Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΑνησυχίες για την ασφάλεια πτήσεων στον εναέριο χώρο της Κύπρου

Ανησυχίες για την ασφάλεια πτήσεων στον εναέριο χώρο της Κύπρου

Η άρνηση της Τουρκίας να συνεργαστεί ανησυχεί Ε.Ε., Eurocontrol και ICAO για την ασφάλεια των αερομεταφορών στον εναέριο χώρο της Κύπρου .

Η άρνηση της Τουρκίας να συνεργαστεί με την Ευρωπαϊκή Ένωση και τους διεθνείς οργανισμούς αεροπορίας έχει προκαλέσει ανησυχία για την ασφάλεια των αερομεταφορών στην κυπριακή κυβέρνηση. Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του Ιδρύματος Ασφάλειας Πτήσεων της Κύπρου κ. Χρίστος Πέτρου, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ότι υπάρχει έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας της Λευκωσίας και της Άγκυρας, και παρέμβαση σε πτήσεις μέσα στο FIR Λευκωσίας από το κέντρο ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας στη βόρεια Κύπρο.

Τα σχόλιά αυτά έγιναν με αφορμή δημοσιεύματα του τύπου την περασμένη εβδομάδα τα οποία προειδοποίησαν για «υψηλό κίνδυνο ατυχήματος» στον εναέριο χώρο της Κύπρου. Τα δημοσιεύματα πυροδοτήθηκαν από την έκθεση του Ιδρύματος Ασφάλειας Πτήσεων Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Μέσης Ανατολής Κύπρου, με αφορμή την έκτη επέτειο του τραγικού δυστυχήματος της «Ήλιος». Συγκεκριμένα, ο κ. Πέτρου, σχολιάζοντας δημοσιεύματα περί εμπιστευτικών εκθέσεων διεθνών Αρχών αεροπλοΐας που προειδοποιούν για «μεγάλο κίνδυνο ατυχήματος» στον κυπριακό εναέριο χώρο, υπέδειξε ότι υφίσταται κάτι τέτοιο και πως είναι κάτι που απασχολεί τόσο τους διεθνείς οργανισμούς όσο και την κυπριακή Κυβέρνηση. Επεσήμανε, ωστόσο, ότι οι Κύπριοι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ελέγχουν την κατάσταση, σημειώνοντας, παράλληλα, την άρνηση της Τουρκίας να αποδεχθεί τεχνική διευθέτηση -μέσω του Eurocontrol- για επίλυση του θέματος της ασφάλειας, θέτοντας ως όρο την αναγνώριση του παράνομου κέντρου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στην κατεχόμενη Τύμπου. Η ασφάλεια πτήσεων αποτελεί θέμα ύψιστης προτεραιότητας για το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων και διαβεβαιώνεται ότι διατηρείται πάντοτε σε υψηλό επίπεδο με συνεχείς και εντατικές προσπάθειες του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας.

Όπως ανέφερε στο ΚΥΠΕ, το θέμα αυτό είναι γνωστό από χρόνια και δεν πρόκειται για κάτι καινούργιο. «Ενώ διεθνείς και ευρωπαϊκοί οργανισμοί», σημείωσε, «έλαβαν διάφορες πρωτοβουλίες για τεχνική επίλυση του θέματος, αυτές δυστυχώς δεν απέδωσαν γιατί η Τουρκία θέτει ως όρο την αναγνώριση του παράνομου κέντρου ελέγχου στην κατεχόμενη Τύμπου, κάτι που κανένας δεν αποδέχεται». Είναι γνωστό από χρόνια τώρα, συνέχισε, ότι υπάρχουν ανησυχίες για το γεγονός πρώτα απ’ όλα ότι δεν υπάρχει επικοινωνία των Κέντρων Ελέγχου Άγκυρας – Λευκωσίας, επειδή αρνείται η Τουρκία να το κάνει αυτό, αφού δεν μας αναγνωρίζει, και δεύτερον γιατί υπάρχουν οι παρεμβάσεις του παράνομου κέντρου ελέγχου στην Τύμπου στις πτήσεις που χρησιμοποιούν το FIR Λευκωσίας.
«Οι ελεγκτές μας», υπέδειξε ο κ. Πέτρου, «λόγω της πείρας τους ελέγχουν την κατάσταση, όμως δεν παύει να υπάρχει ανησυχία απ’ όσους ασχολούνται με τις αερομεταφορές. Υπάρχει ανησυχία και της Ε.Ε. και του Eurocontrol, και του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO)», ανέφερε, προσθέτοντας πως: «Είναι γι’ αυτό που πήραν πρόσφατα διάφορες πρωτοβουλίες για να εξεύρουν τη λεγόμενη τεχνική λύση, ούτως ώστε να μπορεί η Λευκωσία με την Άγκυρα να επικοινωνούν μέσω του Eurocontrol ή μέσω κάποιου είδους τέτοιας διευθέτησης. Δυστυχώς αυτές οι προσπάθειες δεν πέτυχαν, αλλά δεν παύει να είναι κάτι που ανησυχεί τους διεθνείς οργανισμούς και πρέπει να ανησυχεί όλους οι οποίοι είναι εμπλεκόμενοι στις αερομεταφορές». Πρόσθεσε, δε, ότι το 2010 και σύμφωνα με στοιχεία της διεθνούς ομοσπονδίας πιλότων IFALPA, υπήρξαν στο FIR Λευκωσίας 950 περιστατικά -σοβαρά, μέτρια και ρουτίνας- που αφορούσαν μη τήρηση των κανόνων κανονικού ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας.

Από την άλλη πλευρά το το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων στην ανακοίνωση που έκανε τονίζει ότι «Το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων έχει, μετά το τραγικό δυστύχημα της HELIOS, προβεί σε σωρεία ενεργειών για βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας πτήσεων τόσο σε οργανωτικό όσο και σε τεχνοκρατικό επίπεδο. Το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας έχει προχωρήσει στην πλήρη αναδιοργάνωση και τη δημιουργία Μονάδας Ασφάλειας Πτήσεων κάτω από την οποία λειτουργούν τρεις τομείς. Για τις ανάγκες της Μονάδας έχουν εγκριθεί δέκα μόνιμες θέσεις και αυτή έχει ήδη στελεχωθεί πλήρως. Όλο το προσωπικό της Μονάδας είναι εκπαιδευμένο σε αναγνωρισμένες εξειδικευμένες σχολές του εξωτερικού και ικανοποιούν πλήρως όλες τις απαιτήσεις του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας Αεροπορίας (European Aviation Safety Agency – EASA) και του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (International Civil Aviation Organization – ICAO) για το έργο που επιτελούν. Σημειώνεται ότι δύο από τα μέλη της Μονάδας είναι αναγνωρισμένοι Επιθεωρητές της EASA και μετέχουν σε ελέγχους άλλων οργανισμών Πολιτικής Αεροπορίας στον τομέα Ασφάλειας Πτήσεων με εξαιρετικά αποτελέσματα. Η Μονάδα Ασφάλειας Πτήσεων ικανοποιεί 100% τις απαιτήσεις EASA και ICAO όσον αφορά στη διαχείριση ευρημάτων βάσει επαναληπτικών ελέγχων που δέχεται επιτυχώς από την EASA.»

Όσον αφορά στη θέση του Ιδρύματος ότι δεν υλοποιήθηκαν συστάσεις τόσο της Ελληνικής όσο και της Κυπριακής Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, το Υπουργείο επισημαίνει τα ακόλουθα: «Στο πόρισμα της Ελληνικής Αρχής προς την Κυπριακή Δημοκρατία περιλαμβάνετο σύσταση για στήριξη, με όλα τα απαραίτητα μέσα, του υπό αναδιοργάνωση τότε Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας, ώστε να ασκείται πληρέστερα η κρατική εποπτεία στην ασφάλεια πτήσεων και να μπορεί να ανταποκρίνεται στις διεθνείς υποχρεώσεις, το συντομότερο δυνατό.

Η σύσταση ασφάλειας έχει ικανοποιηθεί πλήρως με τη λειτουργία της Μονάδας Ασφάλειας Πτήσεων και την κατάλληλη στελέχωσή της, όπως αναφέρεται και πιο πάνω.

Στα σχόλια της Κυπριακής Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων επί του θέματος, περιλαμβάνετο και εισήγηση για αλλαγή του καθεστώτος λειτουργίας του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας από Τμήμα του Υπουργείου σε Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, με δικό της προϋπολογισμό που θα διοικείται από Διοικητικό Συμβούλιο. Η εισήγηση αυτή, βρίσκεται ακόμη υπό μελέτη, δεδομένης της πολυπλοκότητας του θέματος που άπτεται, μεταξύ άλλων, και του καθεστώτος εργοδότησης του προσωπικού του Τμήματος. Η εκκρεμότητα στο θέμα αυτό δεν επηρεάζει με οποιονδήποτε τρόπο την ασφάλεια πτήσεων, αφού όπως αναφέρεται πιο πάνω, θεσμικά έχουν ήδη δημιουργηθεί και λειτουργούν αποτελεσματικά οι αναγκαίες δομές στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας.»

Το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων επαναλαμβάνει ότι η ασφάλεια πτήσεων είναι πρώτιστης προτεραιότητας και ότι λαμβάνονται όλα τα αναγκαία μέτρα για διατήρηση του επιπέδου της στον ύψιστο δυνατό βαθμό.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024