Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣπηλιωτόπουλος: Στόχος η πολυμορφία, η βιωσιμότητα και η ποιότητα
Συνέδριο Economist

Σπηλιωτόπουλος: Στόχος η πολυμορφία, η βιωσιμότητα και η ποιότητα

Η τουριστική ανάπτυξη μπορεί να οδηγήσει την Ελλάδα του 21ου αιώνα στους κορυφαίους σε παγκόσμιο επίπεδο τουριστικούς προορισμούς, αλλά για να ανταπεξέλθουμε στο διεθνή ανταγωνισμό, είμαστε υποχρεωμένοι να δημιουργήσουμεένα σύγχρονο […]

Η τουριστική ανάπτυξη μπορεί να οδηγήσει την Ελλάδα του 21ου αιώνα στους κορυφαίους σε παγκόσμιο επίπεδο τουριστικούς προορισμούς, αλλά για να ανταπεξέλθουμε στο διεθνή ανταγωνισμό, είμαστε υποχρεωμένοι να δημιουργήσουμε<...>ένα σύγχρονο και αποδοτικό μοντέλο, ώστε να καταστεί η Ελλάδα ένας προορισμός σύγχρονος, ο οποίος θα προσφέρει τις απαιτούμενες σε αρτιότητα υποδομές, τις ποιοτικές υπηρεσίες και παράλληλα θα μπορεί να αναπτύσσεται τουριστικά με σεβασμό στο περιβάλλον, στην αρχιτεκτονική, αλλά και την πολιτισμική παράδοση, όπως ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, μιλώντας προχτές στο Συνέδριο του Economist.

Η τουριστική πολιτική τα επόμενα χρόνια, ανέφερε ο κ. υπουργός θα βασίζεται στο τρίπτυχο: πολυμορφία, βιωσιμότητα και ποιότητα. Η πολυμορφία, εξήγησε, μπορεί να συνδυάσει όλες εκείνες τις μορφές τουρισμού που κάτω απ’ την ομπρέλα της οικολογικής συνείδησης, μπορούν να αποτελέσουν μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα αγορές-θύλακες. Η πολυμορφία μέσω της ανάπτυξης και μέσω της δημιουργίας νέων θεματικών μορφών τουρισμού, μας προσφέρει κάτι εξαιρετικά σημαντικό, τη βιωσιμότητα σε μία βάση 12μηνη, μία βιωσιμότητα η οποία μπορεί να αποτελεί τον κεντρικό δεύτερο άξονα της στρατηγικής μας. Η ποιότητα, από την άλλη, πρόσθεσε, θα πρέπει να διέπει την τουριστική ανάπτυξη σε όλες τις πτυχές της.

Το μήνυμά μας είναι σαφές επεσήμανε ο κ. υπουργός: Η περιβαλλοντική διάσταση της τουριστικής ανάπτυξης αποτελεί τη νέα ηθική, τη νέα αισθητική, τη νέα τουριστική πολιτική, για τον 21ο αιώνα. Η ποιότητα προϋποθέτει βεβαίως και γενναίες επενδύσεις. Σε αυτό το ευρύ φάσμα υποδομών έρχεται να λειτουργήσει ο ρόλος της Σύμπραξης των Δημοσίων και Ιδιωτικών Τομέων. Ένας ρόλος αναγκαίος για κάθε εθνικό όραμα, που πιστοποιεί το πόσο αποδοτική μπορεί να είναι η Σύμπραξη του Δημόσιου και του Ιδιωτικού Τομέα”.

Αναφερόμενος στο θέμα του Συνεδρίου «Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα στην Ελλάδα», ο κ. Σπηλιωτόπουλος προέβη στις ακόλουθες παρατηρήσεις: “Καταρχάς η έκφραση Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα δεν αποτελεί παρά μία απόπειρα μετάφρασης της αντίστοιχης αγγλικής έκφρασης και αν θέλετε μπορεί κανείς να πει συνεργασίες ή συνεταιρισμοί δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Ο όρος «συμπράξεις» αποδίδει αυτό το νόημα καλύτερα, καθώς και τα δύο συμβαλλόμενα μέρη θα πράττουν για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, προκειμένου μέσα απ’ αυτές τις συνέργειες να επιτύχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερα και κυρίως πιο αποδοτικά αποτελέσματα. Στην ουσία αυτό που σήμερα εννοούμε ως σύμπραξη, αφορά την υλοποίηση μιας συστηματικής προσέγγισης σε επίπεδο ορισμού, προμήθεια, συμβατικής διάρθρωσης, μηχανισμού πληρωμών και ελέγχου συμμόρφωσης των όρων της συνεργασίας, των σχημάτων τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού οχήματος. Αυτή η προσέγγιση βοηθά σε μια καλύτερη εκμετάλλευση των διαθέσιμων πόρων, βοηθά στη διεύρυνση της περιφερειακής ανάπτυξης, αλλά πάνω απ’ όλα βοηθά στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το φορολογούμενο πολίτη. Κατά το παρελθόν η Ελλάδα υλοποίησε κάποια προγράμματα συνεργασίας. Ιδιαίτερα αυτό το κάναμε στα μεγάλα έργα υποδομής που δομήθηκαν την περίοδο 1990-1993.

Στα χρόνια του ΠΑ.ΣΟ.Κ., ο θεσμός της συνεργασίας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα προχώρησε μεν, έχασε όμως ένα κομμάτι απ’ το πραγματικό του νόημα, απ’ την πραγματική του ταυτότητα. Αυτό το λέω γιατί έργα όπως, για παράδειγμα, το αεροδρόμιο των Σπάτων στην πορεία άλλαξαν λογική και μετατράπηκαν σε ένα υβριδικό μοντέλο ημικρατικού οργανισμού, χωρίς τη δυναμική που θα έπρεπε να έχουν. Ή ένα αντίστοιχο παράδειγμα, η Αττική Οδός υπέστη τριπλασιασμό του κόστους και έθεσε σε αμφισβήτηση την αξία της συνεργασίας Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα προς όφελος των φορολογουμένων πολιτών. Απ’ την άλλη πλευρά, αντίστοιχο παράδειγμα είναι η κατάρρευση του Μετρό Θεσσαλονίκης, που ήταν για μας η τρανή απόδειξη της αδυναμίας να κατανοήσουμε ότι μέσα από τις συμπράξεις δημιουργούνται πολλαπλά οφέλη και κυρίως μπορεί να επιτευχθούν ορθολογικές και ισότιμες συνεργασίες, κατά τέτοιο τρόπο που να δημιουργούμε μεγάλη περιφερειακή ανάπτυξη και κυρίως να βοηθούμε και να υπηρετούμε τους πολίτες.

Από εκεί και έπειτα, ας προχωρήσουμε στο σήμερα, να δούμε τι γίνεται τώρα. Η πραγματικότητα κατά τη δική μας εκτίμηση είναι απλή. Προκειμένου να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις αυτού του εθνικού οράματος που θα καταστήσουν την Ελλάδα μια σύγχρονη χώρα του 21ου αιώνα, οφείλουμε πάνω απ’ όλα να αξιολογήσουμε σωστά τα οφέλη του ελληνικού δημοσίου από την επίτευξη ισότιμων συμπράξεων με τον ιδιωτικό τομέα. Ως προς την τουριστική μας πολιτική, το κίνητρο είναι προφανές. Ο βασικός πυλώνας της στρατηγικής μας είναι οι επενδύσεις και η επιχειρηματικότητα. Προωθούμε μια συντεταγμένη προσπάθεια για να εκσυγχρονίσουμε τον τομέα του τουρισμού, τόσο στις τουριστικές εγκαταστάσεις της χώρας, όσο και στην προβολή της, το ανθρώπινο δυναμικό και φυσικά στις τεχνολογικές της εφαρμογές. Επιπλέον, με τις επενδύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά και με όλες εκείνες που προγραμματίζονται για τα επόμενα χρόνια, επιδιώκουμε τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος μέσα απ’ την ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού, την εφαρμογή πρωτοτύπων ενεργειακών διαχειρίσεων και κυρίως την κατάρτιση του προσωπικού και την προβολή θεματικών μορφών τουρισμού μέσω των νέων τεχνολογιών και των πολυμέσων, με στόχο πάντοτε την ενίσχυση της ποιότητας.

Και βέβαια εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε, ότι στο πλαίσιο αυτής της συντεταγμένης προσπάθειας ο ρόλος των δημοσίων υποδομών αλλά και των μεγάλων ιδιωτικών επενδύσεων, πρέπει να είναι ρόλος απολύτως ισότιμος. Και αυτή η ισοτιμία μεταφράζεται με ορθολογικές συνεργασίες, που στόχο έχουν το μακρύ ορίζοντα του αναπτυξιακού μας προγράμματος, τον ορίζοντα που υπόσχεται την πρόοδο σε πολλαπλά επίπεδα, από την επιτάχυνση της μετάβασης στην οικονομία της γνώσης, μέχρι την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, της εξωστρέφειας, τη βελτίωση του περιβάλλοντος και την ενδυνάμωση του ανταγωνισμού”.

Όλα αυτά, κατά τον υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης, πρέπει να αποτελούν βασικές αναπτυξιακές προτεραιότητές μας στο πλαίσιο του ΕΠΑΝ ΙΙ, για την προγραμματική περίοδο 2007-2013 και κυρίως να έχουν ως κοινή συνισταμένη το όραμα, τη φαντασία, την τόλμη, τις γόνιμες συνεργασίες, μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, προκειμένου ολόκληρο το φάσμα των νέων υποδομών να έχουν την ευελιξία και τη σύγχρονη λειτουργία που οι ίδιοι οι καιροί, οι ίδιες οι προκλήσεις απαιτούν.

Στον καμβά αυτής της εποχής η Ελλάδα δεν πρέπει μόνο να κοιτάει μπροστά. Πρέπει να μπορεί να φεύγει και μπροστά, να κινείται με ταχύτητα. Έτσι, θα ακούσετε πολλές φορές εμάς να μιλούμε πάνω απ’ όλα για μια καινούργια νοοτροπία. Γιατί αν δεν καλλιεργήσουμε την καινούργια νοοτροπία, η ισοτιμία του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και η γονιμότητα της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, δεν μπορεί να αποδώσει τα αναμενόμενα οφέλη.

`Αρα, η κινητήριος δύναμη είναι η αλλαγή και η δόμηση μιας νέας νοοτροπίας που θα μας βοηθήσει να γίνουμε και πιο ανταγωνιστικοί και κυρίως πιο αποδοτικοί απέναντι στις νέες προκλήσεις. Και φυσικά για μας, αυτό θα γίνει εάν όλοι μας, όσοι υπηρετούμε το δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα, συνειδητοποιήσουμε ότι έχουμε μέσα μας αστείρευτες δυνάμεις. Αν συνειδητοποιήσουμε τις δυνάμεις μας, τότε θα συνειδητοποιήσουμε ότι αν αθροίσουμε αυτές τις δυνάμεις, τότε μπορούμε να υλοποιήσουμε πιο πιστά, πιο αποδοτικά, αυτό το εθνικό όραμα. Και κυρίως μπορούμε να δημιουργήσουμε συμπράξεις τέτοιες, που μπορούν να βοηθήσουν το άλμα ποιότητας της χώρας μας τις επόμενες μέρες.

Πρέπει σημείωσε ο κ. Σπηλιωτόπουλος να αναπτυχθούν βασικές υποδομές και οι βασικές υποδομές για να αναπτυχθούν, χρειάζονται αυτές τις συμπράξεις. Η λειτουργικότητα των συμπράξεων και η αποδοτικότητα των συμπράξεων στηρίζεται στο άθροισμα των δικών μας δυνάμεων και το άθροισμα στη δημιουργία αυτής της νοοτροπίας. Μόνο έτσι μπορούμε να μιλάμε για καινούργιες μαρίνες, μόνο έτσι μπορούμε να βλέπουμε το πώς γρήγορα θα προχωρήσει η μετακατασκευή του TAE-KWO-DO σε ένα σύγχρονο συνεδριακό κέντρο και μόνο έτσι μπορούμε πειστικά να μιλούμε για το μέλλον. Και βέβαια εδώ, όταν μιλάμε για μέλλον, θα πρέπει για άλλη μια φορά να λέμε ότι το μέλλον στην ανάπτυξη μιας χώρας είναι οι συμπράξεις. Εμείς τουλάχιστον ως Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, εμείς ως Εταιρία Τουριστικής Ανάπτυξης, αυτό το έχουμε συνειδητοποιήσει, γι’ αυτό με μεγάλη ταχύτητα και με μεγάλη ευελιξία έχουμε τα αυτιά μας ανοιχτά σε προτάσεις που έχουν περιεχόμενο τις συγκεκριμένες επενδύσεις μέσω των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, σε υποδομές για το αύριο”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024