Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΟι CEOs αεροπορικών εταιρειών ζητούν να λήξει η επιβολή του φόρου επιβατών
Ο φόρος επιβατών έχει υπερδιπλασιαστεί σε πολλές διαδρομές

Οι CEOs αεροπορικών εταιρειών ζητούν να λήξει η επιβολή του φόρου επιβατών

Διευθύνοντες σύμβουλοι αεροπορικών εταρειών όπως η easyJet, η IAG, η Ryanair και η Virgin Atlantic δηλώνουν ότι η ένταξη των αεροπορικών εταιρειών στο Σύστημα Εμπορίας Ρύπων (ETS) κάνει εντονότερη την αδικία της επιβολής του φόρου επιβατών.

Οι διευθύνοντες σύμβουλοι αεροπορικών εταιρειών ζητούν να λάβει τέλος “η αδικία επιβολής του φόρου επιβατών (APD)”, καθώς τίθεται σε ισχύ το Σύστημα Εμπορίας Ρύπων ETS. Υπενθυμιζεται οτι ο φόρος επιβατών APD (Air Passenger Duty) αποτελεί έναν ειδικό φόρο κατανάλωσης που επιβάλλεται επί της μεταφοράς των επιβατών που ταξιδεύουν αεροπορικώς από έναν αερολιμένα του Ηνωμένου Βασιλείου σε αεροσκάφος που έχει εγκεκριμένο βάρος απογείωσης άνω των 10 τόνων ή περισσότερες από 20 θέσεις για τους επιβάτες. Το 2008 ο φόρος αναδιαρθρώθηκε. Βάσει των νέων χρεώσεων λαμβάνεται υπ’όψιν και η απόσταση στον υπολογισμό, ωστόσο οι επικριτές του δηλώνουν ότι ο φόρος δε λαμβάνει υπ’όψιν την αποδοτικότητα των αεροσκαφών, ώστε να γίνεται διαχωρισμός π.χ. μεταξύ παλιών και νέων ή σύγχρονων και μη αεροσκαφών.

Η Carolyn McCall της easyJet, ο Willie Walsh της IAG, ο Michael O’Leary της Ryanair και ο Steve Ridgway της Virgin Atlantic δήλωσαν ομόφωνα: “Η ένταξη των αεροπορικών εταιρειών στο σύστημα εμπορίας ρύπων (ETS) από την 1η Ιανουαρίου κάνει ακόμα πιο έντονη την αδικία της επιβολής του φόρου επιβατών. Ο φόρος επιβατών (APD) θεωρείτο αρχικά ‘πράσινος φόρος’ και το Υπουργείο Οικονομικών (του Ην. Βασιλείου) εξακολουθεί να ισχυρίζεται ότι έχει ‘περιβαλλοντικά οφέλη’.
 
Στην πραγματικότητα ωστόσο, τα έσοδα που προέρχονται από το φόρο αυτό ουδέποτε έχουν χρησιμοποιηθεί προς όφελος του περιβάλλοντος. Αντιθέτως, με το Σύστημα  Εμπορίας Ρύπων( ETS) η μελλοντική ανάπτυξη της ευρωπαϊκής αεροπορίας στο σύνολό της θα έχει ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα, ενώ παράλληλα το σύστημα θα προσφέρει ένα κίνητρο για περαιτέρω μειώσεις στις εκπομπές.
 
Τα ίδια τα στατιστικά του κράτους δείχνουν ότι ο κλάδος της αεροπορίας στο Ην. Βασίλειο, πλήρωνε αρκετά ώστε να

καλύπτει τα κόστη άνθρακα στο σύνολό τους το 2008. Έκτοτε, ωστόσο ο φόρος επιβατών υπερδιπλασιάστηκε σε πολλές διαδρομές. Με το Σύστημα Εμπορίας Ρύπων οι αεροπορικές εταιρείες του Ην. Βασιλείου είναι πιθανό να πληρώνουν 400 εκατ. ευρώ ετησίως μέχρι το 2020. Τα ετήσια έσοδα από το φόρο επιβατών ήδη ανέρχονται στα 2,5 δισ. λίρες, ενώ το κράτος επιθυμεί να φτάσουν τα 3,6 δισ. λίρες μέχρι το 2016.
 
Βρισκόμαστε ήδη στη διαδικασία διαχείρισης του αντίκτυπου που έχουμε στην κλιματική αλλαγή και το Σύστημα Εμπορίας Ρύπων, αν και δεν είναι τέλειο, συμβάλλει στην ενίσχυση της περιβαλλοντικής αποδοτικότητας. Αντίθετα, ο φόρος επιβατών εμποδίζει περισσότερο τις αεροπορικές εταιρείες να επενδύσουν σε τεχνολογίες που στόχο τους έχουν τη μείωση εκπομπών άνθρακα.

Ο φόρος επιβατών (APD) αποτελεί έναν αυτοαναιρούμενο φόρο, τα έσοδα του οποίου δε συμβάλλουν στο να αποκομιστούν περιβαλλοντικά οφέλη, ενώ ο συγκεκριμένος φόρος καταπνίγει την οικονομική δραστηριότητα και οδηγεί σε περικοπές θέσεων εργασίας. Με έναν τέτοιας φύσεως φόρο το ίδιο το Ην. Βασίλειο ουσιαστικά αναστέλλει την οικονομική του ανάπτυξη. Ο φόρος επιβατών (APD) πρέπει να καταργηθεί”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024