Τελευταία νέα
ΑρχικήΕκπαίδευσηΣεμινάριαΠρέπει να αναβαθμιστεί ο ρόλος του εργαζομένου στην τουριστική βιομηχανία

Πρέπει να αναβαθμιστεί ο ρόλος του εργαζομένου στην τουριστική βιομηχανία

Το ρεύμα των τουριστών αναμένεται ότι θα αυξηθεί σημαντικά στην μετά-ΟΝΕ εποχή σε όλη την Ευρώπη και ο εργαζόμενος στην τουριστική βιομηχανία της χώρας μας θα πρέπει να αναβαθμίσει την […]

Το ρεύμα των τουριστών αναμένεται ότι θα αυξηθεί σημαντικά στην μετά-ΟΝΕ εποχή σε όλη την Ευρώπη και ο εργαζόμενος<...> στην τουριστική βιομηχανία της χώρας μας θα πρέπει να αναβαθμίσει την θέση και την ανταγωνιστικότητα του. Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να ακολουθούν τις εξελίξεις, καθώς σηματοδοτείται α) η διαφοροποίηση στα απαιτούμενα προσόντα και β) η είσοδος αλλοδαπών εργαζομένων στο χώρο. Έτσι, εργοδότες και εργαζόμενοι καλούνται να αντιμετωπίσουν άμεσα όλο το ανταγωνιστικό τοπίο, καθώς οι ανάγκες των τουριστών διαφοροποιούνται, γίνονται πιο έμπειροι -καθώς ταξιδεύουν όλο και πιο πολύ- και πιο απαιτητικοί προς την παροχή υπηρεσιών ποιότητας.
Η βελτίωση της θέσης των εργαζομένων σημαίνει κόστος σε χρήμα και χρόνο που θα πρέπει να επωμιστούν οι τουριστικές επιχειρήσεις.
Σε αρκετές περιπτώσεις, η διοίκηση έχει αντιληφθεί αυτή την επιτακτική ανάγκη και παροτρύνει τους εργαζόμενους στην αναβάθμιση των προσόντων τους. Σε άλλες περιπτώσεις, μάλιστα, χρηματοδοτεί αυτή την προσπάθεια των εργαζομένων.
Ας εξετάσουμε, όμως, μερικούς τρόπους μείωσης αυτού του κόστους της επιμόρφωσης και επαγγελματικής κατάρτισης των εργαζομένων.
Αρχικά, είναι το '0,45' το οποίο μπορούν να εκμεταλλευτούν οι επιχειρήσεις για την κατάρτιση των υπαλλήλων τους. Σύμφωνα με αυτό οι τουριστικές επιχειρήσεις έχουν το δικαίωμα να πάρουν πίσω το 0,45% του συνόλου των εισφορών τους στο ΙΚΑ με συμμετοχή των εργαζομένων τους σε προγράμματα κατάρτισης και επιμόρφωσης.
Επίσης, υπάρχουν τα προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης που είναι επιδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Επιπλέον, θα πρέπει να τονίσουμε ότι ακόμη και αν η τουριστική επιχείρηση δεν επιθυμεί να προχωρήσει στην ανάληψη του κόστους κατάρτισης των υπαλλήλων της ο εργαζόμενος/η θα πρέπει οπωσδήποτε να επιδιώξει την προσωπική του αναβάθμιση.
Ολοκληρώνοντας την αναφορά μας στο θέμα της αναβάθμισης των προσόντων των εργαζομένων θα πρέπει να σημειωθεί ότι:

  • Σε σύγκριση με τα υπόλοιπα κράτη – μέλη της Ε.Ε. η τουριστική εκπαίδευση στην χώρα μας δεν έχει ακόμη επιτύχει την παροχή ουσιαστικών επαγγελματικών γνώσεων.
  • Για να μπορέσουν να απορροφήσουν οι τουριστικές επιχειρήσεις στελέχη κατάλληλα εκπαιδευμένα, θα πρέπει να είναι σε θέση να τους παρέχουν τα ανάλογα οικονομικά κίνητρα.

Ο χώρος της τουριστικής βιομηχανίας αποτελεί κατά παράδοση έναν τομέα απασχόλησης με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως:

  • Ένταση εργασίας. Ο τουρισμός αποτελεί έναν τομέα που απασχολεί μεγάλο αριθμό εργαζομένων συγκριτικά με άλλου κλάδους.
  • Λόγω της ποικιλομορφίας των τουριστικών υπηρεσιών και της συνθετικότητας τους, οι θέσεις εργασίας που προσφέρει η τουριστική βιομηχανία είναι αριθμητικά πολλές σε χαμηλότερο υπαλληλικό επίπεδο και λίγες σε διοικητικό επίπεδο. Έτσι πολλοί άνεργοι από διάφορους άλλους οικονομικούς κλάδους απορροφούνται με σχετική ευκολία από την τουριστική επιχείρηση με πλήρη ή μερική απασχόληση.
  • Ζήτηση εργασίας για τουριστικούς υπαλλήλους υπάρχει στις ανεπτυγμένες τουριστικά περιοχές της περιφέρειας. Το γεγονός αυτό αφ' ενός υποχρεώνει τους εργαζόμενους σε εσωτερική μετανάστευση αφ' ετέρου επιβαρύνει τις τουριστικές επιχειρήσεις με την χορήγηση στέγης και τροφής.
  • Έντονη εποχικότητα. Η διάρκεια της τουριστικής περιόδου κυμαίνεται από πέντε ως επτά μήνες. Για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα το εποχιακό επίδομα ανεργίας το επιβαρύνεται ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού, ΟΑΕΔ.
  • Το μεγαλύτερο κόστος της τουριστικής επιχείρησης είναι οι αμοιβές προσωπικού.

Η τάση στις τουριστικές επιχειρήσεις της χώρας μας είναι να απασχολούν όλο και περισσότερο αλλοδαπούς υπαλλήλους. Η ταυτή εντοπίζεται σε θέσεις 'πρώτης γραμμής' σ δηλαδή που έρχοντε επαφή με τονρίστα, καθώς σε βοηθητ θέ εργασίας που δεν έτον πελάτη. Για την πρώτη κατηγορία, οι θέ αυτέςαλαμβάνονται από υυάγοντιρες προέλευσης τωνών τις οποίες δέχεπες ηικήχείρησην δεύτερηέαοικονομικούς μετανάστες, συνήθως χωρίς ασφάλιση. Ηντείνεπιο πολύ καοις προκειμένου ναβιώσουν, μειώνουν πιλύ το κόστοςς. Δεν έχει σημ που οδηγεί αυτό μακροπρόθεσμα στον τομέα της παροχής υπηρεσιών. Σημ έχει ότι αυτή η τενετε βάρος των Ελλήνωναζομένων στηνική βιομηχανία.
Σύμφωνατον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουικών Επιήσεων, ΣΕΤΕ, χώρα το σύνολο τωνουμέστρωτογενή τομέαά1997 ήταν 765.000 άτομα, ενών δευτεροέαούντο 865.
Επίσης,1997, στα ξενοδοχεία εστιατόριαού230μα ανστεθοι άμεσοιούμενοι υπόλοιδραστηριότητες, τότε ησησχόληση ελλήία ξεπερνά τα 320μα. Η συνολάμεση έμμεό τοξεάς 450αζομς.
Πάντως, θα πρέπε τονιστείγεγονός ακριβής αριθμός τωναστ ι δύσκολο να υπολογιστεί καυπάρασάφεια στα μεταξύ τηςικής ίας υπολοίπων οιμικών κλάδων. Επ, ο υπισμός αυτός καθδλοςένα σημαντικό μέτωνικώνήσεων ι οικογενειαμορφής δεναγράφει τα μέλη γένειας ωςαζόμενους.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024