Ως το τέλος του έτους, η Ολυμπιακή Αεροπορία αναμένει να έχει λειτουργικά κέρδη 8-10 δισ. δραχμών παρά τη μείωση των επιβατών κατά 600.000 το πρώτο οκτάμηνο του 2002, σύμφωνα με […]
Ως το τέλος του έτους, η
Σε ισορροπία είχε έρθει η εταιρία τον Αύγουστο 2002, και όπως τόνισε ο κ. Καλόφωνος η θετική προοπτική της
Σχετικά με τις αιτίες για την έως πρόσφατα ‘αρνητική’ πορεία της
Απαντώντας στις επικρίσεις των βουλευτών της ΝΔ κ. Δ. Κωστόπουλου, κ. Δ. Σιούφα, κ. Αν. Παπαληγούρα για ξεπούλημα θυγατρικών της εταιρίας, ο κ. Καλόφωνος επιβεβαίωσε την πώληση μόνο της Olympic Catering με το σκεπτικό ότι το κόστος λειτουργίας της είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό του κόστους της αγοράς.
Για τους ισολογισμούς της εταιρίας, επισήμανε ότι μέχρι το 2000 δεν δημοσιεύονταν ισολογισμοί, παραδέχθηκε ότι, πριν αναλάβει ο ίδιος, ο ισολογισμός του 2000 δημοσιεύτηκε με καθυστέρηση 16 μηνών και βεβαίωσε ότι ο ισολογισμός του 2001 θα δημοσιευτεί σε δύο μήνες το αργότερο. Οι βουλευτές της ΝΔ ζήτησαν από τον κ. Καλόφωνο να αποτιμήσει την περιουσία της ΟΑ, ωστόσο ο πρόεδρος του αερομεταφορέα περιορίστηκε να αναφερθεί στην αξία του στόλου, λέγοντας ότι ανέρχεται στα 80 δισ. δρχ.
Για το μέλλον της εταιρίας ο κ. Καλόφωνος είπε ότι ‘ευχής έργο είναι να ιδιωτικοποιηθεί’ αλλιώς ο ‘δεύτερος δρόμος θα είναι πολύ επώδυνος, και δεν ξέρω εάν στο φινάλε θα μπορέσουμε να τα καταφέρουμε μόνοι μας’ καθώς χρειάζονται κεφάλαια για την ανάπτυξη της.
Τέλος, ο παριστάμενος υπουργός Μεταφορών Χρ. Βερελής, είπε ότι το διεθνές κλίμα είναι δυσμενές για τις αεροπορικές εταιρίες, γεγονός που καθιστά τα τραπεζικά κεφάλαια διστακτικά στο να επενδύσουν σε αυτές. Εκτίμησε επίσης, ότι εάν πραγματοποιηθεί πολεμική επιχείρηση στο Ιράκ, τότε οι μισές αεροπορικές εταιρίες θα καταρρεύσουν, οι ευρωπαϊκές εταιρίες θα αντιμετωπίσουν κολοσσιαίο πρόβλημα και οι πολύ μεγάλες διεθνείς εταιρίες θα γονατίσουν.
Αυτές οι αρνητικές τάσεις στον αεροπορικό κλάδο έχουν ‘στοιχίσει’ στην ΟΑ 600.000 λιγότερους επιβάτες. Συγκεκριμένα, από τον Ιανουάριο μέχρι και το τέλος του περασμένου Αυγούστου, η εταιρία είχε μεταφέρει συνολικά περίπου 3,8 εκατ. επιβάτες, έναντι 4,4 εκατ. πέρυσι. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι χθες, ένα χρόνο μετά από τα τρομοκρατικά χτυπήματα στις ΗΠΑ, οι επιβάτες που θα ταξιδέψουν από τη Νέα Υόρκη προς την Αθήνα, με το αεροσκάφος της Ολυμπιακής, δεν ξεπερνούν τους 80.
Το ενδεχόμενο ενός πολέμου στο Ιράκ έχει οδηγήσει τη διοίκηση της Ολυμπιακής να βάλει από τώρα πωλητήριο σε έξι αεροσκάφη τύπου Boeing 737-400, προκειμένου να καλυφθεί μέρος των δαπανών, εφόσον προκύψει ανάγκη. Όπως η ίδια λέει, τα αεροσκάφη θα εκποιηθούν μόνο σε περίπτωση ανάγκης.
Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.
Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.