Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςYachtingΔημιουργία διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου στον Πειραιά
Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας

Δημιουργία διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου στον Πειραιά

Έργα και παρεμβάσεις στον λιμένα και την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά που ήδη υλοποιούνται με πρωτοβουλία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένα Πειραιώς (ΟΛΠ), προϋπολογισμού εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, θα συμβάλουν στη αλλαγή της όψης της ευρύτερης περιοχής του πολεοδομικού συγκροτήματος του Πειραιά…

Έργα και παρεμβάσεις στον λιμένα και την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά που ήδη υλοποιούνται με πρωτοβουλία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της διοίκησης<...> του Οργανισμού Λιμένα Πειραιώς (ΟΛΠ), προϋπολογισμού εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, θα συμβάλουν στη αλλαγή της όψης της ευρύτερης περιοχής του πολεοδομικού συγκροτήματος του Πειραιά.

Πρόκειται για έργα που αναβαθμίζουν τη ζωή στην πόλη και δημιουργούν τις προϋποθέσεις να καταστεί ο Πειραιάς ναυτιλιακό κέντρο διεθνούς εμβέλειας, κέντρο πολιτισμού και ανάπτυξης. Ανάμεσα σε αυτά τα σημαντικά έργα που ξεχωρίζουν και σηματοδοτούν το νέο πρόσωπο της σύγχρονης πόλης και του λιμένος της είναι:

  1. Η κατασκευή του νέου Διεθνούς Εκθεσιακού Συνεδριακού και Επιχειρηματικού Κέντρου σε μια έκταση 70 στρεμμάτων στην περιοχή Παλατάκι. Το έργο αυτό θα εξασφαλίσει την συνέχιση της διοργάνωσης μεγάλων διεθνών εκθέσεων στον Πειραιά, θα αξιοποιήσει τις Ολυμπιακές επενδύσεις, θα αναβαθμίσει σημαντικά την περιοχή και θα τονώσει την επιχειρηματική δραστηριότητα. Το έργο που έχει ήδη προκηρυχθεί θα ξεπεράσει τα 80 εκατ. ευρώ.
  2. Η κατασκευή της πεζογέφυρας του ΟΛΠ που μάλιστα κέρδισε διεθνές βραβείο για την αρχιτεκτονική της, στοίχισε 3 εκατ. ευρώ και κατασκευάστηκε σε χρόνο ρεκόρ 4 μηνών. Η ανισόπεδη αυτή σύνδεση του λιμένος με τον σταθμό του ΗΣΑΠ εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες πεζούς επιβάτες και διερχόμενους πολίτες. Ταυτόχρονα διευκολύνει την κίνηση των οχημάτων της κεντρικής λεωφόρου, συμβάλλει στην αποσυμφόρησή της και μειώνει καθοριστικά τα συμβάντα τροχαίων ατυχημάτων.
  3. Το νέο ιδιόκτητο κτίριο του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, το οποίο αποπερατώθηκε προσφάτως και αναμένεται να λειτουργήσει άμεσα στην Ακτή Βασιλειάδη, θα φιλοξενήσει όλες τις υπηρεσίες του ΥΕΝ που σήμερα βρίσκονται διάσπαρτες σε περίπου 20 διαφορετικά κτίρια στο κέντρο του Πειραιά. Φιλοδοξία του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλη Κεφαλογιάννη είναι το νέο κτίριο του ΥΕΝ να είναι και το πρώτο ηλεκτρονικό Υπουργείο στην Ελλάδα.
  4. Η επέκταση της υποδομής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων «Ε.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» του ΟΛΠ στο Ν. Ικόνιο με την κατασκευή του νέου προβλήτα I, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2007. Η υποδομή αυτή θα αυξήσει τη συνολική ικανότητα διακίνησης του Σταθμού κατά 60%. Η χρηματοδότηση του έργου αυτού έχει εξασφαλιστεί μέσω του Χρηματοδοτικού Πρωτοκόλλου ύψους 3 δις ευρώ, που υπογράφηκε μεταξύ του ΥΕΝ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Καθολικό ενδιαφέρον για τη διαχείριση των χερσαίων αποθηκευτικών χώρων έχει εκδηλωθεί από τους μεγαλύτερους operators παγκοσμίως, COSCO, Dubai DPP, MSC, Hutchison, και πολλές άλλες εταιρίες που πρωταγωνιστούν διεθνώς στο διαμετακομιστικό εμπόριο.
  5. Ένα νέο έργο πνοής έρχεται να προστεθεί στο μεγαλύτερο λιμένα της χώρας, αλλάζοντας την εικόνα του Πειραιά. Πρόκειται για την κατασκευή ενός διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου που θα κατασκευαστεί στην πρώην βιομηχανική ζώνη Δραπετσώνας-Κερατσινίου από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) και την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος (ΕΤΕ). Η ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής της πρώην βιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας-Κερατσινίου έκτασης περίπου 640 στρεμμάτων.

Η αξιοποίηση της συγκεκριμένης περιοχής, η οποία κατέχει προνομιακή θέση, αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου αστικού περιβάλλοντος υψηλής ποιότητας καθώς:

  1. Θα δημιουργήσει νέες οικονομικές δραστηριότητες και περίπου 3.500 νέες θέσεις εργασίας για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής η οποία εμφανίζει υψηλά ποσοστά ανεργίας,
  2. θα αντιστρέφει τις δυσμενείς επιπτώσεις από τις παλαιότερες χρήσεις του παραθαλάσσιου αυτού χώρου,
  3. θα αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής εκατοντάδων χιλιάδων κατοίκων και θα παρέχει διέξοδο στους κατοίκους των δυτικών δήμων προς το θαλάσσιο μέτωπο.

Η σχεδιαζόμενη παρέμβαση διατηρεί και αναδεικνύει τα στοιχεία της ιστορίας της περιοχής και του πολιτισμού της, αξιοποιεί τα διατηρητέα στοιχεία για τη δημιουργία ψυχαγωγικών και πολιτιστικών πόλων έλξης μητροπολιτικής εμβέλειας (Διατηρητέο συγκρότημα της ΕΤΕ με το Υαλουργείο, τα Σιλό, την Καμινάδα και το κτίριο Ηλεκτρικής Ενέργειας της Εταιρείας Λιπασμάτων).
Επίσης ένας από τους βασικούς σκοπούς του έργου είναι η ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς που συνδέει διαχρονικά τους Έλληνες με τη θάλασσα μέσα από τη δημιουργία:

  1. Υπερτοπικού Κέντρου διεθνούς εμβέλειας και υψηλών προδιαγραφών (Ναυτιλιακό Επιχειρηματικό Κέντρο) που θα αναδεικνύει την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα, τον πολιτισμό και την εκπαίδευση, την έρευνα και τις νέες τεχνολογίες.
  2. Μουσείου ιστορικού εκπαιδευτικού χαρακτήρα, συνδεδεμένου με τη Ναυτική και Ναυτιλιακή Ιστορία της Αθήνας και του Πειραιά, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
  3. Δύο υπερσύγχρονων μαρίνων στους όρμους της περιοχής. Η μαρίνα στο βόρειο όρμο της Δραπετσώνας θα εξυπηρετεί τον ελλιμενισμό yacht και megayacht και θα είναι προσανατολισμένη σε ψυχαγωγικές δραστηριότητες, ενώ η μαρίνα στο νοτιότερο όρμο των Σφαγείων θα μεταβληθεί σε υψηλού επιπέδου ναυτικό όμιλο, και θα μπορεί να εξυπηρετήσει ναυταθλητικές δραστηριότητες. Η προκήρυξη του έργου αυτού μελετάται ήδη από τον ΟΛΠ.
  4. Συνεδριακού κέντρου.
  5. Χώρων πολιτισμού και αναψυχής με άνοιγμα προς τη θάλασσα.

Η προτεινόμενη ανάπτυξη θα επηρεάσει άμεσα και θετικά την ποιότητα ζωής 450.000 κατοίκων των παρακείμενων δήμων, οι οποίοι τώρα αποκόπτονται από την πρόσβαση στη θάλασσα, αλλά και όλων των κατοίκων των δήμων της Δυτικής Αττικής που ξεπερνούν το 1.250.000, θα διατηρήσει τη μνήμη και την ιστορία της περιοχής και θα ενισχύσει αποφασιστικά τον οικονομικό δυναμισμό του Πειραιά ως κύριο διεθνές ναυτιλιακό κέντρο.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024