Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαThe Times: ‘Το νέο αεροδρόμιο της Αθήνας παλεύει να απογειωθεί’

The Times: ‘Το νέο αεροδρόμιο της Αθήνας παλεύει να απογειωθεί’

Τη στιγμή που ο θόρυβος από τις έντονες διαμαρτυρίες για τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν τις πρώτες δύο εβδομάδες λειτουργίας του νέου διεθνούς αεροδρομίου ‘Ελευθέριος Βενιζέλος’ στα Σπάτα έχει αρχίσει να […]

Τη στιγμή που ο θόρυβος από τις έντονες διαμαρτυρίες για τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν τις πρώτες δύο εβδομάδες λειτουργίας του<...> νέου διεθνούς αεροδρομίου 'Ελευθέριος Βενιζέλος' στα Σπάτα<.> έχει αρχίσει να κοπάζει, τα αρνητικά δημοσιεύματα στον ξένο τύπο συνεχίζονται.

Ιδιαίτερα καυστικό και σε πολλά σημεία ειρωνικό είναι το δημοσίευμα της εφημερίδας The Times με τίτλο "Το νέο αεροδρόμιο της Αθήνας παλεύει να απογειωθεί" όπου ούτε λίγο ούτε πολύ ο αρθρογράφος Jon Ashworth αντιμετωπίζει την Ελλάδα ως χώρα του τρίτου κόσμου και τους Έλληνες ως κακοδιαχειριστές των έργων που μας πληρώνει η Ε.Ε. και με τη νοοτροπία που έχουμε σαν λαός η κακοοργανωσιά που παρατηρείται σε ένα τέτοιο έργο είναι αναμενόμενη.

Σε ελεύθερη μετάφραση που δημοσιεύθηκε και από το Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο αρθρογράφος αναφέρει ότι πριν λίγες μέρες ήταν από τους πρώτους επιβάτες που ταξίδεψαν από το νέο αεροδρόμιο των Σπάτων, τα εγκαίνια του οποίου, γέμισαν την Ελλάδα με εθνική υπερηφάνεια. Τα τηλεοπτικά κανάλια έδειχναν ατελείωτες σκηνές από το αστραφτερό νέο κτίριο, ενώ οι υπουργοί έκαναν προπόσεις, συνοδευόμενοι από κουστωδία. Τους παρακολουθούσαν ένα περίεργο κράμα από διασημότητες και ορθόδοξους ιερείς.

Ο ενθουσιασμός όμως έσβησε γρήγορα. Μέσα σε λίγες ώρες, ο μόνος ήχος που ακουγόταν ήταν ο ήχος των ποδιών εκείνων που ήταν μπερδεμένοι και που προσπαθούσαν να φύγουν όσο το δυνατό πιο μακριά από το αεροδρόμιο. Ό,τι μπορούσε να πάει στραβά, πήγε. Από την κακή συμπεριφορά των υπαλλήλων στα γκισέ των ελέγχων εισιτηρίων, μέχρι τα ταμεία των αφορολογήτων που δεν μπορούσαν να πάρουν μετρητά, ενώ η Ολυμπιακή αναγκάστηκε να ακυρώσει 30 πτήσεις την πρώτη μέρα.

Το αεροδρόμιο δεν αποτελεί καν καθαρά ελληνική υπόθεση. Κατασκευάστηκε από κονσόρτιουμ εταιριών με επικεφαλής τη γερμανική εταιρία Χόχτιφ, και το κόστος κατασκευής βάρυνε την Ε.Ε., δηλαδή "εσάς και εμάς", ενώ οι Έλληνες συνεισέφεραν μόλις το 7% του συνολικού κόστους των 1,4 εκατομμυρίων λιρών που κόστισε το αεροδρόμιο.

Τα Σπάτα παίρνουν τη θέση τους ανάμεσα στις μεγάλες αποτυχίες εγκαινίων αεροδρομίων, μαζί με το Ντένβερ και το Χονγκ- Κονγκ. …Το αεροδρόμιο είναι αρκετά εντυπωσιακό σαν μηχανικό κατόρθωμα. Μόλις όμως οι Έλληνες το πήραν στα χέρια τους , μετατράπηκε σε χάος… Ουσιαστικά προβλήματα σχεδιασμού οδηγούν στο συμπέρασμα ότι, το να επισκέπτεται κάποιος την Αθήνα, θα είναι η ίδια χαοτική εμπειρία, που ήταν πάντοτε.

Στη συνέχεια, ο αρθρογράφος αναφέρεται αναλυτικά σε μία σειρά προβλημάτων του νέου αεροδρομίου, από την ανεπάρκεια σε τουαλέτες, την έλλειψη ανακοινώσεων , τη μη-λειτουργία των τηλεφώνων, κ.α. Τίποτα από όλα αυτά δεν μας προϊδεάζει καλά για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, σχολιάζει ο αρθρογράφος.

Ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα είναι η απόστασή του αεροδρομίου από την Αθήνα. Ο αυτοκινητόδρομος που οδηγεί στο αεροδρόμιο δεν έχει ακόμη τελειώσει και οι ταξιδιώτες ενημερώνονται ότι πρέπει να υπολογίζουν τρεις ώρες για το ταξίδι τους στο αεροδρόμιο.

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ), έκανε έκκληση στις ελληνικές αρχές να αναβάλουν τα εγκαίνια έως την αποπεράτωση των δρόμων. Το αστείο είναι ότι μπορεί κάποιος να πετάξει στη Ρώμη την ίδια ώρα που χρειάζεται για να φθάσει από το αεροδρόμιο στο κέντρο της πόλης.

Οι μόνοι που κατόρθωσαν να διασωθούν από την υπόθεση είναι οι Γερμανοί της Χόχτιφ, που έφεραν σε πέρας την κατασκευή με γερμανική αποτελεσματικότητα. Κατόρθωσαν να μεταφέρουν μέχρι και ένα εκκλησάκι που ήταν αρχικά στον διάδρομο προσγείωσης, και το οποίο θα χρειασθεί για τους Ολυμπιακούς που πλησιάζουν.

Για του λόγου το αληθές, όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να διαβάσει ο ίδιος το αυθεντικό κείμενο στην αγγλική γλώσσα:

The Times 11 Απριλίου 2001
Greece's new airport struggles to take off

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024