Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΔραματική πτώση των τιμών των ξενοδοχείων

Δραματική πτώση των τιμών των ξενοδοχείων

“Δύσκολη περίοδο” χαρακτήρισε ο πρόεδρος της ΕΞΑ κ. Γεώργιος Τσακίρης το 2005 για τον τουρισμό της Αττικής κατά την ομιλία του στο πλαίσιο της 37ης τακτικής γενικής συνέλευσης των μελών της Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής, παρουσία της υπουργού τουριστικής ανάπτυξης κυρίας Φάνης Πάλλη- Πετραλιά

“Δύσκολη περίοδο” χαρακτήρισε ο πρόεδρος της ΕΞΑ κ. Γεώργιος Τσακίρης το 2005 για τον τουρισμό της Αττικής<...> κατά την ομιλία του στο πλαίσιο της 37ης τακτικής γενικής συνέλευσης των μελών της Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής, παρουσία της υπουργού τουριστικής ανάπτυξης κυρίας Φάνης Πάλλη- Πετραλιά. Η είσοδος πολλών νέων ξενοδοχείων, σε συνδυασμό με τον εκσυγχρονισμό της μεγάλης πλειοψηφίας των ξενοδοχείων άλλαξε τους όρους με συνέπεια έναν έντονο τιμολογιακό ανταγωνισμό μεταξύ των ξενοδοχείων ακόμη και διαφορετικών κατηγοριών. Αποτέλεσμα αυτού του ανταγωνισμού με δεδομένη την σταθερότητα στη ζήτηση ήταν η δραματική πτώση των τιμών των ξενοδοχείων και κατά επέκταση των οικονομικών αποδόσεων αυτών. Ενδεικτικό της πτώσης είναι το γεγονός ότι η μέση τιμή των ξενοδοχείων της Αθήνας είναι οι χαμηλότεροι μεταξύ των 11 κυριότερων ευρωπαϊκών μητροπολιτικών προορισμών.

Αυξητικά ωστόσο κινείται η ξενοδοχειακή πληρότητα η οποία είναι ανεβασμένη κατά 5% στο α` τρίμηνο του 2006 αλλά οι τιμές των ξενδοχείων, όπως τόνισε ο κ. Τσακίρης είναι σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές.

Απευθυνόμενος προς την κυρία Πετραλιά ο πρόεδρος της ΕΞΑ έθεσε το θέμα λειτουργίας του μητροπολιτικού συνεδριακού κέντρου της Αττικής για το οποίο δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη οι εργασίες μετατροπής, για να του απαντήσει η κυρία Πετραλιά ότι το έργο θα ξεκινήσει με τη διαδικασία ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) στο άμεσο μέλλον. Επίσης ο κ. Τσακίρης, έθεσε το θέμα της εξειδικευμένης προβολής της Αττικής καθώς λόγω της πολυσχιδούς και σύνθετης κατάστασης στην περιοχή κρίνεται απαραίτητη η υλοποίηση μίας εξειδικευμένης καμπάνιας για την προβολή των πλεονεκτημάτων της Αττικής. Παράλληλα, αναφέρθηκε στη στοχευμένη προβολή της Αττικής ως city break προορισμού καθώς και στο συντονισμό όλων των φορέων που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα στη διαμόρφωση της ποιότητας των παρεχόμενων τουριστικών προορισμών.

Μελέτη JBR Hellas

Σημαντικές δυνατότητες για την ανάπτυξη του τουρισμού της Αθήνας ανέδειξε μελέτη που εκπόνησε η JBR Hellas και παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της 37ης τακτικής γενικής συνέλευσης των μελών της Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής. Παράλληλα ανέδειξε και τη σοβαρή εργασία και προετοιμασία που πρέπει να γίνει σε όλους τους τομείς για την επίτευξη των στόχων αυτών.

Μέρος της προετοιμασίας αποτελεί και η παρακολούθηση των δεικτών ικανοποίησης των τουριστών στην Αθήνα και την Αττική. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ικανοποιημένοι τουρίστες είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές ενός προορισμού ενώ, αντίθετα, οι δυσαρεστημένοι μπορούν να μετατρέψουν σε μπούμερανγκ ακόμα και την πλέον άρτια επικοινωνιακή καμπάνια.

Τα κύρια συμπεράσματα που προέκυψαν από την έρευνα μπορούν να συνοψιστούν στα παρακάτω:


  • η διαρκώς και ραγδαία αυξανόμενη πληροφόρηση των τουριστών μέσω του Internet,

  • η αύξηση του ρεύματος νέων επισκεπτών στην Αθήνα,
  • η μεγαλύτερη ικανοποίηση από τις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις και τις εγκαταστάσεις εστιατορίων και καταστημάτων,

  • η βελτίωση της σχέσης Τιμής / Ποιότητας (Value for Money), ιδιαίτερα για τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια,

  • η αισθητή βελτίωση που παρουσιάζει το ποσοστό των τουριστών που προτίθενται να επιστρέψουν στην Αθήνα ή / και να τη συστήσουν σε κάποιο γνωστό τους.


Από την άλλη πλευρά:

  • η εικόνα είναι μικτή σε ότι αφορά στις παροχές των ΟΤΑ, με ορισμένους δείκτες ικανοποίησης να βελτιώνονται (π.χ. κατάσταση σε Πλατείες και Πεζοδρόμια) και άλλους να χειροτερεύουν (π.χ. Πάρκα / Πράσινο, Καθαριότητα),
  • οι παραλίες της Αττικής και τα νησιά του Αργοσαρωνικού εξακολουθούν να παραμένουν σε μεγάλο βαθμό άγνωστες, και

  • η γενική αξιολόγηση παραμένει στα ίδια επίπεδα (7,6 στα 10).


`A Τρίμηνο 2006

Όσο αφορά στους βασικούς λειτουργικούς δείκτες των ξενοδοχείων για το 1ο τρίμηνο του 2006, τόσο η μέση τιμή δωματίου όσο και η πληρότητα εμφανίζουν ανοδικές τάσεις, παρ` όλα αυτά όμως εξακολουθούν να υστερούν σε σχέση με τα αντίστοιχα άλλων μεγάλων Ευρωπαϊκών πόλεων, και η παρουσιαζόμενη αύξηση δεν είναι ανάλογη προς τις δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις που έγιναν, αλλά ούτε και προς τη θετική εικόνα που δημιούργησαν για την Αθήνα οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004.

Η εκ νέου καθιέρωση της Αθήνας και της Αττικής στις πρώτες θέσεις των διεθνών δημοφιλών τουριστικών προορισμών απαιτεί επιμονή και μακροχρόνια συστηματική προσπάθεια.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024