Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΠαναγιώτης Λαφαζάνης: Ανησυχία και ερωτηματικά προκαλεί η νέα συμφωνία για αεροδιάδρομους πάνω από τη Λήμνο

Παναγιώτης Λαφαζάνης: Ανησυχία και ερωτηματικά προκαλεί η νέα συμφωνία για αεροδιάδρομους πάνω από τη Λήμνο

“Βαθύτατη ανησυχία και πελώρια ερωτηματικά προκαλεί η αιφνιδιαστική, αδιαφανής και χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση συμφωνία στο πλαίσιο του ICAO που ρυθμίζει `την εναέρια κυκλοφορία στο Αιγαίο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες […]

“Βαθύτατη ανησυχία και πελώρια ερωτηματικά προκαλεί η αιφνιδιαστική, αδιαφανής και χωρίς καμία<...> προηγούμενη ενημέρωση συμφωνία στο πλαίσιο του ICAO που ρυθμίζει `την εναέρια κυκλοφορία στο Αιγαίο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2004`” αναφέρει ο βουλευτής του Συνασπισμού Παναγιώτης Λαφαζάνης σε ερώτηση που απηύθυνε προς τους υπουργούς Μεταφορών, Εθνικής Aμυνας και Εξωτερικών.

Όπως αναφέρει ο κ. Λαφαζάνης: “Με βάση αυτή τη συμφωνία η Ελλάδα αποδέχτηκε την κατάργηση δύο υπαρχόντων αεροδιαδρόμων που περνούν πάνω από τη Λήμνο και δέχτηκε την διαμόρφωση νέων πέντε αεροδιαδρόμων, εκ των οποίων δύο περνούν πάνω από τη Λήμνο αλλά σε καινούργιο μεγαλύτερο ύψος, πάνω από 13-14.000 πόδια αντίστοιχα, αφήνοντας έτσι εμμέσως τη δυνατότητα στα τουρκικά αεροσκάφη να κάνουν ασκήσεις στα χαμηλότερη ύψη μέσα στο FIR Αθηνών, στην τερματική περιοχή της Λήμνου και σε απόσταση 5-6 ν.μ. από τις ακτές της.

Αυτή η συμφωνία άνοιξε, επίσης, το δρόμο στην υπογραφή τον προσεχή Δεκέμβρη του “Letter of Agreement› (LOA) με το οποίο η Ελλάδα κινδυνεύει να δεχθεί επισήμως ότι τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη δεν θα καταθέτουν σχέδια πτήσης και ότι θα διαμορφωθεί ένα νέο καθεστώς “ντε φάκτο” συνδιαχείρισης του εναέριου χώρου του Αιγαίου.

Επειδή τα νέα δεδομένα που τείνουν να διαμορφωθούν με τις νέες αυτές συμφωνίες μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο σοβαρότατα εθνικά συμφέροντα αλλά και κυριαρχικά μας δικαιώματα.

Επειδή οι καθησυχαστικές κυβερνητικές ανακοινώσεις δεν είναι καθόλου πειστικές.

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

1. Γιατί οι διαπραγματεύσεις για τη συμφωνία του Μόντρεαλ, όσον αφορά τους νέους αεροδιάδρομους και τα νέα χαρακτηριστικά τους, έγιναν εν κρύπτω, χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση, για την επικείμενη συμφωνία, των κομμάτων και της Βουλής;
2. Ποια ανάγκη επέβαλε τη διαμόρφωση των νέων αεροδιαδρόμων με την κατάργηση των παλιών; Ποιες νομοθετικές διατάξεις καταργούνται με τη νέα συμφωνία;
3. Υπάρχει θετική εισήγηση για τις νέες ρυθμίσεις από τα αρμόδια όργανα της Ελληνικής Αεροπορίας και του Υπ. Εξωτερικών; Ρωτήθηκαν πριν τη σύναψη της νέας συμφωνίας; Έχει ζητηθεί έστω εκ των υστέρων η γνώμη τους και ποια είναι αυτή;
4. Πρόκειται η ελληνική κυβέρνηση να υπογράψει και μάλιστα χωρίς επιφυλάξεις τον προσεχή Δεκέμβρη την LOA, με την οποία τα τουρκικά αεροσκάφη δεν θα υποχρεούνται σε κατάθεση σχεδίων πτήσης, ενώ θα κινδυνεύσει με “ρευστοποίηση› και συνδιαχείριση ο εναέριος χώρος του Αιγαίου;
5. Πρόκειται να ενημερώσουν άμεσα, αναλυτικά και σε βάθος τις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής για τη συμφωνία του Μόντρεαλ και την επερχόμενη συνυπογραφή της LOA;

Τέλος, παρακαλούνται οι κ. κ. Υπουργοί να καταθέσουν άμεσα στη Βουλή:

– το πλήρες κείμενο της συμφωνίας του Μόντρεαλ για τους αεροδιάδρομους μαζί με όποια συνοδευτικά έγγραφα το παρακολουθούν
– Το πλήρες κείμενο της υπό διαμόρφωση και συνυπογραφή LOA
– Τις επίσημες τοποθετήσεις του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας και των αρμόδιων Υπηρεσιών του Υπ. Εξωτερικών επί των συμφωνιών που υπεγράφησαν.”

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024