Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΗ επίδραση του εργασιακού στρες στην συμπεριφορά των μηχανικών αεροσκαφών

Η επίδραση του εργασιακού στρες στην συμπεριφορά των μηχανικών αεροσκαφών

Τα αποτελέσματα μακροχρόνιων ερευνών του με θέμα «Οι θεωρούμενοι από τους εργαζομένους ως στρεσσογόνοι παράγοντες στο εσωεπιχειρησιακό περιβάλλονκαι οι θεωρούμενες από αυτούς επιπτώσεις των παραγόντων αυτών στην εργασιακή τους συμπεριφορά. […]

Τα αποτελέσματα μακροχρόνιων ερευνών του με θέμα «Οι θεωρούμενοι από τους εργαζομένους ως στρεσσογόνοι παράγοντες στο εσωεπιχειρησιακό περιβάλλον<…>και οι θεωρούμενες από αυτούς επιπτώσεις των παραγόντων αυτών στην εργασιακή τους συμπεριφορά. Η περίπτωση των μηχανικών αεροσκαφών της Ολυμπιακής Αεροπορίας» παρουσίασε ο Δρ. Ιωάννης Σ. Λαΐνος, στην 27η Διάσκεψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ψυχολογίας Αερομεταφορών, που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες μέρες στο Βερολίνο, εκπροσωπώντας τη χώρα μας. Σημειώνεται ότι στη Διάσκεψη συμμετείχαν διακεκριμένοι επιστήμονες, που παρουσίασαν άνω των 45 πρωτοπόρων εργασιών τους.

Ειδικότερα τα αποτελέσματα αυτά αποδεικνύουν τα ακόλουθα:

    1. Η ανακοίνωση του κ. Πρωθυπουργού κατά την ομιλία του, αλλά και στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης τον Σεπτέμβριο του 2005 αναφορικά με την παύση της λειτουργίας της Ο.Α. ή την ιδιωτικοποίησή της λειτούργησε για το 94% των μηχανικών αεροσκαφών της Ο.Α. ως ο κύριος στρεσογόνος παράγων

.

  1. Με δεδομένο ότι η θεώρηση σχετικά με το τι είναι στρεσογόνος παράγων είναι υποκειμενική, ως βασική αιτία της συλλογικής αυτής αποδοχής του ιδίου στρεσογόνου παράγοντος από το 94% των μηχανικών αεροσκαφών, θεωρούμε ότι είναι η εθνική και εταιρική κουλτούρα σύμφωνα με την οποία για το λαό μας, η εξασφάλιση μονιμότητας στην εργασία αποτελεί αξία υψίστης προτεραιότητας. Επί πλέον η Ο.Α. έχει προσφέρει από τη δημιουργία της το 1956 στους εργαζομένους της μονιμότητα στην εργασία που σε συνάρτηση με τις υψηλές αποδοχές διαμόρφωσαν για τους εργαζομένους ένα ψηλό κοινωνικό κύρος. Οι αξίες αυτές θεωρείται ότι παραβιάζονται τόσο με την ανακοινωθείσα το 2005 πρόθεση της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση ή πολύ περισσότερο για παύση λειτουργίας της Ο.Α. όσο και με την προβαλλόμενη αιτία της εφαρμογής της πολιτικής αυτής δηλαδή το ότι η λειτουργία της Ο.Α. επιβαρύνει τον Έλληνα φορολογούμενο.Στη διαμόρφωση της θεώρησης εκ μέρους των μηχανικών αεροσκαφών της Ο.Α. ως στρεσσογόνου παράγοντα την υλοποίηση της ανωτέρω πολιτικής συμβάλουν και τα ακόλουθα γεγονότα:
    • η γνώση των μηχανικών αεροσκαφών ότι το επιχείρημα περί πτωχευμένης Ο.Α. στο οποίο στηρίζεται η προαναφερθείσα πολιτική ιδιωτικοποίησης ή παύσης λειτουργίας της, δεν ευσταθεί.
    • η βράβευση τόσο της Ο.Α. όσο και της τεχνικής της βάσης για το προσφερόμενο ανώτατο επίπεδο ασφαλείας των πτήσεων.
  2. Ως κύριες συνέπειες του προαναφερθέντος στρεσογόνου παράγοντος στην εργασιακή συμπεριφορά των μηχανικών αεροσκαφών της Ο.Α. οι ίδιοι θεωρούν τις ακόλουθες:
    • μείωση του ενδιαφέροντός τους για την εργασία τους,
    • μείωση της ποσότητας της προσφερόμενης εργασίας,
    • αύξηση της επιθετικότητάς τους,
    • αναδιάρθρωση της ιεράρχησης των αναγκών τους θέτοντας σε άμεση προτεραιότητα τις υλικές απολαβές, σε αντίθεση με το παρελθόν όπου προηγούντο ανάγκες κοινωνικής αποδοχής και αυτοπραγμάτωσης.

Φοβούμεθα ότι ο συνδυασμός των προαναφερθεισών επιπτώσεων του θεωρούμενου από τους μηχανικούς αεροσκαφών της Ο.Α. ως κύριου στρεσογόνου παράγοντα στην εργασιακή συμπεριφορά τους, ενδέχεται να έχει αρνητικές συνέπειες στην συγκέντρωσή τους, στην ταχεία και αντικειμενική επίγνωση του εργασιακού τους περιβάλλοντος, στην διαρκή εγρήγορσή τους κ.λ.π.
Τα αποτελέσματα αυτά επιδρούν καθοριστικά στην ποιότητα της προσφερόμένης εργασίας και τελικά στο επίπεδο ασφαλείας των πτήσεων, για το οποίο η Ο.Α. και η Τεχνική της Βάση έχουν βραβευθεί.

Εάν λοιπόν το κράτος-μέτοχος επιθυμεί τη διατήρηση της παγκόσμιας πρωτοπορίας της Ο.Α. και της Τεχνικής της Βάσης στην ασφάλεια των πτήσεων, πρέπει το ταχύτερο δυνατό όχι μόνο να εξαλείψει τον κύριο στρεσογόνο παράγοντα (την απειλή για ιδιωτικοποίηση ή κλείσιμο της Ο.Α.) η ύπαρξη του οποίου είναι δυνατόν να θέσει εν αμφιβόλω την πρωτοπορία αυτή.

Επί πλέον πέραν των άλλων, απαιτείται η εισαγωγή στο εσωτερικό περιβάλλον της Ο.Α. εκείνων των αλλαγών που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη κλίματος ηρεμίας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ του μετόχου και των εργαζομένων.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024