Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΑντιδράσεις γέννησε το έγγραφο της Ε.Ε. για τα περιφερειακά αεροδρόμια

Αντιδράσεις γέννησε το έγγραφο της Ε.Ε. για τα περιφερειακά αεροδρόμια

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Αεροπορικών Εταιριών Χαμηλού Κόστους (ELFAA), εξέφρασε την περασμένη εβδομάδα την έντονη ανησυχία της για το έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με το οποίο ανακοινώθηκε ότι θα παρέχεται οικονομική βοήθεια από την ΕΕ προς τα περιφερειακά αεροδρόμια, όπως επίσης και προς αεροπορικές εταιρίες για την έναρξη δρομολογίων από…

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Αεροπορικών Εταιριών Χαμηλού Κόστους (ELFAA), εξέφρασε την περασμένη εβδομάδα την έντονη ανησυχία της για<...> το έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με το οποίο ανακοινώθηκε ότι θα παρέχεται οικονομική βοήθεια από την ΕΕ προς τα περιφερειακά αεροδρόμια, όπως επίσης και προς αεροπορικές εταιρίες για την έναρξη δρομολογίων από περιφερειακά αεροδρόμια. Αφορμή για αυτή την απόφαση της Επιτροπής στάθηκε η υπόθεση Charleroi, όπου η Επιτροπή δεν κατάφερε να εφαρμόσει την αρχή της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας, Market Economy Investor Test, κατά την οποία επιτρέπεται σε δημόσια αεροδρόμια να εκλαμβάνουν τις αεροπορικές εταιρίες ως ιδιώτες.

Τόσο οι αεροπορικές εταιρίες και τα περιφερειακά αεροδρόμια, όσο και οι περιοχές πίεσαν την Επιτροπή να μην επιβάλλει περιορισμούς σε δημόσια αεροδρόμια, που δεν υπάρχουν στον ιδιωτικό τομέα. Αφού κάτι τέτοιο θα είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία σοβαρού μειονεκτήματος στα δημόσια αεροδρόμια στα πλαίσια του υγιή ανταγωνισμού και θα υποβίβαζε τον ανταγωνισμό από τις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, όπως επίσης θα περιόριζε και τις επιλογές των καταναλωτών. Το έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αποτελεί πλέον κανονισμό αεροδρομίων και όχι καθοδήγηση για κρατική οικονομική βοήθεια.

Η ELFAA πιστεύει ότι αυτή η εξέλιξη είναι απόλυτα αντίθετη με τις πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου της Επιτροπής, κ. Jose Manuel Barroso, σχετικά με την υγιή ανταγωνιστικότητα στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Οικονομίας. Ο πρόεδρος, κ. Barroso ανακοίνωσε ότι “η Επιτροπή θα επικεντρωθεί στην βελτίωση του ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής βιομηχανίας και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους είναι υπεύθυνες για την τεράστια αύξηση στην αεροπορική μεταφορά των περιοχών και συνακολούθως της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας. Αυτή, όμως η πολιτική δράσης της Επιτροπής θέτει αυτές τις θετικές εξελίξεις και την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας σε κίνδυνο”.

Σχολιάζοντας το έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο γενικός γραμματέας της ELFAA, κ. Jan Skeels, είπε ότι “Οι πρόσφατες αυτές οδηγίες της ΕΕ είναι στην πραγματικότητα κανονισμοί αεροδρομίων και φέρνουν σε πιο μειονεκτική θέση τα κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία πλέον δεν θα μπορούν να προσφέρουν τα ίδια κίνητρα στις αεροπορικές εταιρίες που θα θελήσουν να ξεκινήσουν νέα δρομολόγια, όπως οι ιδιωτικοί ανταγωνιστές τους».

Ακόμα, πρόσθεσε ότι η ELFAA θα σταθεί στο πλευρό των περιφερειακών αεροδρομίων και των περιοχών, που δεν θέλουν να αποδεχτούν την εφαρμογή του εγγράφου. Παράλληλα, θα υποβάλλει σχόλια και παρατηρήσεις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα καλέσει όλα τα κράτη – μέλη της να θέσουν τέρμα στις νομοθεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που υποβιβάζουν τον ανταγωνισμό από τις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους και τα περιφερειακά αεροδρόμια”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024