Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΑντίθετος στη σύσταση Σώματος Επιθεωρητών Ασφάλειας Πτήσεων ο Σύλλογος Ελλήνων Αεροναυπηγών

Αντίθετος στη σύσταση Σώματος Επιθεωρητών Ασφάλειας Πτήσεων ο Σύλλογος Ελλήνων Αεροναυπηγών

Την αντίθεση του στο Π.Δ. 147/2005, που υπεγράφη από τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Μιχάλη Λιάπη, στις 16 Αυγούστου 2005, και αφορά στη σύσταση Σώματος Επιθεωρητών Ασφάλειας Πτήσεων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, εκφράζει σε πρόσφατη ανακοίνωση του ο Σύλλογος Ελλήνων Αεροναυπηγών

Την αντίθεση του στο Π.Δ. 147/2005, που υπεγράφη από τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Μιχάλη Λιάπη, στις 16 Αυγούστου 2005,<...>και αφορά στη σύσταση Σώματος Επιθεωρητών Ασφάλειας Πτήσεων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, εκφράζει σε πρόσφατη ανακοίνωση του ο Σύλλογος Ελλήνων Αεροναυπηγών, ζητώντας την άμεση τροποποίηση του.

Πιο συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση του Συλλόγου Ελλήνων Αεροναυπηγών, αναφέρονται τα ακόλουθα:

“Πέρασαν ήδη δύο εβδομάδες από το τραγικότερο αεροπορικό δυστύχημα που συνέβη στη χώρα μας και το σύνολο του αεροπορικού κόσμου, αλλά και σύσσωμη η Ελληνική κοινή γνώμη βοά, καθώς καθημερινά βομβαρδίζεται από διάφορα σενάρια, υποθέσεις και ατεκμηρίωτες απόψεις κάθε λογής `ειδικών` και `εμπειρογνωμόνων`, μερικοί δε εξ αυτών δηλώνουν ψευδώς και θρασύτατα Αεροναυπηγοί Μηχανικοί.

Παρά το γεγονός ότι υπό το βάρος των τραγικών γεγονότων και της πίεσης της κοινής γνώμης θα ανέμενε κανείς την ανάληψη δράσης από τους υπευθύνους στην κατεύθυνση της κατοχύρωσης της ασφάλειας των πτήσεων στο μέγιστο δυνατό βαθμό, στελέχη δημοσίων υπηρεσιών και άλλοι παράγοντες, οδήγησαν τον Υπουργό Μεταφορών στην πρόταση ενός Προεδρικού Διατάγματος (που υπεγράφη στις 16-8-2005, – Π.Δ. 147/2005 -), η εφαρμογή, του οποίου θα έχει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Το διάταγμα αφορά στη σύσταση Σώματος Επιθεωρητών Ασφάλειας Πτήσεων της Υ.Π.Α. και ουσιαστικά καταργεί το Π.Δ. 57/2002, που ίσχυε μέχρι σήμερα.

Καίτοι το νέο Π.Δ. παρουσιάζεται από ορισμένους (π.χ. ΥΠΑ/Δ/Δ2) ως το εχέγγυο με το οποίο θα εξασφαλιστεί ο εκσυγχρονισμός και η επάρκεια του κρίσιμου τομέα πιστοποίησης για την ασφάλεια των πτήσεων, στην πράξη καταργεί / περιθωριοποιεί τους άμεσα και καθ` ύλην αρμόδιους επιθεωρητές ασφάλειας πτήσεων, που η Διοίκηση της Υ.Π.Α. είχε απομονώσει εδώ και αρκετούς μήνες και αποπειράται να τους αντικαταστήσει με συμβασιούχους, που δεν πληρούν καν τα ελάχιστα διεθνή πρότυπα. Προσπαθεί να καλύψει τα κενά, προβλέποντας εκπαίδευση σημαντικά μικρότερης χρονικής διάρκειας απ` ότι σήμερα που σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη γνώση και την πολυετή εμπειρία του επιθεωρητή ασφάλειας πτήσεων, χωρίς να συνυπολογίσει κανείς δε το τεράστιο οικονομικό κόστος των προτεινόμενων αλλαγών.

Πιστεύουμε ότι το Π.Δ. 147/2005 επιβάλλεται να τροποποιηθεί άμεσα, αλλιώς η Ελληνική Υ.Π.Α. κινδυνεύει να τεθεί υπό την επιτήρηση της EASA, καθώς δεν εναρμονίζεται με τις ελάχιστες απαιτήσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

Το τραγικό δυστύχημα του Κυπριακού αεροσκάφους έγινε αφορμή να γίνουν γνωστά
προβλήματα που πιθανά υπάρχουν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κύπρου.
Ευελπιστούμε τα προβλήματα που εδώ και χρόνια έχουν εντοπιστεί και που συνεχίζουν να υπάρχουν στην δική μας Υ.Π.Α. να λυθούν με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο πριν οδηγήσουν σε αντίστοιχο και απευκταίο από όλους δυστύχημα.

Ο Σύλλογος Ελλήνων Αεροναυπηγών, κλαδικός Επιστημονικός Σύλλογος του Τεχνικού
Επιμελητηρίου Ελλάδας, καθ` ύλην αρμόδιος επιστημονικός σύλλογος του τεχνικού
συμβούλου του κράτους έχει το χρέος να συνδράμει ουσιαστικά την πολιτεία, προκείμενου το επίπεδο ασφάλειας των πτήσεων στην Ελλάδα να βελτιώνεται συνεχώς και να αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση. Επειδή μέλημά μας ήταν πάντοτε και παραμένει η ασφάλεια των πτήσεων καθώς και το κύρος και η αξιοπιστία της Ελληνικής Πολιτικής Αεροπορίας, προειδοποιούμε τους υπεύθυνους φορείς, Υ.Μ.&Ε. και Υ.Π.Α., ότι εάν δεν ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις των περιστάσεων, θα υποχρεωθούμε να προβούμε σε κάθε νόμιμη ενέργεια, προκειμένου να προστατεύσουμε την ασφάλεια των πτήσεων στην χώρα μας.

Συμπερασματικά δηλώνουμε ότι με την επιχειρούμενη αλλαγή επέρχεται σημαντική
έκπτωση
στα απαραίτητα τυπικά, αλλά και ουσιαστικά προσόντα θέσεων ευθύνης (κατά τρόπο αντίθετο με το κοινοτικό δίκαιο) και συνακόλουθα υποβαθμίζεται επικίνδυνα το επίπεδο των προσφερομένων υπηρεσιών. Τούτο δε είναι αποτέλεσμα εσφαλμένης μεταφοράς της Ευρωπαϊκής Αεροπορικής Νομοθεσίας, που υπαγορεύεται από τις επιθυμίες και τις πιέσεις, που ασκούν διάφοροι κύκλοι.

Αν στο ατυχές Π.Δ. 147/05 προστεθούν και πρόσφατα παραδείγματα χαλαρής και μη
υπεύθυνης πολιτικής σε ζητήματα ασφάλειας πτήσεων, όπως η επιλογή ως προϊσταμένου στην Διεύθυνση Ποιοτικού Ελέγχου της Ολυμπιακής Αεροπορίας ατόμου με ελάχιστα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα (με την ευλογία της Υ.Π.Α.) καθώς και η απουσία, έστω και ενός Διπλ. Αεροναυπηγού Μηχανικού στην Ανεξάρτητη Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων & Ασφάλειας πτήσεων του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, καθίσταται πρόδηλη η ανάγκη άμεσης λήψης μέτρων για την εξασφάλιση της ασφάλειας των πτήσεων, τη διαφύλαξη της υγείας και της σωματικής ακεραιότητας του επιβατικού κοινού”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024