Τελευταία νέα
ΑρχικήΤεχνολογίαInternet και MobileΞενοδοχεία του μέλλοντος: Ρομπότ στη ρεσεψιόν και εξατομικευμένα δωμάτια
ΙΤΒ World Travel Trends

Ξενοδοχεία του μέλλοντος: Ρομπότ στη ρεσεψιόν και εξατομικευμένα δωμάτια

Το δωμάτιο του ξενοδοχείου είναι διακοσμημένο ώστε να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες προτιμήσεις των επισκεπτών, το νερό του μπάνιου είναι ακριβώς όπως τους αρέσει, το μίνι μπαρ είναι εφοδιασμένο με την […]

Το δωμάτιο του ξενοδοχείου είναι διακοσμημένο ώστε να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες προτιμήσεις των επισκεπτών, το νερό του μπάνιου είναι ακριβώς όπως τους αρέσει<...>, το μίνι μπαρ είναι εφοδιασμένο με την γκάμα των ποτών που προτιμούν, ενώ η αγαπημένη τους μουσική παίζει στο παρασκήνιο. Αυτό, ή κάτι παρόμοιο, θα μπορούσε σύντομα να γίνει πραγματικότητα για τους πελάτες των ξενοδοχείων.

Αυτό ήταν το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε η μελέτη ΙΤΒ World Travel Trends, με βάση αποσπάσματα από το European Travel Monitor και εκτιμήσεις περισσότερων από 50 ειδικών και ερευνητών σε θέματα τουρισμού από όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των ερευνών που διεξάγει το Fraunhofer Institute for Work Management & Organization (Ι.Α.Ο.).

Το Ινστιτούτο Fraunhofer εκτιμά ότι η τεχνολογική πρόοδος θα είναι από τις σημαντικότερες κινητήριες δυνάμεις που θα οδηγήσουν την ξενοδοχειακή βιομηχανία σε σημαντικές αλλαγές κατά τα επόμενα δέκα χρόνια. Οι επισκέπτες θα τσεκάρονται από ρομπότ, τα οποία θα παρέχουν επίσης υψηλού επιπέδου υπηρεσίες για όλη τη διάρκεια της διαμονής τους. Αυτοματοποιημένα «έξυπνα» δωμάτια θα είναι πλήρως εξοπλισμένα για να καλύπτουν τις ανάγκες των επισκεπτών. Οι επισκέπτες θα έχουν το δικό τους προφίλ, το οποίο μπορούν είτε να εισάγουν μέσω ενός κωδικού PIN σε ένα έξυπνο τηλέφωνο ή νε μεταδώσουν μέσω βιομετρικών στοιχείων επαλήθευσης ταυτότητας. Αυτά τα δεδομένα μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν για την ατομική προσαρμογή του φωτισμού, του κλιματισμού, ακόμη και του χρώματος του δωματίου.

Στα δωμάτια του ξενοδοχείου του μέλλοντος ολόκληρη η υποδομή θα αποσκοπεί στην ενίσχυση της χαλάρωσης: απαλές καμπύλες αντί για αιχμηρές ακμές, έξυπνα «ενεργειακά κρεβάτια », γιγαντιαίες οθόνες τοίχου που λειτουργούν ως διαδραστικό περιβάλλον με όλα τα διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας και παρέχουν χώρο εργασίας για τους επιχειρηματίες ταξιδιώτες.

Ωστόσο, η τεχνολογική καινοτομία δεν είναι το μόνο θέμα που εξετάζεται στο σχεδιασμό των ξενοδοχείων του μέλλοντος, οι οικολογικές πτυχές επίσης θα διαδραματίσουν έναν όλο και σημαντικότερο ρόλο στην κάλυψη των αναγκών επισκεπτών.

“Η ανάπτυξη της περιβαλλοντικής συνείδησης, οι παγκόσμιες τάσεις, όπως οι δημογραφικές αλλαγές, η αυξανόμενη φορητότητα και οι πολυ-πολιτισμικές εξελίξεις θα συμβάλουν στην αλλαγή του προφίλ των επισκεπτών. Στο μέλλον οι διαφορετικές απαιτήσεις συγκεκριμένων τύπων επισκεπτών θα καθορίσουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες. Το γεγονός αυτό δημιουργεί σοβαρές προκλήσεις για την ξενοδοχειακή βιομηχανία, αλλά παρέχει παράλληλα μια ευκαιρία για την προσέλκυση νέων τύπων των πελατών”, αναφέρει ο Dr Martin Buck, Διευθυντής του Competence Centre Travel & Logistics στο Messe Berlin.

Στην εποχή του Web 2.0 καινοτόμοι ξενοδόχοι έχουν ήδη προχωρήσει σε διάλογο με τους πελάτες τους. Οι εμπειρογνώμονες προβλέπουν ότι οι μελλοντικές κοινωνίες θα σχηματίζουν “ξενοδοχειακές οικογένειες”. Aνθρωποι με κοινά ενδιαφέροντα θα κάνουν αρχικά επαφή με διαδραστικό τρόπο, θα συγκρίνουν τα ενδιαφέροντά τους και θα ανταλλάσουν συστάσεις, συναντώμενοι τελικά σε ένα ξενοδοχείο που είναι ειδικά διαμορφωμένο ώστε να τους δίνει τη δυνατότητα να αναλάβουν κοινές δραστηριότητες. Αυτό είναι ένα παράδειγμα για το πώς τα κοινωνικά δίκτυα θα μπορούσαν να οδηγήσουν τους ανθρώπους να διαμορφώνουν κοινότητες με κοινά ενδιαφέροντα. Ταυτόχρονα οι ξενοδόχοι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηούν το προφίλ αυτών των “ξενοδοχειακών οικογενειών” και την ανατροφοδότηση που αυτές παράγουν για να προσαρμόσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους ώστε να ανταποκριθούν στις ανάγκες των πελατών τους, ακόμη πιο αποτελεσματικά, και να είναι σε θέση να τους προσφέρουν υπηρεσίες που να ανταποκρίνονται με ακρίβεια αυτές τις απαιτήσεις.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024