Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΕΕΝ: Το κράτος τιμωρεί τον Ελληνα επιβάτη, νησιώτη και επιχειρηματία νησιών
Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας

ΕΕΝ: Το κράτος τιμωρεί τον Ελληνα επιβάτη, νησιώτη και επιχειρηματία νησιών

Διευκρινίσεις για την πρόσφατη υπουργική απόφαση του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, κ. Γιάννη Διαμαντίδη για τον καθορισμό του ύψους της εισφοράς ανά επιβάτη στα κρουαζιερόπλοια ζητά με ανακοίνωσή της η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ)…

Διευκρινίσεις για την πρόσφατη υπουργική απόφαση του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, κ. Γιάννη Διαμαντίδη για τον καθορισμό του ύψους<...> της εισφοράς ανά επιβάτη στα κρουαζιερόπλοια ζητά με ανακοίνωσή της η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ).

Υπενθυμίζεται ότι το ύψος της εισφοράς προσδιορίστηκε σχεδόν στα τέσσερα ευρώ ανά επιβάτη για τα υπό τρίτης μη κοινοτικής σημαίας κρουαζιερόπλοια, τα οποία θα εκτελούν περιηγητικούς πλόες σε ελληνικούς προορισμούς. Ο προσδιορισμός του τέλους είχε τεθεί υπό συζήτηση από την εποχή της υπουργίας της κ. Κατσέλη όπου είχε ξεκινήσει η συζήτηση για την παροχή κινήτρων στις εταιρείες κρουαζιερόπλοιων για να πυκνώσουν τα δρομολόγια τους σε ελληνικούς προορισμούς. Ύστερα από τη διαδικασία διαλόγου και συσκέψεων που έγιναν με αρμόδιους φορείς, η ηγεσία του ΥΘΥΝΑΛ προσδιόρισε το ύψος κράτησης ανά επιβάτη και το πλαίσιο, βάση του οποίου θα δραστηριοποιηθούν προσεχώς τα πλοία της κατηγορίας στα ελληνικά χωρικά ύδατα.

“Το κράτος τιμωρεί μόνο τον Έλληνα επιβάτη, νησιώτη και επιχειρηματία νησιών τονίζει η ΕΕΝ, αναφερόμενη στα τέλη και φόρους που πληρώνει ο επιβάτης της κρουαζιέρας συγκριτικά με εκείνα που πληρώνει ο επιβάτης της ακτοπλοΐας.

Στην ανακοίνωση της ΕΕΝ αναφέρονται τα ακόλουθα:

“Η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) εκπροσωπώντας ακτοπλοϊκά πλοία και κρουαζιερόπλοια αναγκάζεται να εκδώσει το παρόν δελτίο σχολιάζοντας την πρόσφατη Υπουργική Απόφαση του Υπουργείου Θ.Υ.Ν.Α με θέμα `Υ.Α. για τον καθορισμό του ύψους της εισφοράς για περιηγητικούς πλόες από πλοία με σημαία τρίτων χωρών με αφετηρία ελληνικό λιμένα και παροχή κινήτρων` εκδοθείσα σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 2 του Ν. 3872/2010.

Αναμένουμε λοιπόν διευκρινίσεις από το Υ.Θ.Υ.Ν.Α. για τα κατωτέρω:

α) Για κάθε επιβάτη κρουαζιερόπλοιου θα πρέπει σύμφωνα με την Υ.Α. να εισπράττεται ποσό 3, 95€ μειούμενο κατά 20% υπό την προϋπόθεση ότι απασχολεί Έλληνες ναυτικούς τουλάχιστον 1% του συνολικού αριθμού μελών πληρώματος.
– O υπολογισμός αφορά την υπάρχουσα σύνθεση ή αυτή του safe manning;
– Ποιος θα κάνει τον αριθμητικό και ποσοτικό έλεγχο πληρώματος και βάσει ποίων παραστατικών εγγράφων (crew list, article πλοίου, seamen’s book, ναυτικά φυλλάδια ή διαβατήρια κ.λπ.);.

β) Το προκύπτον ποσοστό εισφοράς κατά τα ανωτέρω εις βάρος επί του κάθε κρουαζιερόπλοιου μετά τον σχετικό έλεγχο της συνθέσεως πληρώματος θα μειούται κατά ποσοστό 7% σύμφωνα με το πρόγραμμα ταξιδίων του ιδίου περιηγητικού πλου:

– Ο υπολογισμός θα γίνεται βάσει του δηλούμενου προγράμματος ή των εκτελουμένων εκάστοτε προσεγγίσεων πχ Μη προσέγγιση λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών κ.λπ.
Η βεβαίωση θα γίνεται κατά την έναρξη ή την λήξη εκάστου περιηγητικού πλου. Από ποιον θα υπολογίζεται και σε ποιόν θα αποδίδεται βάσει ποιών περαιτέρω γραφειοκρατικών διαδικασιών ελέγχου, τεκμηρίωσης και υποβολής;

γ) Αυτονόητο είναι ότι κάθε πλοιοκτήτρια εταιρεία για την υλοποίηση και απόδοση αρμοδίως των ανωτέρω ποσών θα πρέπει να συστήσει εντός του λογιστηρίου της ένα νέο λογιστήριο με επιπλέον λειτουργικό κόστος: Ποιος θα αναλάβει το επιπλέον αυτό κόστος;

δ) Περαιτέρω τα λιμενικά τέλη βάσει του τιμολογίου του ΟΛΠ ΑΕ ανά επιβάτη κρουαζιέρας σήμερα είναι 4,70 ευρώ και θα αυξηθούν μετά την 1-4-2011 σε 11,60 ευρώ, ποσό στο οποίο θα προστεθεί επιπλέον ποσό 3,95€ για το τέλος κρουαζιέρας (συνολικά 15,55 ευρώ).

Θεωρείται το οποιοδήποτε τελικό συνολικό τέλος, ως χρηματικό ποσό προσέλκυσης επιβατών κρουαζιέρας ή αποτροπής τους, συγκρινόμενο πάντοτε με τα τέλη λιμένος σε άλλες ανταγωνιστικές χώρες πχ Τουρκία, Ισραήλ, Αίγυπτος, Ιταλία, Κύπρος κ.λπ.

Ως γνωστόν ο επιβάτης κρουαζιέρας εν όψει της διεθνούς οικονομικής κρίσης θεωρείται ότι συμμετέχει σε ταξίδι αναψυχής σε αντίθεση με τον επιβάτη της ακτοπλοΐας, ο οποίος συμμετέχει ως επί το πλείστον σε πλου ανάγκης (επίσκεψη σε διοικητικά κέντρα, θέματα υγείας κλπ).

Ο μεν πρώτος πληρώνει κεφαλικό (συγκεκριμένο ποσό) χωρίς καταβολή ΦΠΑ, ο δε δεύτερος ποσοστιαίο ποσό επί του ναύλου με καταβολή ΦΠΑ, αν και ο πρώτος θεωρείται άτομο με υψηλές χρηματικές απολαβές, ενώ ο δεύτερος χαμηλόμισθος κινούμενος για την καθαρά συγκοινωνιακή ανάγκη μετακίνησής του.

Ο επιβάτης της ακτοπλοΐας πληρώνει συνολικά μέχρι 52% κρατήσεις υπέρ τρίτων (ανταποδοτικές ή μη).

Εκ των ανωτέρω σαφώς προκύπτει ότι το κράτος τιμωρεί μόνο τον Έλληνα επιβάτη, νησιώτη και επιχειρηματία νησιών.

Αν τα ανωτέρω εντάσσονται στα πλαίσια αναπτυξιακής πολιτικής, αυτονόητο είναι ότι οι κυβερνώντες τον Ελληνικό λαό είτε δε γνωρίζουν τίποτα από το κυριότερο κεφάλαιο της επιχειρηματικότητας, αυτό που λέγεται `προσέλκυση πελατείας για επιβίωση της επιχειρήσεως` είτε έχουν στόχο να εξαφανίσουν συνολικά την επιβατηγό ναυτιλία μας και τα συγγενή με αυτήν επαγγέλματα”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024