Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΣύγκρουση εργαζομένων και διοίκησης στην Ολυμπιακή Αεροπορία

Σύγκρουση εργαζομένων και διοίκησης στην Ολυμπιακή Αεροπορία

Έντονη σύγκρουση ξέσπασε μεταξύ των εργαζομένων στην Ολυμπιακή Αεροπορία με τη διοίκηση της εταιρίας, με αφορμή την αναστολή των δρομολογίων του εθνικού μας αερομεταφορέα προς την Αυστραλία. Τα στοιχεία που […]

Έντονη σύγκρουση ξέσπασε μεταξύ των εργαζομένων στην Ολυμπιακή Αεροπορία με τη διοίκηση της εταιρίας, με αφορμή την αναστολή<...> των δρομολογίων του εθνικού μας αερομεταφορέα προς την Αυστραλία.

Τα στοιχεία που δίνουν οι δύο πλευρές για να στηρίξουν τις θέσεις τους, είναι αντικρουόμενα, ενώ εκτοξεύονται και αλληλοκατηγορίες για το ποιος φταίει σχετικά με την αναστολή των δρομολογίων προς την Αυστραλία. Τα κυριότερα σωματεία της Ολυμπιακής που εκπροσωπούν το μεγαλύτερο μέρος των εργαζομένων στην εταιρία, μαζί με εκπροσώπους της ομογένειας που βρίσκονται στην Αθήνα για επαφές με την κυβέρνηση, διοργάνωσαν δείπνο εργασίας προκειμένου να ενημερώσουν τους εκπροσώπους του τύπου για τις θέσεις τους.

Οι συνδικαλιστές απέδωσαν σχεδόν ακέραιη την ευθύνη για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η Ολυμπιακή στη διοίκηση της εταιρίας, κάνοντας παράλληλα λόγο για πολιτικά παιχνίδια που έχουν στόχο τη συρρίκνωση του εθνικού μας αερομεταφορέα, ώστε να είναι πιο εύκολη η διαδικασία ξεπουλήματος, όπως τόνισαν χαρακτηριστικά.

Κατά τους συνδικαλιστές το δρομολόγιο προς την Αυστραλία μπορεί να συνεχιστεί και να είναι βιώσιμο, αρκεί:

  • να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων, δηλαδή να πραγματοποιούνται 3-4 την εβδομάδα, από δύο που είναι σήμερα
  • να γίνει επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης αποπληρωμής για τα Airbus Α-340 και από 12 χρόνια που είναι σήμερα να πάει στα 20, οπότε το έλλειμμα στη γραμμή μειώνεται αυτόματα κατά 2,5 δισ δρχ ετησίως
  • να σταματήσει η εταιρία να φορτώνει τη συγκεκριμένη γραμμή με επιπρόσθετα έξοδα που αφορούν άλλες δραστηριότητες της Ολυμπιακής
  • να γίνει νοικοκύρεμα των οικονομικών της εταιρίας, η οποία, όπως υποστήριξαν, πληρώνει 15πλάσιο ενοίκιο στο Ελευθέριο Βενιζέλος σε σχέση με άλλες εταιρίες

Τέλος, οι συνδικαλιστές επικαλέστηκαν και την εθνική πτυχή του συγκεκριμένου δρομολογίου, καθώς διατηρούνται οι δεσμοί με την ομογένεια.

Σε εντελώς διαφορετικό μήκος κύματος κινούνται οι απόψεις της διοίκησης της Ολυμπιακής. Σύμφωνα, λοιπόν με την Ολυμπιακή το συγκεκριμένο δρομολόγιο παρουσιάζει ζημιά περίπου 10 δισ. το χρόνο, κάτι που δεν μπορεί να καλύψει η εταιρία, σε μια περίοδο μάλιστα που υπάρχει μεγάλη κρίση στον τομέα των αερομεταφορών. Η Ολυμπιακή παραδέχεται ότι το έλλειμμα διογκώνεται από την εξόφληση των αεροσκαφών Α-340, αλλά υποστηρίζει πως ακόμη και αν δεν υπήρχε η αποπληρωμή των συγκεκριμένων αεροσκαφών, το έλλειμμα θα ήταν της τάξης των 7 δισ. δρχ.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύτηκαν και έδωσαν στελέχη της Ολυμπιακής, το μεγαλύτερο ποσοστό του ελλείμματος προέρχεται από τους ίδιους τους εργαζόμενους. Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει ότι:

  • Σε κάθε δρομολόγιο απασχολούνται 60 άτομα ιπτάμενο προσωπικό και άλλα τόσα στο έδαφος.
  • Κάθε ιπτάμενο μέλος παίρνει αποζημίωση εκτός έδρας περίπου 500.000 δρχ, εκτός από το ξενοδοχείο που διαμένει, το οποίο πληρώνει η εταιρία.
  • Κάθε ιπτάμενο μέλος παραμένει στο εξωτερικό από 9 έως 11 μέρες ενώ έχει άλλες τόσες ημέρες ρεπό, που σημαίνει ότι για 22 μέρες το συγκεκριμένο προσωπικό απουσιάζει.
  • Είναι υπέρογκα τα ποσά που πληρώνει η Ολυμπιακή για τις 10 προσγειώσεις και απογειώσεις που πραγματοποιούνται στη διάρκεια του δρομολογίου.
  • Δεν υπάρχει δυνατότητα αύξησης της τιμής του εισιτηρίου γιατί τότε δεν θα ήταν ανταγωνιστικό και η θα μειωνόταν η πληρότητα που μέχρι πρότινος ήταν 80%.

Στο μεταξύ, οι εκπρόσωποι της ομογένειας που βρίσκονται στην Αθήνα, συναντήθηκαν χτες με τον πρόεδρο της Βουλής Απόστολο Κακλαμάνη, έχουν ζητήσει συναντήσεις με τον πρωθυπουργό και τους πολιτικούς αρχηγούς, ενώ είχαν ήδη επαφές με τον υπουργό μεταφορών Χρήστο Βερελή και τον πρόεδρο της Ολυμπιακής Διονύση Καλόφωνο.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024