Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΚρουαζιέρεςΚαταφθάνουν στη Θεσσαλονίκη τα πρώτα κρουαζιερόπλοια
Επιχειρηματίες του κλάδου προβλέπουν αύξηση των αφίξεων φέτος

Καταφθάνουν στη Θεσσαλονίκη τα πρώτα κρουαζιερόπλοια

Μερίδα των επιχειρηματιών του κλάδου της κρουαζιέρας προβλέπει ακόμη και αύξηση των αφίξεων φέτος, αν και η Θεσσαλονίκη έχει ήδη καταγράψει μια σημαντική απώλεια: το κρουαζιερόπλοιο “Navigator of the Seas”, […]

Μερίδα των επιχειρηματιών του κλάδου της κρουαζιέρας προβλέπει ακόμη και αύξηση των αφίξεων φέτος, αν και η<...> Θεσσαλονίκη έχει ήδη καταγράψει μια σημαντική απώλεια: το κρουαζιερόπλοιο “Navigator of the Seas”, με τα 14 καταστρώματα, τους 3.200 επιβάτες και το πλήρωμα 1.300 ατόμων, που πέρυσι είχε τέσσερις προσεγγίσεις στην πόλη, δε θα πιάσει Θερμαϊκό το φετινό καλοκαίρι.

Ο τουρισμός με κρουαζιερόπλοια στη Θεσσαλονίκη σημείωσε αύξηση 150% την τελευταία διετία, με αποτέλεσμα χιλιάδες ξένοι τουρίστες, συχνά υψηλού εισοδήματος, να ξεχύνονται -έστω για λίγες ημέρες κάθε φορά- στην πόλη, αυξάνοντας τους τζίρους εστιατορίων, καφέ και καταστημάτων. Μόνο πέρυσι, το λιμάνι της πόλης υποδέχτηκε 46 κρουαζιερόπλοια με 41.691 επιβάτες, έναντι 36 πλοίων, που μετέφεραν 26.161 άτομα το 2007, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ το αρμόδιο στέλεχος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), κ.Μιλτιάδης Αρβανιτίδης.

Ωφελημένη από την παγκόσμια κρίση μπορεί να βγει η Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Κοσμάτο της ναυτιλιακής εταιρείας Ι.Ε.ΚΟΣΜΑΤΟΣ & ΣΙΑ ΕΠΕ, καθώς η μείωση της αγοραστικής δύναμης των υποψήφιων ταξιδιωτών ενδέχεται να τους στρέψει προς πιο σύντομες κρουαζιέρες και φθηνότερους προορισμούς, όπως η βορειοελλαδική πόλη. Προς την ίδια κατεύθυνση ενδέχεται να συντείνει και ο κορεσμός που σημειώνεται στις παραδοσιακές αγορές κρουαζιέρας, με αποτέλεσμα οι τουρίστες να αναζητούν νέα λιμάνια.

“Συνολικά τη φετινή σεζόν, η Θεσσαλονίκη εκτιμώ ότι θα προσελκύσει περίπου 50 κρουαζιερόπλοια”, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κοσμάτος, διευκρινίζοντας ότι μόνο η δική του εταιρία θα φέρει φέτος από τη γραμμή της Lοuis Cruises περίπου 35-40 κρουαζιερόπλοια, έναντι 28 πέρυσι. “Μέχρι πρότινος η Θεσσαλονίκη βρισκόταν σε δεύτερη και τρίτη μοίρα ως προορισμός. Τώρα, με τον κορεσμό άλλων γραμμών, ήδη από πέρυσι ξεκίνησε η τάση με εναλλακτικά πακέτα προς Θεσσαλονίκη και πηγαίνει καλά. Οι ταξιδιώτες κάνουν ημερήσιες εκδρομές προς Βεργίνα, αλλά και αγορές στα καταστήματα της πόλης, την οποία θεωρούν γενικά ως ασφαλή προορισμό”, επεσήμανε ο κ. Κοσμάτος.

Κατά τον ίδιο, αν και οι ξένοι επισκέπτες εκφράζουν θετικές απόψεις για τη Θεσσαλονίκη, δε βρίσκουν πάντα ευχάριστο το περιβάλλον του λιμανιού. Γι`αυτό άλλωστε, οι εκπρόσωποι του κλάδου έχουν ζητήσει να γίνουν κάποια έργα -έστω βιτρίνας- στο λιμάνι (σε χώρους υποδοχής, αίθουσες αναμονής κ.λπ.), ώστε να είναι αισθητικά πιο “φιλικό”.

Λιγότερο αισιόδοξος εμφανίζεται, πάντως, ο παλαιότερος ναυτικός πράκτορας της Θεσσαλονίκης, Βίκος Παλατζιάν, στο χώρο από το 1957, ο οποίος δήλωσε ότι, μετά το περυσινό “φούσκωμα” στις αφίξεις, φέτος σημειώνεται κάμψη, εξαιτίας κυρίως της οικονομικής κρίσης. “Από τις δέκα προσεγγίσεις που είχαμε πέρυσι, φέτος έχουμε μόνο τέσσερις, ενώ το Navigator of the Seas, αν και διεμήνυσε ότι θα ξαναέρθει κάποια στιγμή, δε θα δέσει φέτος Θεσσαλονίκη”, επεσήμανε ο κ. Παλατζιάν. Ο ίδιος απέδωσε την κάμψη στην κρίση και στο γεγονός ότι “για να γεμίσουν τα τεράστια πλοία τους, οι εταιρείες δίνουν συχνά πολύ χαμηλές τιμές”. Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο από αυτά που πρακτορεύει η εταιρεία, το «Andrianna» έφτασε Θεσσαλονίκη τη Μ. Παρασκευή, μεταφέροντας 250 Γάλλους, που -πέραν της Θεσσαλονίκης- έκαναν και μια εκδρομή στην Καβάλα. Πάντως, κατά τον κ. Παλατζιάν, παρά τη βοήθεια που προσφέρει ο ΟΛΘ και το Λιμεναρχείο, ζημία κάνουν στον τουρισμό με κρουαζιερόπλοια και ορισμένες τοπικές αρχές εντός του λιμένος, με τη σχεδόν “εχθρική” στάση τους απέναντι στους ξένους τουρίστες.

Σημειώνεται ότι η κίνηση με κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι της Θεσσαλονίης παρουσίασε κάμψη το φετινό Μάρτιο (αφίχθη ένα κρουαζιερόπλοιο με 631 επιβάτες, έναντι 772 πέρυσι, ήτοι μείωση 18,2%), αν και ο συγκεκριμένος μήνας δε θεωρείται αντιπροσωπευτικός της τάσης, καθώς η κίνηση παραδοσιακά αυξάνεται μετά τον Απρίλιο, σύμφωνα με τον κ. Αρβανιτίδη. Ο δε Νοέμβριος του 2008, μήνας κατά τον οποίο η κρίση άρχισε να γίνεται εντονότερα αισθητή στην Ελλάδα, έκλεισε με σημαντική αύξηση σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, καθώς στην πόλη έπιασαν τρία κρουαζιερόπλοια με 4.133 επιβάτες, έναντι ενός, με 570 άτομα, στον αντίστοιχο μήνα του 2007.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024