Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΘεαματική ανατροπή στα οικονομικά της Ολυμπιακής Αεροπορίας το 2002

Θεαματική ανατροπή στα οικονομικά της Ολυμπιακής Αεροπορίας το 2002

Θεαματική ανατροπή του αρνητικού κλίματος που επικρατούσε μέχρι πρότινος στα οικονομικά της Ολυμπιακής Αεροπορίας (ΟΑ), προδιαγράφει ο ισολογισμός της εταιρίας για το 2002…

Θεαματική ανατροπή του αρνητικού κλίματος που επικρατούσε μέχρι πρότινος στα οικονομικά της Ολυμπιακής Αεροπορίας<...> (ΟΑ), προδιαγράφει ο ισολογισμός της εταιρίας για το 2002.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ΑΠΕ, το 2002 θα είναι μια οικονομικά ισορροπημένη χρονιά για την Ολυμπιακή Αεροπορία, καθώς η χρήση θα κλείσει με ένα ασήμαντο έλλειμμα της τάξης των 8 εκατομμυρίων ευρώ, έναντι ελλείμματος 144 εκατομμυρίων ευρώ το 2001.

Η μείωση του ελλείμματος κατά 136 εκατομμύρια ευρώ επετεύχθη με βάση ένα πρόγραμμα ‘νοικοκυρέματος’ που εφάρμοσε η διοίκηση της ΟΑ από το 2000 και μετά. Το πρόγραμμα αυτό μεταξύ άλλων προέβλεπε μείωση των αεροσκαφών από 62 το 2000 σε 55 το 2001 και 44 το 2002, μείωση των πτήσεων, αλλά με ταυτόχρονη αύξηση των πτήσεων ανά αεροσκάφος. Συγκεκριμένα από 509 ώρες πτήσεις για κάθε αεροσκάφος που ήταν το 2000, το 2002 ο αντίστοιχος αριθμός ανήλθε σε 614 ώρες. Παράλληλα το έσοδο ανά επιβάτη από 90 ευρώ το 2000 αυξήθηκε σε 107 ευρώ το 2002.

Με τα στοιχεία αυτά ξεκινάει η προσπάθεια για τη δημιουργία της νέας Ολυμπιακής Αεροπορίας (ΝΟΑ) στην οποία έχει επενδύσει πολλά η κυβέρνηση αλλά και η υφιστάμενη διοίκηση της ΟΑ που αισιοδοξεί ότι αυτό το πείραμα θα πετύχει.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι αυστηροί για την ΟΑ, Βρετανοί δημοσιογράφοι βλέπουν θετικά τη δημιουργία της ΝΟΑ. Η έγκυρη βρετανική εβδομαδιαία οικονομική εφημερίδα ‘Business’ προβλέπει ότι «η Ολυμπιακή θα επιδιώξει να αναγεννηθεί από την τέφρα της». Στο χθεσινό δημοσίευμά της με τίτλο «Η Ολυμπιακή στηρίζει την επιβίωση της στο σχέδιο ιδιωτικοποίησης» παρουσιάζει στοιχεία σημαντικής βελτίωσης των αποτελεσμάτων χρήσης 2002, παρά το δυσμενές κλίμα στις αερομεταφορές λόγω της 11ης Σεπτεμβρίου, του πολέμου στο Ιράκ και της επιδημίας SARS.

Τo άρθρο αναφέρει ότι ενώ το 2001, η ΟΑ κατέγραψε συσσωρευμένες απώλειες 500 εκατομμυρίων ευρώ, προχώρησε σε ένα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που οδήγησε σε περικοπή των λειτουργικών δαπανών κατά 81 εκατομμύρια ευρώ τον τελευταίο χρόνο.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, το 2002 η ΟΑ κατέγραψε αύξηση εσόδων κατά 3% και βελτίωση της απόδοσης επιβατών κατά 7%, παρά το γεγονός ότι πραγματοποίησε 13% λιγότερες πτήσεις με ένα σημαντικά μικρότερο αλλά και πιο ευέλικτο στόλο.

Η εφημερίδα καταλήγει αναφερόμενη στη συμφωνία που έχει επιτευχθεί με τους πιλότους, ότι η προσπάθεια θα επικεντρωθεί στο κύριο έργο της Ολυμπιακής, δηλαδή στην πτητική εκμετάλλευση. Κατά την εφημερίδα η προσπάθεια δημιουργίας της ΝΟΑ είναι μια ακόμη σε σειρά προηγούμενων αποτυχημένων κινήσεων της κυβέρνησης η οποία όμως αισιοδοξεί ότι έχει προχωρήσει σε ένα κρίσιμο σημείο για την επίτευξη του στόχου.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024