Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΑπάντηση δίνει το υπουργείο Εξωτερικών για τους νέους αεροδιαδρόμους

Απάντηση δίνει το υπουργείο Εξωτερικών για τους νέους αεροδιαδρόμους

Με αφορμή ερωτήσεις που κατατέθηκαν στη Βουλή για τους νέους αεροδιαδρόμους το Υπουργείο Εξωτερικών σημειώνει ότι με τις νέες ρυθμίσεις δημιουργούνται 14 νέοι διεθνείς αεροδιάδρομοι, σε ανώτερα και κατώτερα ύψη, στο ανατολικό και νότιο τμήμα του FIR Αθηνών, όχι μόνο για την ευρύτερη κυκλοφορία…

Με αφορμή ερωτήσεις που κατατέθηκαν στη Βουλή για τους νέους αεροδιαδρόμους το Υπουργείο Εξωτερικών θέλει να σημειώσει τα εξής<...>:

“Με τις νέες ρυθμίσεις δημιουργούνται 14 νέοι διεθνείς αεροδιάδρομοι, σε ανώτερα και κατώτερα ύψη, στο ανατολικό και νότιο τμήμα του FIR Αθηνών, όχι μόνο για την ευρύτερη κυκλοφορία αλλά και για τις ανάγκες των νησιών.

Είναι εσφαλμένη η αντίληψη ότι οι αεροδιάδρομοι εμποδίζουν την δραστηριότητα στρατιωτικών αεροσκαφών και απέτρεψαν τις παραβάσεις και παραβιάσεις των τουρκικών αεροπορικών δυνάμεων. Η προϊστορία της τουρκικής πολιτικής αεροπορικών προκλήσεων είναι γνωστή και καταγεγραμμένη, ώστε να μην επιτρέπεται η καλλιέργεια εντυπώσεων με τέτοια επιχειρήματα. Οι αεροδιάδρομοι και τα κατώτερα ύψη τους δεν έχουν σχέση με την τουρκική στρατιωτική δραστηριότητα και συμπεριφορά, η οποία ασκείται χωρίς να λαμβάνει υπόψη τα διεθνώς κρατούντα, και η οποία αντιμετωπίζεται και θα συνεχίσει να αντιμετωπίζεται από πλευράς μας με τον ίδιο τρόπο.

Είναι παντελώς ανυπόστατος ο ισχυρισμός ότι παραχωρείται χώρος ασκήσεων εντός της τερματικής περιοχής του αεροδρομίου Λήμνου και μάλιστα σε “απόσταση 5,6 μιλίων από την ακτή” με τις ρυθμίσεις. Η διαδικασία στον ICAO ούτε έθιξε ούτε θα μπορούσε να θίξει τέτοια θέματα, και είναι απορίας άξιον ότι προβάλλεται ως επιχείρημα.

Η χώρα μας απέκρουε πάντοτε κατηγορηματικά κάθε προσπάθεια της Τουρκίας να εμπλέξει ζήτημα στρατιωτικής της δραστηριότητας στον διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου, σε θέματα που αφορούν την εναέρια κυκλοφορία στα πλαίσια ICAO. Ούτε κατά τις συζητήσεις στο περιοχικό Γραφείο Παρισίων τέτοιες προσπάθειές της τελεσφόρησαν. Είναι αδιανόητο να επιχειρείται τέτοια διασύνδεση στην χώρα μας για λόγους κριτικής.

Ομοίως παραπλανητικές εντυπώσεις δημιουργεί η αναφορά σε “letter of Agreement”. Τα LoA είναι μορφή απαραιτήτων τεχνικών ρυθμίσεων μεταξύ γειτονικών μονάδων ελέγχου κυκλοφορίας ασχέτως εθνικότητος. Υπάρχουν και μεταξύ ελληνικών υπηρεσιών.

Είχαμε όντως αποκρούσει προ ετών τουρκική πρόταση υπογραφής συνάψεως LoA επειδή ζητούσε την προηγούμενη διενέργεια διμερών συνομιλιών με την Τουρκία, πράγμα απαράδεκτο.

Όμως οι τεχνικές ρυθμίσεις οι οποίες χρειάζεται τώρα να γίνουν για την τεχνική συνέχεια της κυκλοφορίας μετά την εξασφάλιση των νέων αεροδιαδρόμων που μας συμφέρουν, όχι μόνο δεν μπορεί να είναι “εθνικά επιζήμιες” αλλά είναι και απαραίτητες για την ασφάλεια των αεροσκαφών. Οι τεχνικές αυτές ρυθμίσεις είναι αναγκαίες στο πλαίσιο ICAO και πέραν των άλλων εξασφαλίζουν την νομική κατοχύρωση των ελληνικών υπηρεσιών.

Οι ρυθμίσεις που υιοθετήθηκαν προωθούν πλήρως και ευθέως εθνικά μας συμφέροντα για πολλούς και πολύ συγκεκριμένους λόγους :

(α) Επειδή καθιερώνουν αναγνωρισμένους από τον ICAO διεθνείς αεροδιαδρόμους που εξυπηρετούν τα ελληνικά νησιά, και δη του κεντρικού και ανατολικού Αιγαίου, όπως η Λήμνος, η Χίος και η Κάρπαθος, πράγμα στο οποίο επί δεκαετίες αντιδρούσε η Τουρκία.

(β) Επειδή βελτιώνουν σημαντικά την αεροπορική κυκλοφορία, μέσα στο FIR Αθηνών, πολλαπλασιάζοντας τις συνολικές δυνατότητες και αυξάνοντας τον όγκο της, και όχι μόνο ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων και της αναμενόμενης αύξησης της κίνησης. Το γεγονός αυτό καταδεικνύεται και από το ότι οι νέοι αεροδιάδρομοι απετέλεσαν πρόταση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορέων, προκειμένου να αναβαθμισθεί ολόκληρο το δίκτυο στη νοτιοανατολική Ευρώπη με επίκεντρο το FIR Αθηνών, με στόχο την εξυπηρέτηση των διεθνών αεροπορικών μεταφορών.

(γ) Επειδή δημιουργούνται δυνατότητες αύξησης του όγκου της εναέριας κυκλοφορίας μέσω του FIR Αθηνών με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση των εισπραττομένων εσόδων από τα καταβαλλόμενα τέλη.

(δ) Επειδή τερματίζουν την επί δεκαετίες τελμάτωση της αναβάθμισης του δικτύου αεροδιαδρόμων εντός του FIR Αθηνών λόγω της τουρκικής αρνησικυρίας στις διαδικασίες ICAO. Μέχρι τώρα, δεκάδες προτάσεις που είχαν υποβληθεί, αγνοήθηκαν και δεν προχώρησαν γι` αυτό τον λόγο, χωρίς ουδέν να συνεισφέρουν στην αποδοχή των στόχων μας και στην εξυπηρέτηση των αναγκών μας.

(ε) Δεν είναι καθόλου ορθό, αλλά αντιθέτως παραπλανητικό να λέγεται ότι οι ρυθμίσεις δεν εξυπηρετούν τους Ολυμπιακούς αγώνες.
Είναι πασιφανές ότι ο αναμενόμενος αριθμός επισκεπτών θα αυξήσει κάθετα κατά την περίοδο αυτή την αεροπορική κυκλοφορία. Η αποτελεσματική διαχείριση των αφίξεων και αναχωρήσεων στα ελληνικά αεροδρόμια και κυρίως της Αθήνας, εξαρτάται από την ασφαλή και ταχεία διεκπεραίωση του συνόλου της κυκλοφορίας, και δή της υπεριπτάμενης, και επομένως αφορά το σύνολο του FIR Αθηνών.

(στ) Με τις νέες ρυθμίσεις το FIR μας αποκτά δεκατέσσερεις νέους διεθνείς αεροδιαδρόμους, που καθιερώθηκαν νόμιμα μέσα από πολυμερείς διαδικασίες του ICAO, με στόχο, συν τοις άλλοις, να αντιμετωπίσει η χώρα μας σωστά την αυξημένη κίνηση των Ολυμπιακών αγώνων.

(ζ) Οι ρυθμίσεις αυτές αφορούν και μόνιμες ανάγκες, οι οποίες βεβαίως είχαν γίνει επιτακτικές ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων. Δεν έχουν προσωρινό χαρακτήρα και θα ισχύουν μόνιμα στο μέλλον. Ισχυροποιούν το FIR Αθηνών διότι το κάνουν ελκυστικότερο για τις αεροπορικές εταιρείες και αξιοποιούν πρακτικά την κομβική γεωγραφική θέση που είναι το ελληνικό FIR.

(η) Ο αεροδιάδρομος UJ60 καθιερώθηκε στις αρχές της δεκαετίας του `80 από την Ελλάδα μονομερώς εξαιτίας του τουρκικού veto στον ICAO. Για τον λόγο αυτό και τον διατηρήσαμε έως σήμερα, μολονότι ήδη από το 1985 το Συμβούλιο του ICAO μας επέβαλε την κατάργηση του με την απόφαση 114 – 15 / 1985.
Με τις νέες ρυθμίσεις επεβλήθη η άποψή μας, μετατρέψαμε τις διαδρομές αυτές σε διεθνείς και αναγνωρισμένες με ομοφωνία στο πλαίσιο πολυμερούς διαδικασίας στον ICAO, απαλλαγμένες από οποιεσδήποτε ενστάσεις. Είναι φυσικό, μετά από μια τέτοια εξέλιξη, να προχωρήσουμε στην τυπική τακτοποίηση της εκκρεμότητας έναντι του ICAO, συγχρόνως με την εφαρμογή των νέων αεροδιαδρόμων.
Η θέση μας ενισχύεται όταν ενεργούμε σύμφωνα με τις διεθνείς διαδικασίες και την διεθνή νομιμότητα.

(θ) Κατά τις τεχνικές συζητήσεις στα πλαίσια του ICAO, διασφαλίσαμε ότι οι νέοι αεροδιάδρομοι θα λειτουργούν και στα χαμηλά ύψη που απαιτούν οι επιχειρησιακές μας ανάγκες σε σχέση με τους νησιωτικούς προορισμούς στην περιοχή. Τα αποτελέσματα των πολυμερών συνεννοήσεων ως προς τα κατωτέρω ύψη των νέων αεροδιαδρόμων, τα οποία ποικίλουν, εξασφαλίζουν απολύτως τις ανάγκες της Πολιτικής Αεροπορίας. Ανάλογα με την περίπτωση, αυτά κυμαίνονται από 11.000 έως 14.000 πόδια για ορισμένους από αυτούς, τα οποία όμως συμπληρώνονται από το ήδη υπάρχον δίκτυο εντός του FIR Αθηνών το οποίο κατοχυρώνεται.
Σε κάθε περίπτωση τα κατώτερα ύψη ουδεμία σχέση έχουν με την στρατιωτική δραστηριότητα ούτε ποτέ επηρέασαν την τουρκική αεροπορική συμπεριφορά. Η ενασχόληση και ο εστιασμός σε διαφορές 300 ή 600 μέτρων, διαστρεβλώνει την όλη εικόνα, η οποία έγκειται στο γεγονός ότι οι νέοι αεροδιάδρομοι διαμορφώθηκαν ως διεθνώς αποδεκτό σχήμα, όπως η χώρα μας και οι ανάγκες της εναέριας κυκλοφορίας απαιτούσαν, ώστε να βελτιωθεί και να κατοχυρωθεί ένα συνολικό σύστημα χωρίς καταχρηστικές ενστάσεις από οποιονδήποτε. Υπογραμμίζεται και πάλι ότι τίποτα δεν αλλάζει σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση της τουρκικής προκλητικής συμπεριφοράς.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024