Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΜάριος Παντελής: Κάποιοι έκλειναν τα μάτια στα σοβαρά προβλήματα της Helios Airways

Μάριος Παντελής: Κάποιοι έκλειναν τα μάτια στα σοβαρά προβλήματα της Helios Airways

Αποκαλυπτικός ήταν στην κατάθεση του ενώπιον της Επιτροπής Διερεύνησης υπό τον Παναγιώτη Καλλή, ο Σύμβουλος Επιθεωρητή Αεροπλοϊμότητας του ΤμήματοςΠολιτικής Αεροπορίας, κ. Μάριος Παντελής, ο οποίος με παράλληλη κατάθεση εγγράφων ισχυρίστηκε […]

Αποκαλυπτικός ήταν στην κατάθεση του ενώπιον της Επιτροπής Διερεύνησης υπό τον Παναγιώτη Καλλή, ο Σύμβουλος Επιθεωρητή Αεροπλοϊμότητας του Τμήματος<...>Πολιτικής Αεροπορίας, κ. Μάριος Παντελής, ο οποίος με παράλληλη κατάθεση εγγράφων ισχυρίστηκε ότι κάποιοι έκλειναν τα μάτια τους στα σοβαρά τεχνικά προβλήματα, που αντιμετώπιζαν τα αεροσκάφη της κυπριακής εταιρίας Helios Airways.

Ο κ. Παντελής ανέφερε ότι η επιθεώρηση στην Helios έγινε στις 9 και 10 Νοεμβρίου 2004 και στις 8 και 9 Ιουνίου 2005, προσθέτοντας πως στις 14 Απριλίου 2004 το συγκεκριμένο αεροσκάφος διαπιστώθηκε πως ήταν εντάξει και μπορούσε να εγγραφεί στο κυπριακό νηολόγιο.

Ειδικότερα, στην Επιτροπή, όπως αναφέρει το ΚΥΠΕ, κατατέθηκαν τρεις επιστολές του Βρετανού Συμβούλου Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου, κ. `Αντριου Βάρλεϊ. Η πρώτη ανέφερε ότι «είμαστε ικανοποιημένοι ότι αυτό το αεροσκάφος πληροί τους κανονισμούς αεροπλοϊμότητας για έκδοση πιστοποιητικού», σημειώνοντας ωστόσο ότι η εταιρία Helios πρέπει να πληροφορηθεί γραπτώς ότι τα θέματα που εκκρεμούν πρέπει να κλείσουν πριν τη μεταφορά επιβατών. Δεύτερη επιστολή του Βρετανού συμβούλου στις 30 Απριλίου 2004 ανέφερε ότι όλα τα θέματα έχουν ξεκαθαριστεί. Μια τρίτη επιστολή του ιδίου συμβούλου στις 17 Δεκεμβρίου 2004 ανέφερε: «Τα πολλαπλά σοβαρά προβλήματα που έχουν εξευρεθεί πρέπει να ταξινομηθούν στο επίπεδο 1. Τα ευρήματα έχουν ταξινομηθεί στο επίπεδο 2 για να βρείτε χρόνο να τα επιδιορθώσετε». Ο Βρετανός σύμβουλος σε αυτή την επιστολή σημείωνε ακόμη ότι, σύμφωνα με τη νομοθεσία, εάν η εταιρία δεν συμμορφωνόταν με τις υποδείξεις των ειδικών θα μπορούσε να επιβληθεί καθήλωση του συγκεκριμένου αεροσκάφους ή και ολόκληρου του στόλου.

Σύμφωνα με τις αναφορές που λάμβανε το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας για την αεροπλοϊμότητα του συγκεκριμένου αεροσκάφους, σημειώθηκαν επτά επεισόδια από τη νηολόγηση του μέχρι και τη συντριβή, εκ των οποίων το ένα αφορούσε τεχνική βλάβη. Ωστόσο, όπως τόνισε ο κ. Παντελής, τα συμβάντα αυτά ήταν παρόμοια όπως και σε αεροσκάφη άλλων αεροπορικών εταιριών.

Ο κ. Παντελής ανέφερε ότι στις 13 Απριλίου μέχρι τις 16 Απριλίου 2004 μετέβη μαζί με άλλο συνάδελφο του στο Μόναχο για να διεξάγουν έλεγχο στο συγκεκριμένο αεροσκάφος και να εκδώσουν πιστοποιητικό αεροπλοϊμότητας. «Κατά την επιθεώρηση δεν διαπιστώθηκε κανένα πρόβλημα και έγινε εγγραφή στο κυπριακό νηολόγιο», σημείωσε ο μάρτυρας, προσθέτοντας ότι το πιστοποιητικό εκδόθηκε στις 15 Απριλίου παρόλο που το αεροσκάφος είχε οκτώ σημεία που έπρεπε να προσεχθούν.

Ερωτηθείς από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Παναγιώτη Καλλή γιατί εκδόθηκε η άδεια προτού κλείσουν και τα οκτώ σημεία, ο μάρτυρας ήταν σαφής: «Εφόσον δεν αφορούσαν την ασφάλεια και δεν επηρέαζαν την πτήση για εμπορικούς σκοπούς η άδεια εκδόθηκε».

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024