Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΗΑΤΤΑ: Εκδιώκεται η ημερήσια κρουαζιέρα – Μεγάλο πλήγμα για τον τουρισμό του 2004

ΗΑΤΤΑ: Εκδιώκεται η ημερήσια κρουαζιέρα – Μεγάλο πλήγμα για τον τουρισμό του 2004

Εξαιρετικά σοβαρό πρόβλημα με δυσμενέστατες επιπτώσεις για τον τουρισμό και ακυρώσεις με απρόβλεπτες οικονομικές συνέπειες, κινδυνεύει να δημιουργηθεί άμεσα λόγω της εκδίωξης των κρουαζιερόπλοιων από την μαρίνα του Φλοίσβου…

Εξαιρετικά σοβαρό πρόβλημα με δυσμενέστατες επιπτώσεις για τον τουρισμό και ακυρώσεις με απρόβλεπτες οικονομικές συνέπειες, κινδυνεύει<...> να δημιουργηθεί άμεσα λόγω της εκδίωξης των κρουαζιερόπλοιων από την μαρίνα του Φλοίσβου, επισημαίνει ο ΗΑΤΤΑ, Σύνδεσμος των Ελληνικών Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων.

Η Αθήνα του 2004 και οι επισκέπτες των Ολυμπιακών Αγώνων (ολυμπιακή οικογένεια και λοιποί τουρίστες), που έχουν ήδη αγοράσει τουριστικά προγράμματα για την Αθήνα αλλά και για άλλες περιοχές και τα προγράμματα τους περιλαμβάνουν την Αθήνα, μπορεί να στερηθούν την ημερήσια κρουαζιέρα στα νησιά του Αργοσαρωνικού αν δεν βρεθεί άμεσα λύση από την Ελληνική πολιτεία.

Οι κρουαζιέρες αυτές αποτελούν μαζί με την επίσκεψη της Ακρόπολης τα δύο βασικά προϊόντα που πωλούνται στις ξένες (και ελληνικές) αγορές και κυρίως στις υπερπόντιες χώρες – Αμερική, Ιαπωνία, Καναδά, Αυστραλία, κ.λ.π. – σε τουριστικά προγράμματα υψηλού ποιοτικού επιπέδου και προσφέρονται παράλληλα σε επισκέπτες της Αθήνας, οι οποίοι επιλέγουν σε μικρές ομάδες να συνδυάσουν την επίσκεψή τους στην πρωτεύουσα με μικρές “αποδράσεις”.

Το ιστορικό του επιχειρούμενου εγκλήματος

Οι ημερήσιες κρουαζιέρες καθιερώθηκαν εδώ και 40 χρόνια με την υποστήριξη της Ελληνικής πολιτείας, η οποία αντελήφθη τη σημασία, τις ιδιαιτερότητες αλλά και τα αντικειμενικά προβλήματα για την πραγματοποίησή τους, επέλεξε σαν χώρο ελλιμενισμού τους το Τροκαντερό, το κοντινότερο σημείο με την Αθήνα.

Η Εταιρία “Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα”, γνωστή στο πανελλήνιο σαν ΕΤΑ Α.Ε., ασκώντας μια ανεξάρτητη από τα τουριστικά συμφέροντα πολιτική, μεταβίβασε την εκμετάλλευση του Τουριστικού Λιμένα Φλοίσβου (ΤΡΟΚΑΝΤΕΡΟ) στην Ανώνυμη Εταιρία (LAMDA), οπότε και δημιουργήθηκε το πρόβλημα.

Η μαρίνα του Φλοίσβου, ιδιωτικών πλέον συμφερόντων, αποφάσισε ότι την ενοχλεί η παρουσία των κρουαζιερόπλοιων και επικαλούμενη λόγους ασφαλείας και το γεγονός ότι η μαρίνα Φλοίσβου έχει ανακηρυχθεί “Ολυμπιακή”, διώχνουν τα κρουαζιερόπλοια που πραγματοποιούν τις ημερήσιες κρουαζιέρες.

Προφανώς οι Έλληνες μεγαλοσχήμονες που φιλοξενούν τις θαλαμηγούς τους στη μαρίνα ενοχλούνται από την παρουσία των τουριστών, γιατί βέβαια αν μιλάμε για ασφάλεια, αυτή αφορά όλους τους φιλοξενούμενους στη χώρα μας, επώνυμους και ανώνυμους, Έλληνες και ξένους. Αν πάλι μιλάμε για τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στη μαρίνα του Φλοίσβου, αν και δεν είναι βέβαια ευχάριστο, είναι πάντως ένα πραγματικό γεγονός στο σύνολο της χώρας, σε όλες τις μαρίνες και στο επόμενο διάστημα πρέπει να προσαρμοστούμε ανάλογα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι είχε προγραμματιστεί να εξασφαλισθεί χώρος για τα κρουαζιερόπλοια στη μαρίνα του ΣΕΦ που κατασκευάζεται στο χώρο του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας, όμως η μαρίνα θα τελειώσει το φθινόπωρο!!!

Η πρόταση να εκδιωχθεί σε μια παλιά αποθήκη του Πειραιά, σημαίνει πως οι τουρίστες που θα συμμετέχουν σε αυτή πρέπει να ξεκινούν από τα ξενοδοχεία τους στις 5:00 το πρωί για να πάνε την κρουαζιέρα αυτή, πράγμα απραγματοποίητο.

Κανείς δεν αρνείται την σκοπιμότητα εξυπηρέτησης των υψηλών επισκεπτών για την Ολυμπιάδα, ποιος όμως θα αρνηθεί πως αυτή η Ολυμπιάδα σκοπό έχει να υποστηρίξει τον Ελληνικό Τουρισμό;

Φαίνεται λοιπόν ότι τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η μονοήμερη κρουαζιέρα και ο διωγμός που υφίσταται, έχουν, αν δεν βρεθεί λύση, εξαιρετικά σοβαρές επιπτώσεις με πιθανή και την κατάργηση των μονοήμερων κρουαζιέρων, διότι οι Tour Operators θα την βγάλουν από το πρόγραμμά τους όταν αντιληφθούν ότι παίζουμε με τους τουρίστες.

Οπωσδήποτε πάντως η κατάσταση θα έχει σαν αποτέλεσμα είτε ακυρώσεις τουριστικών προγραμμάτων, είτε την διεκδίκηση από τουρίστες μεγάλων αποζημιώσεων.

Και όλα αυτά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων

Η “Αθήνα 2004” και η Ελληνική πολιτεία ας αναλογισθούν το μεγάλο κόστος για τον ελληνικό τουρισμό, τις χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας που θα δημιουργήσουν και τη δυσφήμιση της χώρας μας.

Λάβετε δε υπόψη ότι από αυτή τη μονοήμερη κρουαζιέρα εκτός των εκατοντάδων ναυτικών που δουλεύουν στα πλοία μας, των Τουριστικών Πρακτορείων και των εκατοντάδων ξενοδοχείων στην Αθήνα, συντηρούνται και τρία νησιά (Αίγινα – Πόρος – Ύδρα) από τους τουρίστες που μεταφέρουν σε αυτά.

Ποια είναι η λύση

Η μόνη λύση, που βέβαια δεν είναι ιδανική αλλά τουλάχιστο μειώνει τα προβλήματα είναι η παραχώρηση μιας θέσεως στο `Τροκαντερό` από τις τρεις ήδη υπάρχουσες, έως να ολοκληρωθούν τα έργα στο πιο κοντινό λιμάνι που αυτό είναι στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Επιτέλους, η λύση είναι τόσο απλή!

Και όλα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή υφίστανται ασφαλιστικά μέτρα για την εκδίωξη ή μη των κρουαζιερόπλοιων από την μαρίνα Φλοίσβου.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024