Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣτόχος: Η συνεισφορά του τουρισμού στο ΑΕΠ να ανέλθει στο 25%

Στόχος: Η συνεισφορά του τουρισμού στο ΑΕΠ να ανέλθει στο 25%

Ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος, μιλώντας προχτές, Τετάρτη 13 Απριλίου 2005, σε εκδήλωση που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Δημοκρατίας `Κωνσταντίνος Καραμανλής` με θέμα `Ο Τουρισμός ως αιχμή της αναπτυξιακής πολιτικής της Ελλάδος` ανέφερε…

Ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος, μιλώντας προχτές, Τετάρτη 13 Απριλίου 2005, σε εκδήλωση που διοργάνωσε<...> το Ινστιτούτο Δημοκρατίας `Κωνσταντίνος Καραμανλής` με θέμα `Ο Τουρισμός ως αιχμή της αναπτυξιακής πολιτικής της Ελλάδος` ανέφερε χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, ότι “στόχος μας την οκταετία που τουλάχιστον θα κυβερνούμε, η συνεισφορά του τουρισμού στο ΑΕΠ να ανέλθει στο 25%. Ο στρατηγικός αυτός στόχος, `επιβάλλει` τον τουρισμό, ως έναν εκ των αναπτυξιακών μοχλών της εθνικής οικονομίας. Προϋπόθεση για την εκπλήρωση αυτού του στόχου, η κατάρτιση μακροχρόνιου σχεδίου δράσης, με σαφείς ποιοτικούς και ποσοτικούς στόχους για την τουριστική οικονομία”.

Ακολουθούν αποσπάσματα της ομιλίας του κ. Αβραμόπουλου:

“Το κεντρικό θέμα της εκδήλωσης αυτής, έρχεται στο προσκήνιο, σε μια ιδιαίτερα σημαντική συγκυρία, καθώς η κυβέρνησή μας μόλις συμπλήρωσε ένα χρόνο διακυβέρνησης, μέσα σε ένα διεθνές περιβάλλον, ιδιαίτερα προκλητικό για τον τουρισμό, αφού όλοι γνωρίζουμε, ότι απρόβλεπτες καταστάσεις, όπως η τρομοκρατία και τραγικές φυσικές καταστροφές, έχουν παγώσει την παγκόσμια τουριστική αγορά με αρνητικές ψυχολογικές επιπτώσεις. Την ίδια όμως στιγμή, η Ελλάδα, κρατώντας ακόμα ζωντανές και νωπές τις εικόνες κύρους, που συνόδευσαν την επιτυχή διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων, όπου κυρίαρχα ήσαν τα στοιχεία της ασφάλειας και της φιλοξενίας, εισέρχεται δυναμικά στο διεθνές τουριστικό τοπίο, με στόχο την αξιοποίηση των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων και τη διαμόρφωση πλαισίου και κλίματος φιλόξενου και φιλικού, τόσον για τους επισκέπτες όσο και για τους επενδυτές.

Οι καιροί το θέλησαν, η νέα εποχή για τον ελληνικό τουρισμό να φέρει την υπογραφή του Πρωθυπουργού, όπως και τότε στις αρχές της δεκαετίας του ΄60, να τίθενται τα θεμέλια του ελληνικού τουρισμού από τον Εθνάρχη Κωνσταντίνο Καραμανλή.

Μακριά από εμάς, κάθε επικοινωνιακή απόπειρα εντυπωσιασμού, πλην όμως, όλοι παραδέχονται, ότι τις τελευταίες δεκαετίες ο ελληνικός τουρισμός περιέπεσε σε αδράνεια. Οι κυβερνήσεις, που προηγήθηκαν εστερούντο οράματος, αλλά και σύγχρονης αντίληψης, που να δένει με τη νέα διεθνή πραγματικότητα και τα νέα δεδομένα, που διαμορφώθηκαν στο παγκόσμιο τουριστικό τοπίο. Πάρεργο των κυβερνητικών δράσεων, με υποβαθμισμένα τα όργανα του τουρισμού, με ελλιπή διεθνή παρουσία, χωρίς σχεδιασμό και προγράμματα, χάναμε ευκαιρίες και αυτοπεριοριστήκαμε ως τουριστικός προορισμός. Πάνω από όλα όμως, οδήγησαν τον ελληνικό τουρισμό σε θέση εκτός ανταγωνισμού.

Παρόλα αυτά, η χώρα χάρις στην παγκόσμια αναγνωρισιμότητά της, μέσα από την ιστορία και το φυσικό της περιβάλλον, αντιστάθηκε και κρατήθηκε από μόνη της, με αποτέλεσμα οι άμεσες, έμμεσες και πολλαπλασιαστικές επιδράσεις του τουρισμού στην εθνική οικονομία, να συνεισφέρουν μέχρις και 18% στο ΑΕΠ. Το δε σύνολο, των εσόδων από τον τουρισμό (10,3 δισ. περίπου για το 2002), υπερβαίνει το σύνολο της αξίας των ελληνικών εξαγωγών, προϊόντων και υπηρεσιών, καλύπτοντας το 40% του ελλείμματος του ισοζυγίου των εξωτερικών πληρωμών. Με αυτά τα μεγέθη, η Ελλάδα κρατάει την 10η θέση σε παγκόσμια κλίμακα σε εισροή συναλλάγματος και τη 15η θέση σε αριθμό εισερχόμενων επισκεπτών. Παράλληλα, περί τις 800.000 εργαζόμενους, μεγάλο μέρος των οποίων ζει στην περιφέρεια, έχουν άμεση ή έμμεση απασχόληση στον τουρισμό.

Στόχος μας την οκταετία που τουλάχιστον θα κυβερνούμε, η συνεισφορά του τουρισμού στο ΑΕΠ να ανέλθει στο 25%. Ο στρατηγικός αυτός στόχος, `επιβάλλει` τον τουρισμό, ως έναν εκ των αναπτυξιακών μοχλών της εθνικής οικονομίας. Προϋπόθεση για την εκπλήρωση αυτού του στόχου, η κατάρτιση μακροχρόνιου σχεδίου δράσης, με σαφείς ποιοτικούς και ποσοτικούς στόχους για την τουριστική οικονομία.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Συμβολή στην περιφερειακή ανάπτυξη
  • Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας
  • Αύξηση της κατά κεφαλήν δαπάνης των τουριστών
  • Αύξηση της μέσης διάρκειας παραμονής τους
  • Αύξηση του αριθμού των αφίξεων
  • Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου
  • Εξισορρόπηση της κατανομής της τουριστικής δραστηριότητας της περιφέρειας της χώρας


Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να τονιστεί, ότι ο αναπτυξιακός νόμος, για πρώτη φορά, συμπεριλαμβάνει ένα ξεχωριστό κεφάλαιο για την τουριστική ανάπτυξη. Και εδώ, ιδιαίτερα σημαντικός ο ρόλος του καλού φίλου και συναδέλφου Υπουργού Ανάπτυξης κ. Σιούφα, ο οποίος συναντιλαμβανόμενος την ευαισθησία και τη σημασία του τουρισμού, τον στηρίζει έμπρακτα και με ενθουσιασμό.

Με την ευκαιρία θα ήθελα να επισημάνω, ότι αν κάτι ξεχωρίζει αυτήν την κυβέρνηση από τις άλλες, είναι το εξαίρετο κλίμα εσωτερικής αγαστής συνεργασίας. Κάτι που πρώτος εγώ ένιωσα, από τη στιγμή που είχα και τη μεγάλη ευθύνη, να στήσω αυτό το καινούργιο σύστημα και χρειαζόμουν την υποστήριξή σας. Δεν είναι τυχαίο, που το νεοσύστατο Υπουργείο μας, φέρει την επίσημη ονομασία Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, δηλωτικό και ερμηνευτικό των προθέσεων της νέας διακυβέρνησης και του Πρωθυπουργού, ο τουρισμός να αποτελέσει την επόμενη δεκαετία την αιχμή του δόρατος της αναπτυξιακής μας πολιτικής.

Η Ελλάδα συλλαμβάνοντας έγκαιρα τα μηνύματα των καιρών, ήδη μέσα σε ένα χρόνο, κατέστησε την παρουσία της αισθητή στον κόσμο ολόκληρο. Παντού, όπου γεγονότα, συνέδρια, θεματικές διοργανώσεις, εκθέσεις μας προσκαλούν να συμμετάσχουμε στη διαμόρφωση των νέων αντιλήψεων, πολιτικών και ρευμάτων. Τα μηνύματα που μας έρχονται από το μέλλον είναι ενθαρρυντικά και αισιόδοξα. Έχουμε όμως, πλήρη επίγνωση της πραγματικότητας γύρω μας. Η Ελλάδα χρειάζεται βαθιές τομές και αλλαγές. Δεν αρκεί η στρατηγική, ο σχεδιασμός, οι νέες νομοθεσίες. Επιβάλλεται όλοι μας να αντιληφθούμε τη σημασία για ένα νοικοκυρεμένο, καθαρό και πολιτισμένο αστικό περιβάλλον. Για φιλόξενη συμπεριφορά, για ποιότητα υπηρεσιών και υποδομών, για αλλαγή νοοτροπίας. Και εδώ μεγάλες οι ευθύνες όλων των οργάνων της πολιτείας, της Νομαρχιακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης των Περιφερειών.
Ένα από τα στοιχεία εκείνα, από τα οποία πρέπει να απαλλαγούμε, είναι ό,τι συνοδεύει ως ανάμνηση τις κακές συνήθειες του παρελθόντος.

Και θέλω στο σημείο αυτό, απευθυνόμενος στους επιχειρηματίες του ελληνικού τουρισμού, να τους πω και να τους διαβεβαιώσω, ότι αυτή η κυβέρνηση δεν βλέπει τις σχέσεις της με τον επιχειρηματικό χώρο με κομματικά κριτήρια. Το ίδιο όμως, πρέπει να πράξουν και αυτοί.

Το έχω πει κατ΄ επανάληψη, το είπα στη Βουλή, κάλεσα και την Αντιπολίτευση να το αντιληφθεί και να το στηρίξει, ότι η υπόθεση του τουρισμού είναι εθνική. Οι επιχειρηματίες θέλουν να αισθάνονται ασφαλείς στις σχέσεις τους με τα κόμματα. Θέλουν να αισθάνονται ασφαλείς μέσα στο πλαίσιο, που εμείς διαμορφώνουμε, για να ασκείται το δικό τους επιχείρημα. Το λέω αυτό, γιατί δεν παύουμε από το να διανύουμε ως κοινωνία και μία μεταβατική περίοδο, που πρέπει να αποκατασταθεί η σχέση ανάμεσα στην πολιτική και την κοινωνία και τους φορείς που την εκπροσωπούν.

Στοχεύουμε σε μία ποιοτική και ελεγχόμενη τουριστική ανάπτυξη, η οποία θα προσβλέπει στη βελτίωση των αποδόσεων, με παράλληλη αύξηση του αριθμού των αφίξεων και των διανυκτερεύσεων, με καλύτερη χωρική και χρονική κατανομή της τουριστικής δραστηριότητας. Πιστεύουμε, ότι για την επιτυχή υλοποίηση πολιτικών και δράσεων, είναι απαραίτητη η συνέργια, η συνεργασία, ο διάλογος, δηλαδή η σύνθεση μεταξύ της Πολιτείας και του ιδιωτικού τομέα. Εκεί, η κάθε πλευρά οφείλει και πρέπει να παίξει τον δικό της ξεκάθαρο ρόλο.

Η Πολιτεία έχει την ευθύνη των αποφάσεων. Οφείλει να σχεδιάζει, να θέτει τους κανόνες και να ελέγχει αδιάκριτα και αμερόληπτα. Ο ιδιωτικός τομέας έχει την ευθύνη της επιχειρηματικής δράσης, που θα υλοποιήσει την τουριστική πολιτική, επενδύοντας και μεγιστοποιώντας τα οφέλη για την Εθνική Οικονομία. Παράλληλα, ο ιδιωτικός τομέας θα πρέπει, μέσα από τα συλλογικά του όργανα και με ενιαία και ανιδιοτελή φωνή, να προσφέρει στην Πολιτεία την πολύτιμη και αντικειμενική του άποψη.

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς που πέρασε, κινηθήκαμε σε πνεύμα συνεννόησης, διαρκούς συνεργασίας με όλους τους φορείς, που διαμορφώνουν την τουριστική παραγωγή της χώρας μας – τον ιδιωτικό τομέα αλλά και τα συναρμόδια Υπουργεία – δίνοντας έμπρακτα πρώτα αποτελέσματα της φιλοδοξίας, συνάμα δε και των προσδοκιών, που έχουν καλλιεργηθεί στην κοινωνία, να αναδείξουμε και να προβάλλουμε την εικόνα κύρους της Ελλάδος ανά τον κόσμο.

Έχει σημασία να πούμε, ότι παραλάβαμε μια τουριστική Ελλάδα, που είχε χάσει τη θέση της στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία, με σοβαρές επιπτώσεις στην οικονομία, την ανάπτυξη και την εικόνα της πατρίδας μας. Ένα χρόνο μετά, κάναμε σημαντικά βήματα. Με τις δράσεις μας και την πολιτική μας, αποκαταστήσαμε την αξιοπιστία του κράτους, ανατρέψαμε το απαισιόδοξο κλίμα και δώσαμε στον κόσμο, που ασχολείται με τον τουρισμό, αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση για το μέλλον του.

Υιοθετήσαμε στρατηγική δεκαετούς προοπτικής και κινούμεθα με μεθοδικότητα, σύγχρονα συστήματα διαχείρισης, διαφάνεια, αξιοπιστία και ενόραση, δίνοντας τον καλύτερό μας εαυτό για την πραγμάτωση των κοινών μας στόχων.

Ένα χρόνο πριν, στο ξεκίνημά μας, υπογραμμίζαμε την αντίληψη που καθορίζει τη νέα στρατηγική μας και που θέλει τη χώρα μας, να κινείται πλέον με αξιοπιστία, σοβαρότητα και κύρος σε παγκόσμια κλίμακα, καθιστάμενη σταδιακά, ως ένας εκ των βασικών παραγόντων διαμόρφωσης των νέων ρευμάτων, που διαπνέουν την παγκόσμια τουριστική κίνηση.

Ήδη, χάρις στις έγκαιρες ενέργειές μας, σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο και με τα γρήγορα αντανακλαστικά, που διακρίνουν το κυβερνητικό επιτελείο του τουρισμού, διαφαίνονται στον ορίζοντα τα πρώτα αισιόδοξα θετικά μηνύματα.

Τη στιγμή που οι περισσότερες χώρες της κοινοτικής Νότιας Ευρώπης (Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία), εμφανίζουν για το 2005 ανησυχητικά προβλέψιμα μεγέθη, δηλαδή πτώση, η Ελλάδα αναμένει άνοδο, τόσο για την τουριστική περίοδο που ανοίγεται μπροστά μας αλλά κυρίως και για αργότερα. Η άνοδος αυτή, εμφανίζει και ποιοτικά στοιχεία, που θα οδηγήσει στην εισαγωγή μεγαλύτερου συναλλάγματος και στην αύξηση των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού. Αυτά είναι τα πρώτα μηνύματα που λαμβάνουμε από την παγκόσμια τουριστική αγορά, γνωρίζοντας, ότι καταφέραμε εκεί, που οι προοπτικές ήταν δυσμενέστατες, να τις ανατρέψουμε και να περάσουμε από το στάδιο της σταθεροποίησης στην ανάκαμψη, η οποία θα δώσει τα προσεχή δέκα χρόνια, μια πολύ δυναμική θέση του ελληνικού τουρισμού στην παγκόσμια αγορά.

Γνωρίζουμε, ότι προϋπόθεση για να καταφέρουμε, να φτάσουμε τους στόχους που θέτουμε, είναι η ποιοτική επανάσταση. Ένα ποιοτικό άλμα μπροστά και βεβαίως, απαλλαγή από ό,τι το πρόχειρο, το ερασιτεχνικό και το ευτελές σε πολλές περιπτώσεις που συνόδευε την πρόσκαιρη τουριστική δραστηριότητα. Αυτό σημαίνει, ότι στην εφαρμογή αυτής της νέας πολιτικής, θα είμαστε αυστηροί απέναντι σ΄ οποιονδήποτε δεν συμμορφωθεί με αυτές τις νέες κατευθύνσεις. Γιατί όλοι γνωρίζουμε, πού σκοντάφτει το ελληνικό τουριστικό προϊόν και από που πραγματικά μπορούμε να δούμε να διανοίγονται αισιόδοξοι δρόμοι.

Έχουμε πολλά ακόμα να κάνουμε. Αυτό το έργο δεν τελειώνει ποτέ. Και το διεθνές ανταγωνιστικό τοπίο επιβάλλει να κινούμεθα με σύνεση αλλά και με γρήγορους ρυθμούς.

Η Ελλάδα της προχειρότητας, του ερασιτεχνισμού και της ανασφάλειας, δίνει τη θέση της στην Ελλάδα της αξιοπιστίας, της σοβαρότητας, του καλώς εννοούμενου επαγγελματισμού, της συστηματικότητας και της αποτελεσματικότητας.

Η σημερινή εποχή της παγκοσμιοποίησης, την οποία εγκαινίασε η οικονομία, θέλει πλέον να προβάλλει μπροστά μας ως τοπίο, στο οποίο καλούμεθα να αναπτύξουμε την τουριστική μας πολιτική, όπως και την οικονομική μας πολιτική, όχι πλέον η περιοχή μας, ούτε καν αυτή η Ευρώπη, αλλά ο κόσμος ολόκληρος. Σήμερα δεν υπάρχουν πλέον μικρές ή μεγάλες χώρες. Υπάρχουν μικρές ή μεγάλες πολιτικές”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024