Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΑΝΕΚ: Η οδός των συγχωνεύσεων και των συνενώσεων των δυνάμεων είναι η μόνο λύση της Ναυτιλίας

ΑΝΕΚ: Η οδός των συγχωνεύσεων και των συνενώσεων των δυνάμεων είναι η μόνο λύση της Ναυτιλίας

Ο μόνος δρόμος για να μπορέσει η ελληνική εμπορική Ναυτιλία να ξεπεράσει τα σοβαρότατα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει σήμερα είναι η οδός των συγχωνεύσεων και της συνένωσης των δυνάμεων, τόνισε […]

Ο μόνος δρόμος για να μπορέσει η ελληνική εμπορική Ναυτιλία να ξεπεράσει τα σοβαρότατα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει σήμερα είναι η οδός<...> των συγχωνεύσεων και της συνένωσης των δυνάμεων, τόνισε ο προεδρεύων της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρίας Κρήτης (ΑΝΕΚ<.>) Κρίτων Μαραθάκης, μιλώντας στο 1ο Φόρουμ για την Ανάπτυξη του Ευρωπαϊκού και Ελληνικού Νότου που πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Συνεχίζοντας ο κ. Μαραθάκης ανέφερε ότι οι τελευταίες συγκυρίες του χρηματιστηρίου έφεραν τις ναυτιλιακές εταιρίες σε δύσκολη θέση καθώς με τη χρηματιστηριακή άνθιση του 1999 είχαν ανοιχθεί σε αγορές νέων πλοίων της τάξεως των 30-35 δισ. το καθένα, με συνέπεια σήμερα που δεν μπορούν αν αντλήσουν χρήματα από το ΧΑΑ να αντιμετωπίζουν προβλήματα.

Επίσης, η αύξηση των καυσίμων και η ανατίμηση του δολαρίου, επέτειναν το πρόβλημα, ενώ οι δύο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες της Κρήτης ΑΝΕΚ και Μινωικές Γραμμές, αντιμετωπίζουν πρόσθετες δυσκολίες με τις άδειες που παραχώρησε ο τέως Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χ. Παπουτσής για την μεταφορά φορτηγών αυτοκινήτων από και προς Κρήτη με πλοία RΟ-RΟ τα οποία έχουν πολύ μικρότερο κοστολόγιο έναντι των Φέρι-Μπόουτ, λόγο του ελάχιστου απαιτούμενου προσωπικού.

Σαν ένα πρώτο μέτρο για την αντιμετώπιση της κρίσης, ο κ. Μαραθάκης πρότεινε τη συγχώνευση των ναυτιλιακών εταιριών και πρώτα απ' όλα των δύο Κρητικών εταιριών ΑΝΕΚ και Μινωικές, καθώς επίσης τη δρομολόγηση πλοίων προς νέα λιμάνια όπως είναι αυτά της Βόρειας Ελλάδας και Μεσογειακών χωρών.

Με τη σειρά του ο διευθύνων σύμβουλος της "Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρίας Νότου" (ΑΝΕΝ) που αποτελεί θυγατρική της ΑΝΕΚ, Δημήτρης Αγοραστάκης, αναφέρθηκε στην αναπτυξιακή πορεία της ΑΝΕΚ με τα 12 πολύ μεγάλα πλοία της που διασχίζουν όχι μόνο το Αιγαίο πέλαγος αλλά και την Αδριατική. Και τόνισε ότι θα πρέπει να περιφρουρηθεί η πολυμετοχική βάση της εταιρίας η οποία με τους 50.000 και πλέον μετόχους που διαθέτει, παρέχει τα καλύτερα εχέγγυα για την ασφαλή διακίνηση και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Όπως είπε ο κ. Αγοραστάκης, οι 700.000 επιβάτες που διακινήθηκαν μεταξύ Κρήτης-Πειραιά το 1970 έγιναν πάνω από 2.000.000 το 2000 ενώ αντίστοιχα τα ΙΧ αυτοκίνητα από 32.000 έγιναν 232.000 και τα φορτηγά από 50.000 έγιναν 135.000. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, στον αιώνα στον οποίο εισήλθαμε οι θαλάσσιες μεταφορές θα συνεχίζουν να παίζουν πρωταρχικό ρόλο στην ανάπτυξη, σημειώνοντας παράλληλα ότι είναι η πιο κατάλληλη στιγμή να χαραχθούν "νέοι βαθμοί ελευθερίας" δηλαδή νέα δρομολόγια για τις ναυτιλιακές εταιρίες.

"Όταν η Θεσσαλονίκη αναδεικνύεται στο μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο της Ελλάδος, εμείς δεν πρέπει να μένουμε προσκολλημένοι στο κορεσμένο λιμάνι του Πειραιά. Και όταν η πολιτεία υπογράφει διακρατικές συμφωνίες με γειτονικές χώρες, ο ρόλος μας δεν πρέπει να είναι εκείνος του χειροκροτητή. Όταν οι αρχές και ο λαός του Τομπρούκ που απέχει όσο και ο Πειραιάς από την Κρήτη μας προσκαλούν για συνεργασία οφείλουμε να ενεργοποιηθούμε γιατί κάθε θαλάσσια διαδρομή είναι ένας βαθμός ελευθερίας για την εποχή μας", δήλωσε ο κ. Αγοραστάκης και κατέληξε παρατηρώντας ότι η ΑΝΕΝ LINES μπορεί να συμμετέχει σε επιχειρησιακά προγράμματα τα οποία αφορούν την βελτίωση των δυνατοτήτων προσφοράς υπηρεσιών συνδυασμένων μεταφορών, την προώθηση αποτελεσματικών και αειφόρων συστημάτων θαλάσσιων μεταφορών, τη διασυνοριακή και διεθνική συνεργασία (Ν.Α. Μεσόγειος) στον τουρισμό, στον πολιτισμό και στην επιχειρηματική δράση κ.α.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024