Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΔιεθνείς ΤάσειςΑναζητώντας τον τουρίστα της "επόμενης γενιάς"
Οι διεθνείς τουριστικές τάσεις βάσει της Euromonitor International’s WTM Global Trends Report

Αναζητώντας τον τουρίστα της "επόμενης γενιάς"

Παρά την παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα, η τουριστική βιομηχανία αναζητά συνεχώς τρόπους για να δελεάσει την επόμενη γενιά των ταξιδιωτών, οι οποίοι αναλύονται στην έκθεση World Travel Market Global Trends Report για το 2011.

WTM – ΛΟΝΔΙΝΟ-ΑΠΟΣΤΟΛΗ: Η εταιρεία έρευνας αγοράς Euromonitor International έδωσε στη δημοσιότητα την έκθεσή της, World Travel Market Global Trends Report για το 2011, στο πλαίσιο της World Travel Market στο Λονδίνο. Η έκθεση υπογραμμίζει τις οκτώ βασικές αναδυόμενες τάσεις στα ταξίδια και τον τουρισμό σε παγκόσμιο επίπεδο, διαφωτίζοντας πως η τουριστική βιομηχανία μπορεί να δελεάσει την επόμενη γενιά των ταξιδιωτών, παρά τη διαφαινόμενη οικονομική αβεβαιότητα.

“Η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται στο χείλος μιας διπλής ύφεσης, καθώς η κρίση του δημόσιου χρέους ‘καταπίνει’ την Ευρώπη και οι άλλες αγορές αγωνίζονται να διαχειριστούν το δικό τους χρέος και την οικονομική επιβράδυνση. Αυτό οδηγεί σε μεγαλύτερη ανάγκη για νέες ιδέες από τις τουριστικές επιχειρήσεις, για να ‘συλλάβουν’ τα όνειρα των καταναλωτών”, αναφέρεται στην έκθεση World Travel Market Global Trends Report για το 2011. “Με τις οικονομικές αντιξοότητες να συσσωρεύονται, στόχος μας είναι να εντοπίσουμε ‘θύλακους’ ευκαιριών για την παγκόσμια τουριστική και ταξιδιωτική βιομηχανία”, δήλωσε η Caroline Bremner, επικεφαλής του Τμήματος Travel and Tourism Research της Euromonitor International. “Οι τουρίστες αναζητούν διασκέδαση και περιπετειώδη ταξίδια, όπως διαφαίνεται από τη δημοτικότητα που έχουν τέτοια ‘πακέτα’ στην Αμερική, ενοικιάσεις κήπων στο Ηνωμένο Βασίλειο και αύξηση της έννοιας “περιβάλλοντος παιχνιδιού” στο ταξίδι”, προσθέτει.

Η έκθεση επικεντρώνεται σε έξι περιφέρειες και δύο κύριες στρατηγικές, τονίζοντας τις βασικές τάσεις του τουρισμού σε κάθε μία:
– Αμερική: Ταξίδια μυστηρίου
– Ηνωμένο Βασίλειο: “Νοίκιασε έναν κήπο” (rent-a-garden)
– Ευρώπη: Πολυτέλεια χωρίς ενοχές
– Μέση Ανατολή: Επανατοποθέτηση των χωρών της “αραβικής άνοιξης” στην τουριστική αγορά
– Αφρική: Mobile commerce
– Ασία: Αυξανόμενη η επιρροή της Κίνας
– Παγκόσμιο χωριό: Τα Social media
– Ταξίδια Τεχνολογίας και Online τουρισμός: Ταξίδια σε “περιβάλλον παιχνιδιού” (Gamification)

Αμερική: Ταξίδια μυστηρίου
Η διάθεση μεταφοράς του ενθουσιασμού για ένα ταξίδι στο επόμενο επίπεδο, τροφοδοτεί την αύξηση των ταξιδιών μυστηρίου, που είναι ακριβά σε κόστος και τείνουν να γίνονται για ειδικές περιστάσεις. Τα ταξίδια αυτά ποικίλλουν από πελάτες που υποβάλλουν προσφορές για πακέτα με άγνωστο προορισμό και όνομα ξενοδοχείου, έως την παράδοση στα χέρια τους ενός smartphone που θα αποκαλύπτει το δρομολόγιό τους μέρα με τη ημέρα, ανάλογα τις προτιμήσεις τους και τον προϋπολογισμό τους. Οι ταξιδιώτες πληρώνουν μόνο το 50% της λιανικής τιμής και οι προμηθευτές επωφελούνται από την επιπλέον πώληση χωρίς να υπονομεύεται το όνομά τους.

Ηνωμένο Βασίλειο: Rent-a-garden
Με υψηλό χρέος των νοικοκυριών στο 5% το 2011, η ιδέα του rent-a-garden παρέχει επιπλέον οικονομική ενίσχυση σε ιδιοκτήτες σπιτιών που ξεμείνει από μετρητά. Το campinmygarden.com παρέχει την ευκαιρία σε ιδιοκτήτες σπιτιών να ενοικιάσουν τους κήπους τους, οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως χώροι κατασκήνωσης από ταξιδιώτες που αναζητούν τέτοιες λύσεις για να εξοικονομήσουν χρήματα. Η ιδέα απευθύνεται σε ταξιδιώτες που επιθυμούν να γνωρίσουν την τοπική κοινωνία του προορισμού τους και να επιστρέψουν σε πιο παραδοσιακές και απλές μορφές καταλύματος. Η ζήτηση για ενοικίαση αναμένεται να αυξηθεί κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου το 2012

Ευρώπη: Πολυτέλεια χωρίς ενοχές
Μετά από την παγκόσμια οικονομική κρίση, ένα νέο είδος τουρισμού πολυτέλειας αναδύεται στην Ευρώπη – πιο αυθεντικό και ηθικό. Οι πελάτες τουρισμού πολυτελείας επιλέγουν τώρα τουριστικούς πράκτορες που προσφέρουν υπεύθυνες διακοπές και ταξίδια με σεβασμό στο περιβάλλον. Έχοντας προσφέρει κάτι σε κοινωνική ευθύνη, οι καταναλωτές μπορούν να απολαύσουν ένα διάλειμμα με πολυτέλεια χωρίς ενοχές. Οι Ευρωπαίοι πωλητές πακέτων λιανικής αναμένεται να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στη στήριξη τοπικών περιοχών, προσφέροντας συναντήσεις με ντόπιους μουσικούς, τεχνίτες και κοινότητες.

Μέση Ανατολή: Επανατοποθέτηση στην αγορά των χωρών της “αραβικής άνοιξης”
Το 2011, πολιτικές διαμαρτυρίες ξέσπασαν σε όλη τη Μέση Ανατολή εν μέσω εκκλήσεων για μεταρρυθμίσεις και η αλλαγή των καθεστώτων, με βίαιες συγκρούσεις σε ορισμένες χώρες. Η Τυνησία και η Αίγυπτος έχουν αρχίσει να επανακαλύπτουν τον εαυτό τους σε μια νέα δημοκρατική εποχή μέσω μιας επιτυχούς μετάβασης. Ωστόσο, η Λιβύη και η Συρία απέχουν ακόμη από την ανάκαμψη. Η διαδικασία επανατοποθέτησης στην τουριστική αγορά είναι περίπλοκη λόγω των μοναδικών πολιτικών, οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών της κάθε χώρας, με τη μεγάλη πρόκληση να είναι το πως θα αποσταλεί ένα θετικό μήνυμα.

Αφρική: M-commerce
Μια ήπειρος με 489 εκατ. χρήστες κινητών τηλεφώνων, η Αφρική είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στο mobile commerce, το οποίο με τη σειρά του αυξάνει τη ζήτηση για τουριστικές υπηρεσίες. Υπάρχουν 7 εκατ. ιδιοκτήτες smartphone στην Αφρική και το 60% των χρηστών κινητής τηλεφωνίας χρησιμοποιούν τηλέφωνα με web για την αγορά αγαθών. Αυτή η έκρηξη κινητών δημιουργεί για τα ταξιδιωτικά γραφεία την ανάγκη να αναπτύξουν ιστοσελίδες για κινητά και εφαρμογές για την αύξηση των online κρατήσεων, αύξηση της φήμης των επώνυμων ονομάτων και προώθηση προορισμών. Οι αεροπορικές εταιρείες θα επωφεληθούν από την εφαρμογή των δυνατοτήτων σε κινητά, επιτρέποντας στους επιβάτες να προσαρμόσουν στις ανάγκες τους τις εμπειρίες τους από τα αεροδρόμια και τις πτήσεις.

Ασία: Αυξανόμενη επιρροή της Κίνας
Οι δαπάνες διαμονής των Κινέζων τουριστών για ταξίδια στο εσωτερικό και το εξωτερικό αναμένεται να αυξηθούν κατά 20% το διάστημα 2010-2015 και να φτάσουν τα 67 δισ. δολ., αμέσως μετά τις ΗΠΑ. οι  ξενοδοχειακές επιχειρήσεις προσαρμόζουν τις μάρκες τους στην Κίνα, συνεργάζονται με κινεζικές εταιρείες, και δημιουργούν προγράμματα εστίασης για τους Κινέζους στο εξωτερικό. Σχεδιάζουν να συνεχίσουν να επεκτείνονται στην Κίνα και χρησιμοποιούν την εμπειρία τους στην κινεζική αγορά για να τροφοδοτούν βέλτιστες πρακτικές σε ακίνητα στο εξωτερικό, σε βασικούς προορισμούς των Κινέζων τουριστών.

Παγκόσμιο χωριό: Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Το 2011, τα social media ήταν στην πρώτη γραμμή των δραστηριοτήτων προώθησης του τουρισμού, αξιοποιώντας γεγονότα που γίνονταν “offline” για να συνδέσουν ακροατήρια “online”. Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης περιλαμβάνουν πλέον προγράμματα καταναλωτικής πίστης, κρατήσεις, υπηρεσίες ρεσεψιόν και εξυπηρέτηση πελατών και ο στόχος είναι η αξιοποίηση της επιρροής της εξουσίας σε “φίλους” (Facebook) και “ακόλουθους” (Twitter), έτσι ώστε η επιρροή αυτή να μετατρέπεται σε κρατήσεις και σε οικοδόμηση εμπιστοσύνης. Τα ξενοδοχεία επανεξετάζουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ, για να προσεγγίσουν το online κοινό, πιο εξατομικευμένα και με πιο φιλικό τρόπο. Η αβεβαιότητα, όμως, παραμένει, στο πως θα καθορίσουν την αντααποδοτικότητα της επένδυσης.

Τεχνολογία και τουρισμός online Travel: Η “παιχνιδοποίηση” των ταξιδιών
Το “gamification”, ή η ενσωμάτωση της δυναμικής των παιχνιδιών σε ένα περιβάλλον εκτός αυτών, ξεκίνησε από την βιομηχανία ψυχαγωγίας των ΗΠΑ και τώρα εξαπλώνεται στην ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία. Με την ενθάρρυνση των καταναλωτών να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς και να μοιραστούν τις εμπειρίες, τις φωτογραφίες τους και τα βίντεό τους, η τάση αυτή δημιουργεί αναγνωρισιμότητα της μάρκας και καταναλωτική πίστη στις εταιρείες ταξιδίων. Λειτουργεί μέσω της προσφοράς “πόντων”, “βραβείων” και αληθινών δώρων, με ορισμένες ιστοσελίδες να επιτρέπουν τους χρήστες τους να εξερευνήσουν τα αξιοθέατα μιας χώρας, να φέρουν σε πέρας δοκιμασίες και να κερδίσουν ταξίδια στην επιθυμητή χώρα.

WTM Global Trends Report 2011

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024