Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΗ αλήθεια για τον ΕΟΤ και τις δαπάνες διαφημιστικής προβολής του ελληνικού τουρισμού
Δήλωση του πρ. υπουργού A. Σπηλιωτόπουλου

Η αλήθεια για τον ΕΟΤ και τις δαπάνες διαφημιστικής προβολής του ελληνικού τουρισμού

Από το γραφείο Τύπου του πρώην υπουργού και βουλευτή ΒΆ Αθηνών ΝΔ, κ. Aρη Σπηλιωτόπουλου, εκδόθηκε η ακόλουθη ενημέρωση:“Τη στιγμή που ο ελληνικός τουρισμός βρίσκεται προ των πυλών κατάρρευσης εξαιτίας της ανικανότητας και των…

Από το γραφείο Τύπου του πρώην υπουργού και βουλευτή ΒΆ Αθηνών ΝΔ, κ. Aρη Σπηλιωτόπουλου, εκδόθηκε η ακόλουθη ενημέρωση:<...>

“Τη στιγμή που ο ελληνικός τουρισμός βρίσκεται προ των πυλών κατάρρευσης εξαιτίας της ανικανότητας και των αστοχιών της σημερινής κυβέρνησης, η ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού επιχειρεί τα τελευταία 24ωρα, με κατευθυνόμενες διαρροές προς τα Μέσα Ενημέρωσης, να αφήσει υπόνοιες για δήθεν `περίεργες` διαδικασίες λήψης αποφάσεων του ΕΟΤ κατά τα προηγούμενα έτη, όταν επικεφαλείς του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης ήταν Υπουργοί της κυβέρνησης της ΝΔ. Παρά την πάγια αρχή που έχουμε να μην σχολιάζουμε διαρροές, η συγκεκριμένη περίσταση κατά την οποία αυτές απηχούν την επίσημη θέση και άποψη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, καθιστά αναγκαίες ξεκάθαρες διευκρινίσεις για να τερματιστεί η παραπληροφόρηση με την οποία η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου επιχειρεί μάταια να κρύψει τις δικές της ευθύνες για την κατάρρευση του ελληνικού τουρισμού τους τελευταίους 6 και πλέον μήνες. Με δεδομένο τον αυτοδιοίκητο χαρακτήρα του ΕΟΤ, αλλά και τις φιλότιμες προσπάθειες που καταβάλλουν όλα αυτά τα χρόνια οι υπάλληλοι και το προσωπικό του Οργανισμού με σκοπό την καλύτερη αποτελεσματικότητά του, για το διάστημα που ο Aρης Σπηλιωτόπουλος διετέλεσε Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης (Σεπτέμβριος 2007- Δεκέμβριος 2008) διευκρινίζονται τα εξής:

  • Ο ΕΟΤ διαχειρίστηκε, με το μέγιστο δυνατό ανταποδοτικό όφελος, το ακριβές ποσό που προβλέπεται κάθε χρόνο από τον ετήσιο προϋπολογισμό για τη διαφήμιση και την προβολή της Ελλάδας. Η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου έχει τόσο ασθενή μνήμη που ξεχνάει ή κάνει δήθεν πως δεν θυμάται ότι το επιπλέον ποσό των πιστώσεων που έκανε ο ΕΟΤ για διαφημιστικούς σκοπούς- πέραν δηλαδή του ορίου του προϋπολογισμού- είναι η κατά 50% ενίσχυση της χρηματοδότησης που ενέκρινε ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής στην Κυβερνητική Επιτροπή το καλοκαίρι του 2008. Ο ελληνικός τουρισμός κατάφερε εκείνη την κρίσιμη σε παγκόσμιο επίπεδο χρονιά να βγει ενισχυμένος με αύξηση επισκεπτών και συναλλάγματος χάρη στην απόφαση του πρώην πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή και του αρμόδιου οργάνου της Κυβερνητικής Επιτροπής να εγκρίνει το πακέτο ενίσχυσης του ελληνικού τουρισμού που είχε εισηγηθεί τότε ο A. Σπηλιωτόπουλος ως Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης.. Η κυβέρνηση της ΝΔ υπηρέτησε έμπρακτα την εξωστρέφεια του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας αυξάνοντας τον προϋπολογισμό κατά 50% (περίπου 100.000.000 ευρώ) με σκοπό την ενίσχυση της διαφημιστικής προβολής του ελληνικού τουρισμού στις μεγάλες διεθνείς τουριστικές αγορές. Ακολουθώντας πιστά το δόγμα που λέει `ότι όσα περισσότερα επενδύεις στην προώθηση της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας στο εξωτερικό, τόσο μεγαλύτερο είναι το όφελος για την ελληνική οικονομία`
  • .

  • Από το 2005 υπάρχει ένα ποσό της τάξεως των 35 εκατ. ευρώ από Υπουργό σε Υπουργό, το οποίο προήλθε εκείνο το έτος καθώς όταν ιδρύθηκε το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης δεν υπήρξε προϋπολογισμός και όλες οι διαφημιστικές ενέργειες- που καλώς έγιναν τότε και αποτέλεσαν τη βάση για την μετέπειτα προώθηση του ελληνικού τουρισμού- έγιναν χωρίς ουσιαστικό προϋπολογισμό. Κάθε Υπουργός παρελάμβανε τις ίδιες εκκρεμότητες, και έτσι όλοι οι προγενέστεροι μεταξύ των οποίων και ο κ. Aρης Σπηλιωτόπουλος όσο διάστημα διετέλεσε Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης αντεπεξήλθαν συνεχίζοντας την διαφήμιση που ήταν κάθε χρόνο απαραίτητη.
  • Με διαρροές η ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού επιδιώκει να αιωρείται στην ατμόσφαιρα ένα περίεργο κλίμα για δήθεν παράτυπες διαδικασίες που ακολούθησε ο ΕΟΤ τόσο την περίοδο που ο κ. Aρης Σπηλιωτόπουλος διετέλεσε Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, όσο και συνολικά επί κυβερνήσεων της ΝΔ. Ουδέν αναληθέστερον αυτού, από τη στιγμή που οι διαδικασίες αυτές προβλέπονται κατά γράμμα από το καταστατικό του ΕΟΤ, φέρουν την έγκριση νομικών συμβούλων και ακόμα περισσότερο έχουν σφραγίδα και υπογραφή από τον αρμόδιο ανεξάρτητο Επίτροπο του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Αν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού αμφισβητεί τη νομιμότητα όσων συμβάσεων του ΕΟΤ έχουν συναφθεί και εκτελεστεί κατόπιν πάντα της σύμφωνης γνώμης των αρμόδιων Επιτρόπων, τότε δεν έχει παρά να δηλώσει ευθέως ότι δεν εμπιστεύεται τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Αναφορικά με τις απευθείας αναθέσεις διαφημιστικών πακέτων σε μέσα του εξωτερικού, θα είχε ενδιαφέρον αν η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου μπορούσε να μας πει με ποιον τρόπο θα οργάνωνε η ίδια διεθνείς… `ανοιχτούς` διαγωνισμούς για την προβολή του ελληνικού τουρισμού σε διεθνή δίκτυα όπως το CNN, NBC, BBC κ.ά. Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε μία ομολογουμένως… πρωτοτυπία για τη χώρα μας, η οποία από τη στιγμή που θέλαμε να προβληθεί σε αυτά τα διεθνή δίκτυα, έπρεπε ως εκ τούτου να πληρώσουμε απευθείας τα αντίστοιχα διαφημιστικά πακέτα, όπως γίνεται τα τελευταία είκοσι χρόνια.
  • Είναι αναληθές να διαρρέεται ότι ο ΕΟΤ, τη συγκεκριμένη περίοδο, υλοποίησε διαφημιστικές κινήσεις προβολής της χώρας στο εξωτερικό χωρίς στρατηγικό διαφημιστικό πρόγραμμα. Τόσους μήνες στο Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, η σημερινή πολιτική ηγεσία του θα μπορούσε να είχε βρει λίγο χρόνο να διαβάσει έστω τα βασικά σημεία της στρατηγικής που εκπονήθηκε σε συνεργασία με διεθνή σύμβουλο και εισηγούνταν τον τρόπο και τα μέσα προβολής της νέας εικόνας του ελληνικού τουρισμού στο εξωτερικό με γνώμονα την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την ανάδειξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού αντί να καταπιάνεται με διαρροές παραπληροφόρησης δεξιά κι αριστερά, είναι χρησιμότερο:

  • να απαντήσει για ποιον λόγο η σημερινή κυβέρνηση αρνήθηκε να εκταμιεύσει το συνολικό ποσό χρημάτων που προβλέπονται από τον προϋπολογισμό κατόπιν της σχετικής απόφασης του πρώην πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή και τα οποία είναι αναγκαία για την διαφημιστική προβολή της χώρας μας και την πάγια κάλυψη των αναγκών του ΕΟΤ, με αποτέλεσμα ο τελευταίος σήμερα να εμφανίζεται πλασματικά ελλειμματικός,
  • να αναλάβει τις δικές της τεράστιες ευθύνες για το γεγονός ότι από τον περασμένο Οκτώβριο η Ελλάδα είναι διαφημιστικά απούσα ως τουριστικός προορισμός από όλα τα μεγάλα διεθνή δίκτυα ενημέρωσης του εξωτερικού, αφήνοντας τις τουριστικά ανταγωνιστικές προς εμάς χώρες ν μοιράζονται μόνες τους την διεθνή διαφημιστική και κατΆ επέκταση τουριστική πίτα,
  • το κυριότερο απΆ όλα όμως να δώσει εξηγήσεις για τη ζημιά 1 δις ευρώ την οποία αναμένεται να έχει υποστεί- σύμφωνα με στοιχειοθετημένους υπολογισμούς- ο ελληνικός τουρισμός από τότε που παρέλαβε στα χέρια της την τουριστική πολιτική της χώρας μας μέχρι το κλείσιμο της φετινής χρονιάς.

Είναι τουλάχιστον προκλητικό, αυτοί που σήμερα έχουν το τιμόνι της πορείας του ελληνικού τουρισμού να αποφεύγουν συστηματικά να αναγνωρίσουν τις καταστροφικές συνέπειες της δικής τους σημερινής πολιτικής που έχει εξαφανίσει την Ελλάδα ως προορισμό από τον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, έχει φέρει στα πρόθυρα χρεοκοπίας δεκάδες χιλιάδες μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις, έχει οδηγήσει στο ναδίρ δεκαετίας τα έσοδα της `βαριάς βιομηχανίας` της χώρας μας. Βλέποντας τα τουριστικά μεγέθη της χώρας μας να καταρρέουν λόγω της δικής της ανεπάρκειας, των δικών της λαθών και επιλογών, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού προσπαθεί να αποπροσανατολίσει παίζοντας το ρόλο του Ιεροκήρυκα της διαφάνειας.

Είναι οι ίδιοι που σήμερα είτε από θράσος είτε επιπολαιότητα εγκαλούν τις κυβερνήσεις του Κώστα Καραμανλή, που έβαλε τα θεμέλια για μία νέα εθνική και συλλογική προσέγγιση της σημασίας του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας για την ελληνική οικονομία βάζοντας τον ελληνικό τουρισμό σε τροχιά αλλαγής και ανάπτυξης. Είτε αρέσει σε κάποιους είτε όχι, η τουριστική πολιτική των κυβερνήσεων Καραμανλή είναι κρυστάλλινη. Μέρα με τη μέρα οι συγκρίσεις με το τότε και το τώρα γίνονται ολοένα και πιο απογοητευτικές για τη σημερινή κυβέρνηση.

Την περίοδο που ο Aρης Σπηλιωτόπουλος βρέθηκε στο τιμόνι του ελληνικού τουρισμού ακολούθησε πολιτική εξωστρέφειας του τουριστικού προϊόντος επιτυγχάνοντας αύξηση των αφίξεων ξένων επισκεπτών και των κερδών για την ελληνική οικονομία κατά 5 δις δολάρια. Η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού αντί να εγκαλεί τους προκατόχους Υπουργούς της ΝΔ μεταξύ των οποίων και τον Aρη Σπηλιωτόπουλο για το τι ποσά δαπανήθηκαν και πού για την προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό, ας απαντήσει πρώτα τι έκανε η ίδια η σημερινή πολιτική ηγεσία για τον ελληνικό τουρισμό τον οποίον μέσα σε λίγους μήνες κατάφερε να τον οδηγήσει σε τέλμα με αποτέλεσμα να βρίσκεται σήμερα στο σημείο μηδέν. Επί ημερών της ΝΔ τα λεφτά του Έλληνα φορολογούμενου για τη προώθηση του ελληνικού τουρισμού έπιασαν τόπο στηρίζοντας την ελληνική οικονομία και τον τουριστικό κλάδο της χώρας μας.
Το αποτέλεσμα είναι αυτό που μετράει. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους”
.

Εκδότης - Αρχισυντάκης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

27/09/2023
26/09/2023
25/09/2023
22/09/2023
21/09/2023
20/09/2023