Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΈτοιμες για την πρώτη πτήση τους οι Ολυμπιακές Αερογραμμές

Έτοιμες για την πρώτη πτήση τους οι Ολυμπιακές Αερογραμμές

Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές ή όπως θα λέγονται στα αγγλικά Olympic Airlines, θα αρχίσουν την λειτουργία τους όπως είχε προγραμματιστεί ένα μόλις λεπτό μετά τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 11 Δεκεμβρίου…

Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές ή όπως θα λέγονται στα αγγλικά Olympic Airlines, θα αρχίσουν την λειτουργία τους όπως<...> είχε προγραμματιστεί ένα μόλις λεπτό μετά τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 11 Δεκεμβρίου.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα της “Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας”, η συνεχιζόμενη απεργία της Ένωσης Ιπταμένων Συνοδών Φροντιστών (ΕΙΣΦ) διευκόλυνε τα σχέδια της κυβέρνησης αφού οι κινήσεις της ηγεσίας του ΥΜΕ περίπου εξασφάλισαν τη σιωπηρή συναίνεση τόσο των επιβατών-πελατών της εταιρείας όσο και των ιδιοκτητών των ταξιδιωτικών γραφείων, οι οποίοι ούτε γι` αστείο δεν θα ήθελαν να σκέφτονται το ενδεχόμενο να ακυρωθούν -για οποιοδήποτε λόγο- πτήσεις κατά τη διάρκεια των εορτών.

Η αντίστροφη μέτρηση για την “απογείωση” της νέας Ο.Α. έχει, ήδη, αρχίσει και σύμφωνα με αρμόδια πηγή του ΥΜΕ απομένουν μόνο οι τελευταίες, γραφειοκρατικού τύπου, διαδικασίες. Το επιχειρησιακό μέρος του εγχειρήματος διαβεβαιώνεται ότι έχει ολοκληρωθεί, αφού:

  • Έχει επιτευχθεί, ήδη, συμφωνία με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ).
  • Κατατέθηκαν, προ ημερών, σε τραπεζικό λογαριασμό τα 5 εκατ. ευρώ που απαιτεί η ΙΑΤΑ ως εγγύηση από τις νέες αεροπορικές εταιρίες.
  • Έχουν ενημερωθεί όλες οι υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας των ξένων χωρών και τα αεροδρόμια στα οποία θα προσεγγίζουν τα αεροπλάνα της νέας εταιρίας.
  • Ενημερώθηκαν για την αλλαγή και συμφώνησαν οι εταιρίες που εκμισθώνουν αεροπλάνα στη σημερινή Ο.Α.
  • Έχουν κατατεθεί στην ΥΠΑ τα τεχνικά και πτητικά εγχειρίδια που απαιτούνται για να εκδοθούν οι απαραίτητες άδειες.

Τα βήματα που απομένουν σχετίζονται κυρίως με τη νομική κατοχύρωση του εγχειρήματος, και είναι:

  • Έγκριση των πρακτικών των γ.σ. των τριών εταιριών που θα πάψουν να υπάρχουν (Ολυμπιακή Αεροπορία, Ολυμπιακή Αεροπλοΐα, Μακεδονικές Αερογραμμές), οι οποίες θα συγκληθούν με θέμα την έγκριση του λεγόμενου “ισολογισμού μετασχηματισμού” (θα συνοδεύεται από έκθεση). Τα δύο αυτά κείμενα θα περιγράφουν με λεπτομέρειες την περιουσία της νέας εταιρίας και το προσωπικό που θα απασχολεί.
  • Δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως του εγκεκριμένου ισολογισμού της εταιρίας.
  • Κατάθεση, κι εν αναμονή της δημοσίευσης στο ΦΕΚ, στην ΥΠΑ όλων των απαιτούμενων ντοκουμέντων για να εκδοθούν οι άδειες που χρειάζονται οι Ολυμπιακές Αερογραμμές, δηλ. το “πτυχίο” (AOC) και η άδεια εμπορικής εκμετάλλευσης.
  • Κατάθεση στην ΥΠΑ του πλήρη καταλόγου με όλους όσους θα αποτελούν το προσωπικό των Ολυμπιακών Αερογραμμών.

Οι πτήσεις στις ΗΠΑ

Από το υπ. Μεταφορών διαβεβαιώνουν ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα με την πραγματοποίηση των δρομολογίων της νέας εταιρίας προς τις ΗΠΑ, παρά το γεγονός ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) έχει “υποβιβάσει” τη χώρα μας στη δεύτερη κατηγορία χωρών επειδή την προηγούμενη διετία η ελληνική ΥΠΑ καθυστέρησε να προσαρμοσθεί στα διεθνή στάνταρ.

Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι δεν έχουν γίνει από ελληνικής πλευράς όλες οι απαιτούμενες ενέργειες για να αναβαθμιστεί και πάλι η χώρα μας στην Κατηγορία 1. Για να συμβεί, απαιτείται, σύμφωνα με εκτιμήσεις, μια διαδικασία ελέγχων διάρκειας 4-6 μηνών.

Μέχρι τότε η Olympic Airlines δεν θα μπορεί ούτε να πετάξει σε νέους προορισμούς εντός ΗΠΑ αλλά ούτε να αυξήσει τη συχνότητα των δρομολογίων που κάνει.

Η γέννηση της Olympic Airlines θα γίνει με έναν τρόπο που θα θυμίζει αυτό που συμβαίνει κάθε χρόνο την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, όταν “κατεβαίνουν” συμβολικά οι διακόπτες για να σηματοδοτήσουν τον ερχομό του νέου έτους.

Το τέλος και η αρχή

Στην περίπτωση της νέας Ο.Α. οι “διακόπτες” θα μείνουν κατεβασμένοι περίπου για μισή ώρα. Τόση ώρα θα μεσολαβήσει ανάμεσα στην πτήση που θα θέσει τον επίλογο στην πτητική ιστορία της Ολυμπιακής Αεροπορίας και το “παρθενικό” των Ολυμπιακών Αερογραμμών με το οποίο θα εγκαινιαστεί το νέο κεφάλαιο στην ιστορία του εθνικού αερομεταφορέα.

Το τελευταίο ιστορικό δρομολόγιο που θα πραγματοποιήσει ο εθνικός αερομεταφορέας με τη σημερινή του ονομασία θα είναι πιθανότατα η πτήση Αθήνα-Θεσσαλονίκη, η οποία είναι προγραμματισμένη να αναχωρήσει από το “Ελ. Βενιζέλος” των Σπάτων στις 23.10 της Πέμπτης 11 Δεκεμβρίου (ΟΑ 918).

Αντίθετα, τρεις πτήσεις οι οποίες θα αναχωρήσουν από τα Σπάτα λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Πέμπτης προς Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου θα διεκδικήσουν μέχρι την τελευταία στιγμή την τιμή να αποτελέσουν τον πρόλογο στην ιστορία της νέας Ο.Α.

Πρόκειται για τις πτήσεις ΟΑ 325 προς Κάιρο, ΟΑ 327 προς Αλεξάνδρεια και ΟΑ 105 προς Γιοχάνεσμπουργκ, οι οποίες είναι προγραμματισμένες να αναχωρήσουν στις 00.50 της 12ης Δεκεμβρίου.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024