Τελευταία νέα
Συνεχίζεται η "κόντρα" Aegean - MIG

Aegean: Το πάρτι τώρα αρχίζει

Ο αντιπρόεδρος της Aegean, κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που δόθηκε χθες, εξέφρασε τις αντιρρήσεις της εταιρείας στην απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών να ακυρώσει κι όχι να παγώσει το διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές. Ο…

Ο αντιπρόεδρος της Aegean, κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που δόθηκε χθες, εξέφρασε τις αντιρρήσεις της<...> εταιρείας στην απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών να ακυρώσει κι όχι να παγώσει το διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές. Ο κ. Βασιλάκης μίλησε ακόμη για μεγάλες καθυστερήσεις στη διαδικασία των διαγωνισμών, αλλά και για “μη ξεκάθαρη” απόφαση να παραμείνουν στις ΟΑ οι άγονες γραμμές μέχρι να επανεργοποιηθούν οι διαγωνισμοί. Ακόμη, απάντησε στις βολές Βγενόπουλου περί “πάρτι” που τελείωσε για την Aegean, λέγοντας χαρακτηριστικά: “Το μόνο πάρτι που γνωρίζουμε είναι γιορτή της ανάπτυξης και της προσφοράς που έφερε η Aegean στους Έλληνες. Αν αυτό ενοχλεί, συγνώμη, αλλά θα το συνεχίσουμε”.

Και συνέχισε: “Από το Μάιο του 1999 έως σήμερα, η Aegean λειτουργεί με μια ξεκάθαρη φιλοσοφία: Να πετάει κάθε χρόνο πιο ψηλά, πιο μακριά, όλο και πιο ποιοτικά. Αυτό το όραμα ήταν που οδήγησε την Aegean στο να γίνει η πρώτη και μεγαλύτερη ελληνική αεροπορική εταιρεία. Μόνο το 2008 πέταξαν μαζί της 6 εκατ. επιβάτες και παρά την κρίση και φέτος υπάρχει αυξητική τάση. Η επιτυχία αυτή και η εμπιστοσύνη που μας δείχνει το επιβατικό κοινό αποτελεί για την Aegean ένα συμβόλαιο με τον κάθε επιβάτη ξεχωριστά. Όλα αυτά έγιναν με πολύ κόπο, αλλά και με επενδυτικό πρόγραμμα, πάνω από 1 δισ. ευρώ. Οι στόχοι της έγιναν πράξη, γιατί η οικογένεια της Aegean που αποτελείται από τους 2.500 εργαζόμενους, τη διοίκηση, τους μετόχους, είναι συμπαγής στον πυρήνα της, έχει γνώση του αεροπορικού αντικειμένου, έχει ξεκάθαρο επιχειρηματικό σχέδιο, αλλά πάνω απ’όλα έχει εργατικότητα, παιδεία, ήθος και όραμα”.

Όσον αφορά το διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές, ο κ. Ευ. Βασιλάκης δήλωσε μεταξύ άλλων: “Δε μιλάμε μόνο για τις άγονες γραμμές. Υπάρχουν τα 34 αεροδρόμια της χώρας τα οποία υπήρχε επίγεια εξυπηρέτηση, μονοπώλιο επίγειας εξυπηρέτησης από την παλιά Ολυμπιακή, την Ολυμπιακή υπηρεσίες όπως την λέγαμε τα τελευταία χρόνια.
Αυτό το μονοπώλιο να θυμίσω ότι έληγε έτσι και αλλιώς 6/10/2009, ανεξαρτήτως ιδιωτικοποίησης ή μη. Υπήρχε η διαδικασία των 24 άγονων γραμμών που έπρεπε να δημοπρατηθούν και αυτές μία – μία και όλες μαζί και υπήρχαν φυσικά και οι διακρατικές συμφωνίες, δηλαδή τα δικαιώματα πτήσης σε χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πρέπει και αυτά που απελευθερώνονται από την παλιά Ολυμπιακή, θα έπρεπε με κάποια διαδικασία αξιολόγησης από την Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και κατόπιν αιτημάτων των αερομεταφορέων, να δοθούν και αυτά στους ενδιαφερόμενους με μία διαδικασία επαναλαμβάνω, ποιοτικής αξιολόγησης. Κανείς από αυτούς τους διαγωνισμούς, καμία από αυτές τις διαδικασίες δεν έγινε εγκαίρως. Είναι αδιανόητο να μιλάμε για μία ιδιωτικοποίηση η οποία πρόκειται να ολοκληρωθεί υποτίθεται 1/10, και οι διαγωνισμοί αυτοί να μην έχουν ολοκληρωθεί μέχρι 25 Ιουλίου. Δεν είναι απόλυτα λογικό να πρέπει να χρειάζεται δύο με τρεις μήνες για να στηθεί ένα ολόκληρο καινούριο σύστημα επίγειας εξυπηρέτησης;

Πριν από μερικές μέρες, την προηγούμενη Τρίτη, μοιράστηκε στους πράκτορες της χώρας ένα πρόγραμμα της Olympic Air, πτήσεων, το οποίο συμπεριελάμβανε όλες τις άγονες γραμμές και όλες τις διμερείς συμφωνίες. Αυτό, βέβαια, μεσούντος του διαγωνισμού, χωρίς βεβαίως να έχει κατακυρωθεί σε κανένα, ούτε στην Olympic Air, ούτε σε κανένα άλλο, αυτό το δικαίωμα. Σε αυτό αντέδρασε η Aegean λέγοντας πολύ απλά ότι σε περίπτωση ακύρωσης του διαγωνισμού πρέπει να υπάρξει διαφανής διαδικασία διαβούλευσης, συζήτησης με όλους τους ενδιαφερομένους και κατόπιν αυτού μία προσωρινή ανάθεση, η οποία πρέπει να γίνεται με τις ευρωπαϊκές διαδικασίες και αναλογικά με τις δυνατότητες και το αντικείμενο των ενδιαφερομένων.

Αναφέρει το Υπουργείο Μεταφορών ότι η λειτουργία της παλιάς Ολυμπιακής θα πάει μέχρι 30 Νοεμβρίου. Τι εννοεί με αυτό; Ότι το 51% της ΠΑΝΘΕΟΝ θα παραμείνει στα χέρια των Ολυμπιακών Αερογραμμών και θα συνεχίσει η ΠΑΝΘΕΟΝ ή η Olympic Air, όπως θα την λένε, να είναι θυγατρική του ελληνικού δημοσίου σε αυτό το διάστημα;
Αν εννοεί αυτό, τότε αυτή η διαδικασία των δύο μηνών είναι σύννομη αλλά πάρα πολύ ακριβή γιατί για δύο μήνες ακόμα το ελληνικό δημόσιο θα πληρώνει τις ζημίες των Ολυμπιακών Αερογραμμών, όχι για τις άγονες μόνο, αλλά για όλο το δίκτυο. Εάν, από την άλλη μεριά, σημαίνει ότι θα μεταβιβαστεί το 51% στην Marfin, όπως προϋπολογιζόταν 1η Οκτωβρίου και απλά θα συνεχιστεί να υπάρχει παράλληλα και η άλλη εταιρεία, χωρίς να έχουν πλέον συμμετοχή οι Ολυμπιακές Αερογραμμές στην ΠΑΝΘΕΟΝ ή Olympic Air, τότε η Olympic Air, με την όχι πια μητρική της Ολυμπιακές Αερογραμμές δεν μπορούν να έχουν καμία σχέση. Διότι οι ειδικές σχέσεις, η εξυπηρέτηση της μίας από την άλλη, λήγουν με την ολοκλήρωση της μεταβατικής περιόδου. Αναφέρεται στην ανακοίνωση αυτή η Olympic Air ως θυγατρική. Αν παραμένει θυγατρική σημαίνει ότι δεν την έχει αναλάβει ακόμα ο Όμιλος της Marfin, άρα ενδεχομένως είναι νόμιμο να συνεχίσει για δύο μήνες ακόμα, είναι όμως πάρα πολύ ακριβό”.

Ο πρόεδρος της Aegean, κ. Θεόδωρος Βασιλάκης, στην ομιλία του, μεταξύ άλλων ανέφερε: “Η Aegean δημιούργησε μια νέα πραγματικότητα επαγγελματισμού και πολιτισμού. Ο εκνευρισμός έγινε συνέπεια. Η πίεση και η ένταση έδωσαν τη θέση τους στην άνεση και τη σιγουριά με τα νέα αεροπλάνα. Η διεθνής απομόνωση έγινε αποδοχή αλλά και συμμετοχή στη μεγαλύτερη παγκόσμια αεροπορική συμμαχία – τη Star Alliance”.

Στα 10 χρόνια λειτουργίας της, η Aegean συνέβαλε καθοριστικά στην ανάπτυξη της `βαριάς βιομηχανίας` μας, τον τουρισμό, αλλά συνολικά και στην εθνική οικονομία φτάνοντας να συνεισφέρει πάνω από 170 εκατ. ευρώ ετησίως, σε φόρους, τέλη αεροδρομίων και ασφαλιστικές εισφορές. Αυτά τα 10 χρόνια, δεν έχει εισπράξει ούτε ένα ευρώ επιδότηση από το Δημόσιο.

Η Aegean γνωρίζει πολύ καλά τι σημαίνει ανταγωνισμός. Τον αντιμετωπίζει διαχρονικά με σεβασμό, αλλά χωρίς φόβο. Γνωρίζει πολύ καλά να αντιμετωπίζει αντιξοότητες που δεν μπόρεσαν να υπερβούν διεθνείς εταιρίες-κολοσσοί. Μετά από 10 χρόνια αθέμιτου ανταγωνισμού και σπατάλης δημοσίου χρήματος, σήμερα μετά την πώληση των στοιχείων ενεργητικού της Ολυμπιακής ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του ανταγωνισμού των αερομεταφορών στην Ελλάδα. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού θα εφαρμόζονται πλέον στην πράξη. Τα μονοπωλιακά προνόμια της παλιάς Ολυμπιακής έχει την υποχρέωση το Κράτος να τα κάνει προσβάσιμο δικαίωμα με διαφανείς όρους όλου του Επιχειρείν των Αερομεταφορών”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024
01/05/2024