Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΜειώσεις εξόδων και περικοπές δρομολογίων από τις Κυπριακές Αερογραμμές

Μειώσεις εξόδων και περικοπές δρομολογίων από τις Κυπριακές Αερογραμμές

Σε άσχημη οικονομική κατάσταση έχει έρθει ο εθνικός αερομεταφορές της Κύπρου, λίγο καιρό πριν την 1η Μαΐου ημέρα ένταξης της Κύπρου στην ΕΕ, που αναμένεται να εντείνει τον ανταγωνισμό των αεροπορικών εταιριών στους ουρανούς του νησιού…

Σε άσχημη οικονομική κατάσταση έχει έρθει ο εθνικός αερομεταφορές της Κύπρου, λίγο καιρό πριν την 1η Μαΐου ημέρα<...> ένταξης της Κύπρου στην ΕΕ, που αναμένεται να εντείνει τον ανταγωνισμό των αεροπορικών εταιριών στους ουρανούς του νησιού.

Μετά την απόφαση για τερματισμό του δρομολογίου στη Σρι Λάνκα τρεις μόλις μήνες από την έναρξή του, οι Κ.Α. ετοιμάζονται τώρα να κόψουν και δρομολόγια στη Σ. Αραβία, τη Γερμανία και τη Βρετανία, τονίζουν τοπικά δημοσιεύματα. Η εφημερίδα `Πολιτης` αναφέρει ότι “Η εταιρεία ετοιμάζεται να κόψει δρομολόγια για να μειώσει τα λειτουργικά της έξοδα και κατ` επέκταση τις ζημιές της για το 2004, οι οποίες θεωρούνται αναπόφευκτες. Κι όλα αυτά σε μια περίοδο έντονου ανταγωνισμού, καθώς από την 1η Μαΐου όλοι οι προστατευτισμοί καταλύονται με την πλήρη φιλελευθεροποίηση του τομέα των αερομεταφορών στην ενωμένη Ευρώπη. Θεωρείται σχεδόν βέβαιον ότι η απόδοση ενός από τρία μόνο κερδοφόρα για τις Κ.Α. δρομολόγια, αυτό της Αθήνας, με την b<>κατάργηση του ολιγοπωλίου θα αρχίσει να πέφτει… Τα άλλα δύο κερδοφόρα δρομολόγια των Κ.Α. είναι αυτό της Θεσσαλονίκης και του Heathrow όπου επίσης ο ανταγωνισμός ετοιμάζεται να επιτεθεί”.

Όλα τα κόμματα της Κύπρου έχουν προβεί σε δηλώσεις σχετικά με τις Κυπριακές Αερογραμμές όπως αποκαλύπτουν τοπικά δημοσιεύματα. Η εφημερίδα `Σημερινή` αναφέρει σε δημοσίευμα της ότι ο Δημοκρατικός Συναγερμός αποδίδει στην Κυβέρνηση προσπάθεια αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης και εκφράζει φόβους ότι είναι δυνατό να επιχειρηθεί `φάγωμα` στελεχών των Κυπριακών Αερογραμμών, βάσει κομματικών κριτηρίων. Επίσης, κάνει λόγο για ύπαρξη παρεμβατισμού από μέρους των αρμόδιων υπουργών, στις αποφάσεις και ενέργειες του Διοικητικού Συμβουλίου που η ίδια η Κυβέρνηση διόρισε.

Παράλληλα, το συνδικαλιστικό κίνημα καλεί τόσο την Κυβέρνηση όσο και το Διοικητικό Συμβούλιο του κρατικού αερομεταφορέα να ξεκαθαρίσουν τις προθέσεις τους και προειδοποιεί ότι δεν θα ανεχθεί τη θυματοποίηση του προσωπικού. Ταυτόχρονα, ζητεί τη διενέργεια μελετών σε κάθε τμήμα της εταιρίας ώστε να διαπιστωθεί και να τεκμηριωθεί βάσει συγκεκριμένων στοιχείων κατά πόσο και πού υπάρχει πλεονάζον προσωπικό.

Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Πρόδρομος Προδρόμου, εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση κατά της Κυβέρνησης, υποστηρίζοντας ότι αυτή είναι που ευθύνεται για το οικονομικό κατάντημα των Κυπριακών Αερογραμμών. Ο κ. Προδρόμου ανέφερε ότι βάσει του προϋπολογισμού για το 2003, η εταιρία θα έπρεπε να έχει κέρδος 1,5 εκατ. λίρες. “Αντί αυτού”, τόνισε, είχε ζημιές 21 εκατ. λίρες. Αν δεχθούμε ότι τα πέντε εκατομμύρια είναι το κόστος από κάποια πρόστιμα που επιβλήθηκαν, διερωτόμαστε που πήγαν τα υπόλοιπα 15 εκατομμύρια και πώς μπορεί να ευθύνεται για τις απώλειες αυτές το προηγούμενο Διοικητικό Συμβούλιο. Είναι φανερό ότι πρωταρχικός στόχος της Κυβέρνησης είναι να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη και να μετατοπίσει αλλού τις ευθύνες της”. Ο κ. Προδρόμου υποστήριξε ότι μεγάλη ευθύνη βαραίνει την Κυβέρνηση για το γεγονός ότι άφησε ακέφαλη την εταιρία για σημαντικό χρονικό διάστημα, με την απόφασή της να καλέσει το προηγούμενο Δ.Σ. να μη λαμβάνει αποφάσεις μέχρι το διορισμό του νέου Συμβουλίου. Παράλληλα, ο κ. Προδρόμου κατηγόρησε την Κυβέρνηση ότι παρεμβαίνει στο έργο του νυν Διοικητικού Συμβουλίου που η ίδια διόρισε.

Ο γενικός γραμματέας της ΣΥΝΥΚΑ, Κώστας Δημητρίου ζήτησε από την Κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει τι περιμένει από το προσωπικό της εταιρίας και σε ποιο κοινωνικό στρώμα κατατάσσει τους υπαλλήλους της. Ο γενικός γραμματέας της ΣΥΝΥΚΑ επικαλέστηκε τις διαβεβαιώσεις που έλαβε η συντεχνία στο πρόσφατο παρελθόν από τον πρόεδρο του Δ.Σ. των Κ.Α., Κωνσταντίνο Λοϊζίδη, ότι δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις. “Καμία επίσημη ενημέρωση δεν έχουμε”, είπε, “ότι θα γίνουν απολύσεις. Όλα όσα λέγονται”, συνέχισε, “είναι λόγια και θεωρίες που το μόνο που επιτυγχάνουν είναι να πανικοβάλλουν το προσωπικό και να εξυπηρετούν πολιτικές σκοπιμότητες”. Ο κ. Δημητρίου προκάλεσε την Κυβέρνηση σε ανοιχτό διάλογο για συζήτηση των προβλημάτων που ταλανίζουν τον κρατικό αερομεταφορέα της Κύπρου και ζήτησε τη διεξαγωγή μελετών στα διάφορα τμήματα της εταιρίας, ώστε να διαπιστωθεί βάσει συγκεκριμένων στοιχείων κατά πόσο πράγματι δικαιολογούνται απολύσεις εργαζομένων ως πλεονάζον προσωπικό. “Εάν μας πείσουν μέσα από το αποτέλεσμα των μελετών αυτών”, σημείωσε, “είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε το ζήτημα. Όμως, επαναλαμβάνω ότι οι ανάγκες της εταιρίας σε προσωπικό, δεν δικαιολογούν οποιεσδήποτε απολύσεις”.

Σχετικά με το ζήτημα του προσωπικού των Κυπριακών Αερογραμμών ο πρόεδρος του Δ.Σ των Κ.Α. κ. Κωνσταντίνος Λοϊζίδης ανέφερε στην εφημερίδα `Φιλελεύθρος` ότι “Είμαστε το λιγότερο συγκεντρωτικό Δ.Σ. που υπήρξε ποτέ στην Εταιρεία
Στα πλαίσια περιορισμού των εξόδων τους οι Κυπριακές Αερογραμμές προωθούν κεντροποίηση των πλείστων υπηρεσιών τους, ενώ παράλληλα εξετάζεται και η κατάργηση κάποιων άλλων υπηρεσιών. Tο Συγκρότημα διαθέτει αυτή τη στιγμή 19 αεροσκάφη και τρεις εταιρείες και σε πολλές περιπτώσεις τρεις άνθρωποι κάνουν ακριβώς την ίδια δουλειά με τριπλάσιο κόστος λειτουργίας για τον εθνικό αερομεταφορέα. Η κεντροποίηση, πρόσθεσε, θα οδηγήσει σε απλοποίηση των διαδικασιών, σε εξοικονόμηση χρημάτων και σε μεγαλύτερη αποδοτικότητα του Συγκροτήματος.”

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024