Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΠερικοπές δρομολογίων στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο
Ερώτηση στο Ευρωκοινοβούλιο από τους Οικολόγους Πράσινους

Περικοπές δρομολογίων στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο

Eρώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε στις 3 Σεπτεμβρίου ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων, κ. Μιχάλης Τρεμόπουλος, σε σχέση με την κατάργηση του 40% σχεδόν των σιδηροδρομικών δρομολογίων της χώρας που επέβαλε η κυβέρνηση από 1ης Ιουλίου και με…

Eρώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε στις 3 Σεπτεμβρίου ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων, κ. Μιχάλης Τρεμόπουλος, σε σχέση<...> με την κατάργηση του 40% σχεδόν των σιδηροδρομικών δρομολογίων της χώρας που επέβαλε η κυβέρνηση από 1ης Ιουλίου και με αφορμή το Επιχειρησιακό Σχέδιο (Business Plan) που θα υποβάλει στην Επιτροπή η ελληνική κυβέρνηση για τον ΟΣΕ και τις θυγατρικές του εταιρείες, προκειμένου να δώσει άδεια για συνέχιση της παροχής εγγυήσεων του Ελληνικού Δημοσίου για τον τραπεζικό δανεισμό του ΟΣΕ.

Ο κ. Τρεμόπουλος δήλωσε σχετικά: “Αν την 20ετία του ΠΑΣΟΚ ο σιδηρόδρομος ήταν ο φτωχός συγγενής των μεταφορών στην Ελλάδα, επί ΝΔ έχει γίνει ο ανεπιθύμητος συγγενής. Θεωρούμε ότι οι πρόσφατες μαζικές περικοπές δρομολογίων του ΟΣΕ αποτελούν έγκλημα κατά βιωσιμότητας των μεταφορών και ρουσφέτι της κυβέρνησης προς τους ανταγωνιστές του σιδηροδρόμου. Επειδή για όλα αυτά η κυβέρνηση προσπαθεί να κρυφτεί πίσω από υποτιθέμενες υποχρεώσεις της χώρας στην ΕΕ κατέθεσα την ερώτηση αυτή για να ξεκαθαριστεί ότι άλλο η οικονομική εξυγίανση του σιδηροδρόμου και άλλο η περεταίρω υπονόμευση της ανταγωνιστικότητάς του”.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Περικοπές δρομολογίων στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο

Τους αμέσως επόμενους μήνες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται να εξετάσει το Επιχειρησιακό Σχέδιο (Business Plan) που θα υποβάλει η ελληνική κυβέρνηση για τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος και τις θυγατρικές του εταιρείες, προκειμένου να δώσει άδεια για συνέχιση της παροχής εγγυήσεων του Ελληνικού Δημοσίου για τον τραπεζικό δανεισμό του ΟΣΕ.

Επικαλούμενη την ανάγκη οικονομικής εξυγίανσης του ΟΣΕ και την επικείμενη κρίση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η ελληνική κυβέρνηση επέβαλε από 1.8.2009 την κατάργηση του 40% σχεδόν των σιδηροδρομικών δρομολογίων της χώρας. Το μισό σχεδόν ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο εξυπηρετείται πλέον με μόλις 1-3 επιβατικά δρομολόγια την ημέρα, γεγονός που υπονομεύει περαιτέρω την ανταγωνιστικότητά του έναντι των οδικών μεταφορών και ιδιαίτερα έναντι των αντίστοιχων συνδέσεων με λεωφορεία. Από ανεξάρτητες οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών, τα μέτρα αυτά έχουν καταγγελθεί ως πελατειακή εξυπηρέτηση της ελληνικής κυβέρνησης προς επιχειρηματικά συμφέροντα που ανταγωνίζονται το σιδηρόδρομο.

Το μερίδιο του σιδηροδρόμου στις ελληνικές χερσαίες μεταφορές ήταν μόλις 1,7% στις αρχές του 2009 (από 3% τη δεκαετία του 1990), με τάσεις περαιτέρω μείωσης, γεγονός που συμβάλλει σημαντικά στα ελλείμματα του Ο.Σ.Ε. Οι ελληνικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στον τομέα των μεταφορών έχουν αυξηθεί κατά 65% την περίοδο 1990-2008, αύξηση στην οποία συμβάλλει και η περιθωριοποίηση του σιδηροδρόμου”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024