Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΤιμαριθμική αναπροσαρμογή των ναύλων ζητά η Ε.Ε.Α.
Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας

Τιμαριθμική αναπροσαρμογή των ναύλων ζητά η Ε.Ε.Α.

Την αντίθεση της στη νέα απόφαση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία ανακοινώθηκαν αυξήσεις ναύλων επιβατών και οχημάτων ύψους 3,75% για το 2006 και 4,25% […]

Την αντίθεση της στη νέα απόφαση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία ανακοινώθηκαν αυξήσεις ναύλων επιβατών και οχημάτων ύψους 3,75% για το 2006 και 4,25% για το 2007, εξέφρασε<...>η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας (Ε.Ε.Α.).

Παρά τις υποχρεώσεις που έχει η χώρα μας απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την ολική απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών γραμμών της χώρας, αυτό δεν έχει ακόμα συμβεί, όπως σημειώνει η Ε.Ε.Α., ενώ ακόμη χειρότερα, για τις γραμμές αυτές οι ναύλοι ορίζονται από το ΥΕΝ και δεν έχουν αυξηθεί από το 2005 όπως σωστά επισημαίνεται στην ανακοίνωση του.

Στο διάστημα αυτό υπήρξε μια πρωτοφανής αύξηση όλων των συντελεστών κόστους λειτουργίας των πλοίων, με κύρια αυτή του πετρελαίου και κατά συνέπεια των ναυτιλιακών καυσίμων. Επιπρόσθετα τα ναυτιλιακά καύσιμα επιβαρύνθηκαν ακόμη περισσότερο και από την υποχρέωση χρήσης ακριβότερου καυσίμου με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο. Συνέπεια όλων αυτών είναι οι τιμές των καυσίμων το πρώτο δίμηνο του 2008 να είναι αυξημένες κατά 69% σε σχέση με το 2007, ενώ και οι λοιποί συντελεστές κόστους να έχουν αυξηθεί σε ποσοστό 7 – 15%.

Από την αύξηση αυτή έχουν επιβαρυνθεί κυρίως οι γραμμές δημόσιας υπηρεσίας και οι γραμμές χαμηλής εμπορικής ζήτησης. “Προκειμένου οι γραμμές αυτές αφενός να είναι βιώσιμες, αφετέρου να προσελκύσουν περισσότερα και καλύτερα πλοία, ώστε να αναβαθμίζονται διαρκώς οι προσφερόμενες προς τους επιβάτες υπηρεσίες, οι ναύλοι θα έπρεπε να λάβουν αύξηση 25%, σύμφωνα με την Ε.Ε.Α.

Ωστόσο, παρά το αδιαμφισβήτητο αυτό γεγονός, η Ένωση δεν διεκδίκησε ποτέ αύξηση τέτοιου ύψους. Ζήτησε όμως επανειλημμένως από το ΥΕΝ να δοθεί τιμαριθμική τουλάχιστον αναπροσαρμογή από το 2005, που αναλογεί σε ποσοστό 14% για τις γραμμές δημόσιας υπηρεσίας και χαμηλής ζήτησης, οι οποίες επιτελούν κοινωνικό έργο και είναι απαραίτητες στη χώρα μας. Είναι άλλωστε ο μόνος μεταφορικός κλάδος που δεν έχει λάβει καμία αύξηση τα τελευταία χρόνια.

“Δυστυχώς” καταλήγει στην ανακοίνωση της η Ε.Ε.Α., “για μία ακόμη φορά δεν εισακουστήκαμε και η αθροιστική αύξηση του 8% για δύο χρόνια, κατά τα οποία επιβαρύνθηκε πολλαπλασίως η λειτουργία του ακτοπλοϊκού πλοίου, προκαλεί μεγάλες ανησυχίες στον κλάδο. Επιπλέον, διαμαρτυρόμεθα για την απόφαση της αναπροσαρμογής του κρατικού ναυλολογίου μόνο κατά το ποσοστό του πληθωρισμού. Για την σωστή τιμολόγηση του κρατικού ναυλολογίου πρέπει οπωσδήποτε να λαμβάνεται υπόψη πέραν του πληθωρισμού και η αύξηση του κόστους των καυσίμων, που αποτελεί σήμερα το 60% του κόστους εκμετάλλευσης των πλοίων”.

Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας κάλεσε τον αρμόδιο Υπουργό να επανεξετάσει την απόφαση της 18ης Μαρτίου προς χάριν της βιωσιμότητας των ακτοπλοϊκών εταιριών και της αποφυγής και άλλων δυσάρεστων επιπτώσεων.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024