Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΗ Ασία οδηγεί την παγκόσμια ανάπτυξη στα αεροπορικά ταξίδια
Ανάλυση της παγκόσμιας αεροπορικής επιβατικής ζήτησης από την Amadeus

Η Ασία οδηγεί την παγκόσμια ανάπτυξη στα αεροπορικά ταξίδια

Εκτός από τις χώρες BRIC, η Ινδονησία, οι Φιλιππίνες και η Χιλή παρουσίασαν εντυπωσιακή αύξηση στα αεροπορικά ταξίδια, σύμφωνα με ανάλυση της Amadeus. Η κίνηση Ασίας – Ευρώπης και Ασίας – Βόρειας Αμερικής αυξήθηκε κατά 9%, ενώ η κίνηση Ασίας – Μέσης Ανατολής αυξήθηκε κατά 6%.

Η Ασία οδηγεί τη διεθνή ανάπτυξη στην αγορά ταξιδίων και διατηρεί επτά από τις δέκα πιο πολυσύχναστες διαδρομές μεταξύ πόλεων. Εκτός από τις χώρες BRIC (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδίας και Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας) η Ινδονησία, οι Φιλιππίνες και η Χιλή παρουσίασαν εντυπωσιακή αύξηση, σύμφωνα με την ανάλυση έρευνας αγοράς με τη χρήση της λύσης της Amadeus, Amadeus Total Demand. Η ανάλυση εξετάζει τις τάσεις της παγκόσμιας επιβατικής ζήτησης μεταξύ περιφερειών, χωρών και συγκεκριμένων αεροδρομίων, συγκρίνοντας το σύνολο του όγκου επιβατών του 2012 με τα δεδομένα του 2011. Όλα τα στοιχεία αφορούν επιβάτες που ταξιδεύουν μεταξύ αεροδρομίων συγκεκριμένου προορισμού προέλευσης και τελικού προορισμού, ανεξάρτητα από τον αριθμό των στάσεων που συνδέει τα δύο αεροδρόμια.

Οι σημαντικότερες διαπεριφερειακές αυξήσεις στις αερομεταφορές του περασμένου έτους έγιναν στην Ασία. Η κίνηση μεταξύ Ασίας και Ευρώπης και μεταξύ της Ασίας και της Βόρειας Αμερικής αυξήθηκε κατά 9%. Η κίνηση μεταξύ της Ασίας και της Μέσης Ανατολής αυξήθηκε κατά 6%, φτάνοντας τα 38 εκατ. ταξιδιώτες ετησίως. Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ποσοστό κατά 2% λιγότερο των επιβατών ταξίδεψαν μεταξύ Αφρικής και Ευρώπης το 2011. Αυτή ήταν η μόνη σημαντική μείωση που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου.

Η αεροπορική κίνηση μεταξύ της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης παραμένει η πιο πολυσύχναστη διαπεριφερειακή ροή, με πάνω από 60 εκατ. επιβάτες το 2011, ακολουθούμενη από την κίνηση μεταξύ Ασίας – Ευρώπης με 53 εκατ. και την κίνηση Λατινικής Αμερικής – Βόρειας Αμερικής, με 47 εκατ. επιβάτες.

Όσον αφορά στη συνδεσιμότητα των προορισμών, πάνω από το 50% του συνόλου των επιβατών στο “τρίγωνο” Ασίας – Ευρώπης – Βόρειας Αμερικής άλλαξαν αεροσκάφη τουλάχιστον μία φορά. Από την άλλη πλευρά, μόνο το 7% του συνόλου των επιβατών ταξιδεύουν εντός της Ασίας με πτήση ανταπόκρισης, σε σύγκριση με 10% στην Ευρώπη και 31% στη Βόρεια Αμερική. Τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ασίας έχουν χαμηλότερα ποσοστά υψηλής κίνησης ανταποκρίσεων από ό,τι οι αεροπορικοί κόμβοι της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης. Το μέσο ποσοστό ανταποκρίσεων των δέκα πιο πολυσύχναστων αεροδρομίων της Ασίας είναι 19% έναντι 32% των δέκα πιο πολυσύχναστων κόμβων στην Ευρώπη και 45% στη Βόρεια Αμερική.

Τα στατιστικά στοιχεία του 2011 ανά χώρα αποκαλύπτουν, όπως ήταν αναμενόμενο, ότι η μεγαλύτερη αύξηση σε επιβάτες (σε απόλυτες τιμές) παρατηρείται στις χώρες BRIC. Η Κίνα κατέγραψε επιπλέον 19 εκατ. το 2011, από το 2010, η Βραζιλία 12 εκατ. ευρώ, η Ινδία 8 εκατ. ευρώ, και η Ρωσία 6 εκατομμύρια. Η Ινδονησία είχε την 5η ισχυρότερη ανάπτυξη στην αγορά, με επιπλέον 5 εκατ. επιβάτες το 2011.

Η Βραζιλία (17%), η Ινδία (13%), και η Ρωσία (15%) εμφανίζονται επίσης στις κορυφαίες δέκα ταχύτερα αναπτυσσόμενες χώρες από πλευρά ποσοστών. Η Χιλή (21%), οι Φιλιππίνες (15%) και η Ινδονησία (11%) είναι επίσης από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές στα ταξίδια. Η Αίγυπτος και η Ιαπωνία ανήκουν στις συνεχώς συρρικνούμενες αγορές, κάτι που πιθανόν να οφείλεται στην “αραβική άνοιξη” και το τσουνάμι, αντίστοιχα.

Χώρες με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στους επιβάτες μεταξύ 2010 και 2011 (εκτός των αγορών με λιγότερους από 5 εκατ. επιβάτες ετησίως)

Χώρα Επιβάτες 2011 (σε εκατ.) Αύξηση % έναντι 2010
Χιλή 9,306 21%
Βραζιλία 82,334 17%
Φιλιπίννες 24,392 15%
Ρωσία 44,541 15%
Σαουδική Αραβία 23,345 15%
Τουρκία 34,398 15%
Ινδία 71,634 13%
Βιετνάμ 16,097 12%
Ινδονησία 53,701 11%

Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι η εντονότερη κυκλοφορία μεταξύ πόλεων πραγματοποιείται εντός της ίδιας χώρας. Εκ των δέκα κορυφαίων δρομολογίων μεταξύ πόλεων, οι επτά είναι εντός των εγχώριων συνόρων ασιατικών χωρών -εκ των οποίων οι τρεις είναι στην Ιαπωνία. Όσον αφορά στον όγκο επιβατών, το δρομολόγιο μεταξύ Jeju (Ν. Κορέα) και Σεούλ είναι το πιο σημαντικό (περίπου 10 εκατ. επιβάτες), ακολουθούμενο από το Ρίο ντε Τζανέιρο – Σάο Πάολο (περίπου 8 εκατ. επιβάτες).

Στη φωτογρφία, το αεροδρόμιο Narita του Τόκιο.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024