους πραγματικούς εκφραστές και πρωταγωνιστές της τουριστικής μας βιομηχανίας.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού στην προσπάθειά της να “φέρει” στο ίδιο τραπέζι τον Κρατικό και τον ιδιωτικό φορέα και τους εκπροσώπους των για τη χάραξη μιας ενιαίας στρατηγικής για τον τουρισμό μας, συναντά τρομερές δυσκολίες. Έχουμε την εντύπωση, ότι το κράτος απέτυχε να συνδράμει στην ανάδειξη μιας συντονισμένης, αντιπροσωπευτικής και πειστικής έκφρασης των επί μέρους κλάδων του τουρισμού μας και φυσικά βρίσκεται σε αδυναμία να αξιοποιήσει τα οφέλη που απορρέουν από μια τέτοια διεργασία.

Η ΠΟΕΤ μαζί με άλλες σημαντικές επαγγελματικές ενώσεις, όπως η Ένωση Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων, δεν θα παύσει να ενεργεί προς μια τέτοια κατεύθυνση, με πίστη και επιμονή γιατί είναι πεπεισμένη για την αξία και σημασία που έχουν μερικές απλές, όσο και ουσιαστικές αλήθειες σαν και αυτές που μόλις εν συντομία σταχυολογήσαμε. Έχουμε σθεναρή την εντύπωση ότι και άλλοι εκπρόσωποι αξιόλογων επαγγελματικών ενώσεων θα αρθρώσουν πολύ σύντομα τον ίδιο λόγο και θα συμπορευτούν μαζί μας.

Ο ελληνικός τουρισμός ο οποίος προσφέρει το 18% στο ΑΕΠ έχει μέλλον διότι είναι άρρηκτα δεμένος με τις φυσικές καλλονές της χώρας μας, με την μεγάλη και μοναδική ιστορία στον κόσμο και πρέπει να του αποδοθεί η θέση που του αξίζει.

Με αφετηρία το μεγάλο γεγονός των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 μπορούμε και με τη δική μας συμμετοχή του επιχειρηματικού, του τουριστικού κόσμου της χώρας να ξεκινήσουμε μια επιτυχημένη προσπάθεια για την προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό, συνεπικουρούμενοι από τα αυτονόητα. Σωστή τιμολόγηση που να ανταποκρίνεται στο προϊόν και ακόμη καλύτερες τουριστικές υπηρεσίες. Αυτός να γίνει ο συνεχής στόχος μας. Είναι υποχρέωσή μας, διότι ποτέ στο παρελθόν δεν είχαμε τόσες ευκαιρίες. Ας αφήσουμε τις όποιες διαφορές μας και ας δουλέψουμε όλοι μαζί για τον ελληνικό τουρισμό, για την Εθνική μας οικονομία, για τις επιχειρήσεις μας και για το κοινωνικό σύνολο`.

Στην κρουαζιέρα παρεβρέθηκαν στελέχη της Ομοσπονδίας, της ΠΟΕΤ, πρόεδροι των μεγάλων τοπικών και κλαδικών ενώσεων των tour operators, τουριστικών γραφείων, του θαλάσσιου τουρισμού, επιχειρήσεων πούλμαν, από ολόκληρη τη χώρα. Πρεσβευτές και στελέχη διπλωματικών αποστολών στην Αθήνα, εκπρόσωποι του κρατικού μηχανισμού, ο Πρόεδρος του ΕΟΤ κ. Γιάννης Πατέλλης, ο Γενικός Διευθυντής του ΕΟΤ κ. Κατσιγιάννης, ο Διευθυντής τουρισμού της Περιφέρειας Αττικής κ. Μπαρμπαλιάς, στελέχη του Οργανισμού Αθήνα 2004, ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου κ. Μάκης Φωκάς, ενώ την αξιωματική αντιπολίτευση εκπροσώπησαν ο τομεάρχης Τουρισμού, Βουλευτής Ευβοίας κ. Αναστάσιος Λιάσκος, ο τ. Υπουργός και Βουλευτής ΝΔ κ. Αριστοτέλης Παυλίδης, το στέλεχος του τομέα τουρισμού της ΝΔ Καθηγητής κ. Κώστας Κουσκούκης, και πολλοί δημοσιογράφοι.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024