Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΜανώλης Μαυρομμάτης: Οι νυχτερινές πτήσεις αιτία υπερθέρμανσης του πλανήτη και μόλυνσης του περιβάλλοντος

Μανώλης Μαυρομμάτης: Οι νυχτερινές πτήσεις αιτία υπερθέρμανσης του πλανήτη και μόλυνσης του περιβάλλοντος

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διενεργήθηκε στο Πανεπιστήμιο του Redding, στη Μ. Βρετανία και δημοσιοποιήθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature, οι νυχτερινές πτήσεις, οι οποίες αποτελούν το 25% του συνόλου των πτήσεων που πραγματοποιούνται στην Ε.Ε., είναι υπεύθυνες κατά 60% έως…

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διενεργήθηκε στο Πανεπιστήμιο του Reading, στη Μ. Βρετανία και δημοσιοποιήθηκε στο επιστημονικό περιοδικό<...>Nature, οι νυχτερινές πτήσεις, οι οποίες αποτελούν το 25% του συνόλου των πτήσεων που πραγματοποιούνται στην Ε.Ε., είναι υπεύθυνες κατά 60% έως και 80% για τα προβλήματα της υπερθέρμανσης του πλανήτη, της μόλυνσης του περιβάλλοντος και της ηχορύπανσης. Κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών, από το μήνα Δεκέμβριο έως το μήνα Φεβρουάριο, οι νυχτερινές πτήσεις μειώνονται στο 22% του συνόλου των πτήσεων και είναι υπεύθυνες, παρόλα αυτά, κατά 50% για τα παραπάνω προβλήματα.

Με βάση τα παραπάνω ανησυχητικά στοιχεία ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ., Μανώλης Μαυρομμάτης, ζητά να πληροφορηθεί: “Ποιες δράσεις και ποια πρόσθετα μέτρα έχει λάβει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να μειωθούν οι νυχτερινές πτήσεις στα κράτη-μέλη που προκαλούν την υπερθέρμανση του πλανήτη και τη μόλυνση του περιβάλλοντος. Επίσης, εάν προτίθεται η Επιτροπή να θέσει όρια του αριθμού των νυχτερινών πτήσεων προκειμένου για την προστασία του περιβάλλοντος και τέλος, ποιες χώρες δείχνουν να έχουν λιγότερο συμμορφωθεί με τις κοινοτικές επιταγές σε αυτόν τον τομέα”.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η επίδραση της θερμότητας που εκπέμπουν τα αεροσκάφη είναι μεγαλύτερη όταν πετούν στο σκοτάδι, εξαιτίας της συμπύκνωσης των ατμών από τα αέρια που φεύγουν από αυτά. Οι πτήσεις της νύχτας είναι δύο φορές χειρότερες για το περιβάλλον. Όπως αναφέρεται στην έρευνα, η συμπύκνωση των ατμών από τα αέρια που φεύγουν από τα αεροπλάνα ενισχύουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου επειδή παγιδεύουν τη θερμότητα όπως τα σύννεφα. Κατά τη διάρκεια της ημέρας η επίδραση αυτή είναι μικρότερη επειδή η συμπύκνωση των ατμών από τα αέρια αντανακλά το φως του ήλιου πίσω στο διάστημα, γεγονός που συμβάλλει λιγότερο την υπερθέρμανση του πλανήτη. Αυτό σημαίνει ότι η συμπύκνωση των ατμών ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για τις αρνητικές συνέπειες της αεροπλοΐας στο κλίμα.

Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών, η Ε.Ε. μπορεί να επέμβει βάσει των άρθρων 70 έως 80 της Συνθ. ΕΚ και να λάβει τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να προχωρήσει στη διευθέτηση των μεταφορών στα κράτη-μέλη της. Για την ακρίβεια, η Ε.Ε. έχει ήδη επέμβει στο συγκεκριμένο τομέα, υιοθετώντας το 1993 το Πέμπτο Πρόγραμμα Δράσης για το Περιβάλλον και την Οδηγία για την ηχορύπανση (2002/49/EC), το 2002. Το Πρόγραμμα Δράσης και η συγκεκριμένη οδηγία θέτουν ένα χρονικό ορίζοντα (μέχρι το 2000 το Πρόγραμμα Δράσης και μέχρι το 2008 η οδηγία), κατά τον οποίο τα κράτη-μέλη καλούνται να συμμορφωθούν με συγκεκριμένα πρότυπα για την ηχορύπανση.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024