Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣτα περσινά επίπεδα οι επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αττικής το 2005

Στα περσινά επίπεδα οι επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αττικής το 2005

Στα περσινά επίπεδα, με ίσως κάποιες οριακές διαφορές, παρέμειναν οι επιδόσεις και τα αποτελέσματα των ξενοδοχείων της Αττικής με την ολοκλήρωση του 2005,όπως προκύπτει από τα στοιχεία, που δημοσιοποίησε η […]

Στα περσινά επίπεδα, με ίσως κάποιες οριακές διαφορές, παρέμειναν οι επιδόσεις και τα αποτελέσματα των ξενοδοχείων της Αττικής με την ολοκλήρωση του 2005,<...>όπως προκύπτει από τα στοιχεία, που δημοσιοποίησε η Ένωση Ξενοδόχων Αττικής – ΕΞΑ.

Ειδικότερα, τον μήνα Δεκέμβριο αύξηση σημείωσαν, σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2004, οι πληρότητες των ξενοδοχείων Α` και Β` Κατηγορίας, +6,4% και +15,4% αντίστοιχα, ενώ μειωμένες παρουσιάστηκαν οι πληρότητες των ξενοδοχείων Πολυτελείας (-1,9%), αλλά και των ξενοδοχείων Γ` Κατηγορίας (-8,3%).

Τα στοιχεία για το μήνα Δεκέμβριο είναι τα ακόλουθα:

  • Κατηγορία Π: 34,74% το 2004, 34,04% το 2005
  • Κατηγορία Α: 31,55% το 2004, 33,56% το 2005
  • Κατηγορία Β: 28,63% το 2004, 33,00% το 2005
  • Κατηγορία Γ: 24,91% το 2004, 22,86% το 2005

Ωστόσο, όπως επισημαίνει η Ένωση Ξενοδόχων Αττικής:

“Τόσο η μέση τιμή ανά δωμάτιο (ARR), όσο και το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) των ξενοδοχείων της Αθήνας παρουσιάζουν σημαντική μείωση σε σχέση με το 2004, της τάξεως του 20% και 20,5% αντίστοιχα. Ακόμη και εάν αφαιρέσουμε από τα παραπάνω ποσοστά την περσινή συνεισφορά στη μέση τιμή της φιλοξενίας των Ολυμπιακών Αγώνων, που σε ετήσια βάση ήταν 5%, οι δείκτες παρουσιάζουν αντίστοιχες μειώσεις της τάξης του 15% και 15,5%. Βέβαια εάν συνεκτιμήσουμε και την αύξηση του λειτουργικού κόστους μεταξύ των δύο ετών, περίπου 6%, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η πραγματική μείωση των εσόδων ξεπέρασε το 21%.

Είναι δε χαρακτηριστικό ότι η μέση τιμή της Αθήνας σε σχέση με τις άλλες Ευρωπαϊκές Πόλεις του δείγματος, είναι η δεύτερη χαμηλότερη (μετά το Βερολίνο), ενώ παρουσιάζει τη μεγαλύτερη ποσοστιαία πτώση από χρονιά σε χρονιά. Αναμφισβήτητα οι μειώσεις αυτές είναι και αποτέλεσμα του σκληρού ανταγωνισμού τιμών μεταξύ των ξενοδοχείων, ο οποίος ανταγωνισμός σε αρκετές περιπτώσεις παρατηρείται και ανάμεσα σε ξενοδοχεία διαφορετικών κατηγοριών.

Η αύξηση του ξενοδοχειακού δυναμικού της Αθήνας το 2004 κατά 10% (6.000 περίπου νέες κλίνες) και η παράλληλη είσοδος στην Αγορά 12.000 `φρέσκων` κλινών επέτεινε τον ανταγωνισμό, καθώς έφερε νέους `παίκτες` στην αγορά. Δυστυχώς όμως σε επίπεδο μικρο-ανταγωνισμού, η πολιτική των τιμών δεν προσφέρει τίποτα πέρα από την αναδιανομή της ήδη υπάρχουσας `πίτας` και των μεριδίων, με μοναδικό αποτέλεσμα την τελική μείωση των τουριστικών εσόδων και παράλληλα την εξασθένηση των επιχειρήσεων του κλάδου.

Σε επίπεδο μάκρο-ανταγωνισμού, έχει παρατηρηθεί ότι υπό κανονικές συνθήκες το μεγαλύτερο μέρος της τουριστικής ζήτησης για την Αττική είναι ανεξάρτητο της τιμής. Συνεπώς η πολιτική των χαμηλών τιμών και διαρκών προσφορών πολύ λίγα οφέλη θα φέρει στην τουριστική αγορά της Αττικής, ενώ συγχρόνως αποστερεί τις επιχειρήσεις του κλάδου από έσοδα, με τα οποία θα ενίσχυαν την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών τους και θα εξασφάλιζαν την μελλοντική επάρκεια κεφαλαίων για τον τακτικό εκσυγχρονισμό τους και τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς τους σε υψηλά επίπεδα.

Είναι σημαντικό να επισημανθεί, ότι ο απόλυτος αριθμός των διανυκτερεύσεων σε ξενοδοχεία της Αττικής αυξήθηκε κατά 10% περίπου σε σχέση με το 2004, αλλά η αύξηση αυτή απορροφήθηκε εξ` ολοκλήρου από τις νέες ξενοδοχειακές κλίνες που αυξήθηκαν με ανάλογο ποσοστό. Το γεγονός αυτό εξηγεί ως ένα βαθμό και την απόκλιση που παρουσιάζεται μεταξύ των πληροτήτων των ξενοδοχείων της Αττικής και των στοιχείων των αφίξεων του `Ελ. Βενιζέλος`. Βέβαια και εδώ το ποσοστό αυξήσεως που προκύπτει από τα στοιχεία του αεροδρομίου δεν πρέπει να θεωρείται `αυτούσιο` κέρδος για τον τουρισμό, γιατί σύμφωνα με την έρευνα του Δήμου Αθηναίων και της Περιφέρειας Αττικής (11/2005), μόνον κάτι παραπάνω από τους μισούς επιβάτες διανυκτερεύει στην Αττική, άρα κινείται τουριστικά στα όρια της Αττικής”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024