Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΑερομεταφορές: Καμία βελτίωση πριν το τέλος του 2009
Εκτιμήσεις της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορέων

Αερομεταφορές: Καμία βελτίωση πριν το τέλος του 2009

Ένα γενικότερο κλίμα απαισιοδοξίας επικρατεί στη βιομηχανία αερογραμμών, καθώς, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΙΑΤΑ (Διεθνής Ένωση Αερομεταφορέων), οι πτωτικές τάσεις θα συνεχιστούν μέχρι το τέλος του 2009. Ως ο […]

Ένα γενικότερο κλίμα απαισιοδοξίας επικρατεί στη βιομηχανία αερογραμμών, καθώς, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΙΑΤΑ (Διεθνής Ένωση<...> Αερομεταφορέων), οι πτωτικές τάσεις θα συνεχιστούν μέχρι το τέλος του 2009. Ως ο κύριος λόγος πίσω από τη μείωση της ζήτησης θεωρείται η οικονομική κρίση, αλλά, όπως εκτιμάται, η πανδημία της νέας γρίπης Α πρόσφατα άρχισε να παίζει σημαντικό ρόλο.

“Κάποιες ενδείξεις αισιοδοξίας για τους προσεχείς μήνες, που είχαν προκύψει ύστερα από αντίστοιχη έρευνα τον Απρίλιο, εξαφανίστηκαν, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία, προβλέπονται ακόμη μεγαλύτερες πτώσεις στην κερδοφορία”, ανέφερε η ΙΑΤΑ. Ακόμη και οι πλέον αισιόδοξοι δε βλέπουν βελτίωση πριν το τελευταίο τέταρτο του έτους, ενώ άλλοι κάνουν λόγο για έναρξη της ανάνηψης στις αρχές του 2011.

Καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να μειώσουν τα έξοδα, γίνονται περικοπές σε διάφορους τομείς- ιδιαίτερα στην “business class” και την “πρώτη θέση” (από όπου προέρχεται σημαντικό τμήμα των κερδών των αεροπορικών εταιρειών), καθώς σύμφωνα με τις μετρήσεις της ΙΑΤΑ, έχει σημειωθεί κατακόρυφη πτώση στις σχετικές κρατήσεις. Ενδεικτικά, το Μάιο σημειώθηκε πτώση αυτών των κρατήσεων κατά 23,6%, τη στιγμή που η πτώση τον Απρίλιο ήταν 22% και 19,2% μέσα στο πρώτο τέταρτο του 2009.

Η ΙΑΤΑ επίσης ανέφερε ότι τα εισιτήρια οικονομικής θέσης σημειώνουν αύξηση στις πτήσεις Ευρώπης προς Μέσης Ανατολή και Μέσης Ανατολής προς Ασία- κάτι το οποίο, αν και εκ πρώτης όψεως φαίνεται καλό σημάδι, κατά πάσα πιθανότητα αντικατοπτρίζει μία μετατόπιση των προτιμήσεων του κοινού από την business και την πρώτη θέση στην οικονομική.

Όσον αφορά στην επίδραση της επιδημίας του Η1Ν1, το ποσοστό μείωσης των πωλήσεων εισιτηρίων λόγω του ιού ανήλθε στο 1% παγκοσμίως μέσα στο Μάιο. Η επίδραση του Η1Ν1 έγινε περισσότερο αισθητή στην κεντρική Αμερική, όπου η πτώση άγγιξε το 62,4%. Αξιοσημείωτη ήταν και η κάθοδος στην κυκλοφορία από κεντρική Αμερική προς νότια, η οποία ήταν της τάξης του 46,7%. Γενικότερα, οι αερογραμμές στην Ευρώπη και την Αμερική φαίνονται να έχουν χτυπηθεί πιο άσχημα από ότι της Ασίας, όπου οι αναλυτές αναμένουν σύντομα σταθεροποίηση των κερδών.

Όσον αφορά το γενικότερο κλίμα στις οικονομίες του κόσμου, η ΙΑΤΑ προειδοποίησε για απο-παγκοσμιοποίηση εν μέσω της κρίσης, καθώς τα κυβερνητικά πακέτα οικονομικής ενίσχυσης αποσκοπούν στη βελτίωση της κατάστασης σχεδόν αποκλειστικά στις τοπικές οικονομίες, παραμελώντας τους διεθνείς τους ρόλους. “Η επιδείνωση της κατάστασης στις αερομεταφορές από και προς την Ασία μέσα στο Μάιο, παρά τη γενικότερη τάση ανάνηψης των οικονομιών στην ευρύτερη περιοχή, είναι ένα σημαντικό σημάδι απο-παγκοσμιοποίησης”, ανέφερε η ΙΑΤΑ.

Οι συνολικές απώλειες των εταιρειών αερογραμμών μέσα στο 2009 αναμένεται να ανέλθουν στα 9 δισ. δολ., κάτι που, αν ισχύσει, θα οδηγήσει σε συνολικές απώλειες σχεδόν 20 δισεκατομμυρίων μέσα σε δύο έτη.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024
01/05/2024