Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΣε ύφεση η ανάπτυξη του παγκόσμιου αεροπορικού στόλου

Σε ύφεση η ανάπτυξη του παγκόσμιου αεροπορικού στόλου

Το μεγάλο ερώτημα που απασχολεί πολλούς σχετικά με τον αεροπορικό κλάδο και τα πρόσφατα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου είναι κατά πόσο επηρεάσθηκε ο κλάδος από τα τρομοκρατικά γεγονότα και σε […]

Το μεγάλο ερώτημα που απασχολεί πολλούς σχετικά με τον αεροπορικό κλάδο και τα πρόσφατα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου είναι κατά πόσο επηρεάσθηκε ο κλάδος<...> από τα τρομοκρατικά γεγονότα και σε ποιο βαθμό προϋπήρχε πρόβλημα στον κλάδο. Η απάντηση σε αυτές τις ερωτήσεις θα οδηγήσει σε συμπεράσματα για το πόσο θα διαρκέσει η κρίση και τι επιπτώσεις θα έχει στο ευρύτερο τουριστικό χώρο, που επίσης απασχολούν σε μεγάλο βαθμό τον κόσμο του τουρισμού.

Σύμφωνα με την έρευνα Flight International World Airliner Census, τα αεροσκάφη που έχουν κατασκευασθεί από Δυτικές εταιρίες κατασκευής αεροσκαφών και βρίσκονται σε λειτουργία είναι περίπου 20.496, και έχουν την τελευταία χρονιά παρουσιάσει αύξηση κατά 860 αεροσκάφη ή 4%. Από αυτά τα 10.662 ανήκουν σε αεροπορικές εταιρίες που έχουν την βάση τους στη Νότια και Βόρεια Αμερική, τα 5.271 σε εταιρίες στην Ευρώπη, τα 3.579 σε εταιρίες στην Ασία την Μέση Ανατολή και Ωκεανία, και τα 984 στην Αφρική.

Η ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου παρουσιάζει πτώση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά καθώς οι αεροπορικές εταιρίες έχουν προχωρήσει σε πολλές αποσύρσεις αεροσκαφών.

Τους τελευταίους 18 μήνες έχουν κατασκευασθεί και έχουν παραδοθεί 2.100 αεροπλάνα από δυτικούς κατασκευαστές, ενώ έχουν αποσυρθεί 510 παλαιά αεροπλάνα, εκ των οποίων τα 330 είναι τύπου τζετ και τα 180 με τουρμπίνες. Η ισορροπία αυτή έχει διαταραχθεί πάρα πολύ από τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου καθώς η παραγωγή αεροσκαφών έχει μειωθεί κατά 20% περίπου και τα προγράμματα απόσυρσης έχουν ενταθεί. Είναι απίθανο το επόμενο καλοκαίρι στην Βόρειο Αμερική να πετούν αεροσκάφη παλαιότερης γενιάς τύπου Boeing 727 και McDonnel Douglas DC-9.

Πολύ σημαντικά είναι και τα στοιχεία των παραγγελιών. Σε εξέλιξη βρίσκονται 3.560 παραγγελίες αεροπλάνων, εκ των οποίων τα 2.084 προορίζονται για αεροπορικές εταιρίες της Βορείου Αμερικής, τα 784 για εταιρίες της Ευρώπης, τα 446 για εταιρίες της Ασίας της Μέσης Ανατολής και της Ωκεανίας, 97 για εταιρίες της Αφρικής, και 149 για εταιρίες που δεν έχουν ανακοινωθεί τα ονόματα τους επομένως δεν ξέρουμε και την βάση τους. Μετά από τα τρομοκρατικά γεγονότα, οι κατασκευάστριες εταιρίες δεν ξέρουν που να διαθέσουν τα αεροπλάνα τους που πλέον δεν τα θέλουν οι αεροπορικές εταιρίες της Βορείου Αμερικής και η ευρωπαϊκή αγορά δεν φαίνεται να είναι διατεθειμένη να καλύψει το κενό. Οι αναλυτές του χώρου μελετούν την κατάσταση που είχε δημιουργηθεί κατά τη διάρκεια του Πολέμου του Κόλπου και της σημερινής κρίσης για να βγάλουν συμπεράσματα. Όπως αναφέρουν οι συσχετισμοί των δύο περιπτώσεων δεν είναι ξεκάθαροι. Το 1991, οι επιβατική κίνηση γνώρισε μεγάλη πτώση καταστρέφοντας όχι μόνο αεροπορικές εταιρίες αλλά και κατασκευάστριες. Πολλές παραγγελίες αεροπλάνων ακυρώθηκαν και η παραγωγή αεροπλάνων μειώθηκε κατά 30%. Η ανάκαμψη της παραγωγής, ώστε να φθάσει στα επίπεδα προ της κρίσης του Κόλπου, χρειάστηκε πέντε χρόνια.

Οι δύο μεγάλες κατασκευάστριες εταιρίες Airbus<.> και Boeing<.> έχουν παραγγελίες για 2.156 αεροπλάνα, 1.073 η Airbus και 1.083 η Boeing. Αυτή η χρονιά ήταν σίγουρα μια καλή χρονιά για παραγγελίες για την Airbus αφού είχε καταφέρει να πλησιάσει τον αριθμό των παραγγελιών του 'γίγαντα' Boeing που κατέχει το 51,7% της παγκόσμια αγοράς, ενώ η Airbus έχει μόλις το 12,5% και βρίσκεται στη δεύτερη θέση. Ποιες από αυτές τις παραγγελίες θα πραγματοποιηθούν τελικά; Τι θα γίνει με τις 38 παραγγελίες των νέων Α380, εκείνων των μεγάλων αεροπλάνων που διαθέτουν καμπίνες με μπάνια, γυμναστήριο, μπαρ κτλ. Από τα 38 αυτά αεροπλάνα, 12 έχει παραγγείλει η Qantas, 10 η Singapore Airlines, 10 η Air France, και 6 η Virgin Atlantic.

Την μεγαλύτερη καταστροφή βέβαια έχουν δει οι μικρότεροι κατασκευαστές αεροπλάνων, των οποίων το ένα τρίτο των παραγγελιών τους έχει ήδη ακυρωθεί. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι μικρότεροι κατασκευαστές που είναι οι εταιρίες BAE Systems, Bombardier, Embraer, και Fairchild Dornier έχουν δει να ακυρώνονται 1.292 παραγγελίες αεροπλάνων, εκ των οποίων τα 944 είναι στη Βόρειο και Νότιο Αμερική, τα 265 στην Ευρώπη, τα 37 στην Αφρική, τα 17 στην Ασία, Ωκεανία, και Μέση Ανατολή, και τα υπόλοιπα στη διεθνή αγορά.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024