Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςCosta Concordia: Λάθη στην πλοήγηση του πλοίου, λάθη και στη διαχείρηση της κρίσης
Στα 85-95 εκατ. δολ. η οικονομική ζημία από το ναυάγιο του Costa Concordia

Costa Concordia: Λάθη στην πλοήγηση του πλοίου, λάθη και στη διαχείρηση της κρίσης

Για σοβαρό ανθρώπινο λάθος με τραγικές συνέπειες κάνουν λόγο οι ιταλικές αρχές, καθώς και η εταιρεία Costa Cruises. Οι άσχημες καιρικές συνθήκες μειώνουν οι ελπίδες για την εξεύρεση επιζώντων.

Σε συνέντευξη Τύπου, που έδωσε χθες η εταιρεία Costa Crociere, κατηγόρησε τον πλοίαρχο ότι διέπραξε “λάθη”, τόσο στην πλοήγηση του πλοίου, όσο και στην διαχείριση της κρίσης.

Κατά του κυβερνήτη Φραντσέσκο Σκετίνο εκκρεμούν “σοβαρές κατηγορίες”, επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Costa Crociere. Ο πλοίαρχος κατηγορείται για ανθρωποκτονίες και εγκατάλειψη του πλοίου και βρίσκεται υπό κράτηση στο Γκροσέτο. “Έκανε λάθος εκτιμήσεις οι οποίες είχαν σοβαρές επιπτώσεις και δε διαχειρίστηκε την κρίση ακολουθώντας τις διαδικασίες της Costa Crociere, οι οποίες συμβαδίζουν με τους διεθνείς κανόνες“.

“Η πορεία που ακολούθησε το πλοίο δεν ήταν η σωστή”, τόνισε ο εισαγγελέας του Γκροσέτο Φραντσέσκο Βερούζιο, ο οποίος έχει αναλάβει τις έρευνες. “Πλησίασε τόσο πολύ το νησί Τζίλιο, χτύπησε στα βράχια, άνοιξε μια ρωγμή στην αριστερή του πλευρά και τεράστιες ποσότητες νερού άρχισαν να εισρέουν στο πλοίο μέσα σε ελάχιστα λεπτά”, τόνισε ο ίδιος. “Πρόκειται για ένα σοβαρό ανθρώπινο λάθος με τραγικές συνέπειες”, επισήμανε ο Ιταλός υπουργός Αμυνας Τζιαμπάολο Ντι Πάολα.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία του μαύρου κουτιού, το πλοίο έπλεε μόλις 150 μέτρα από την ακτή, μια απίστευτα μικρή απόσταση, όπως ορίζουν οι κανόνες ναυσιπλοΐας, όπως αναμεταδίδει το ΑΠΕ/ΜΠΕ. Ένα ακόμα επιβαρυντικό στοιχείο, σύμφωνα με την ακτοφυλακή είναι ότι ο καπετάνιος βρισκόταν στις ακτές του νησιού Τζίλιο λίγο μετά τα μεσάνυχτα, ενώ οι επιβάτες παρέμεναν ακόμα στο πλοίο.

Οι διασώστες εκφράζουν φόβους ότι οι άσχημες καιρικές συνθήκες δε θα επιτρέψουν τις έρευνες, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι ελπίδες για την εξεύρεση επιζώντων. Ήδη οι έρευνες ήταν πολύ δύσκολες εξαιτίας της κλίσης 90 μοιρών του πλοίου και του κινδύνου να βυθιστεί από τη μια στιγμή στην άλλη. Οι δύτες αντιμετωπίζουν πολλά εμπόδια, όπως έπιπλα που έχουν μετακινηθεί, γκρεμισμένα διαχωριστικά και κλειστές πόρτες.

Τη στιγμή του ναυαγίου το πλοίο μετέφερε 4.229 άτομα (3.200 τουρίστες 60 εθνικοτήτων και περίπου 1.000 μέλη του πληρώματος, εκ των οποίων οι περισσότεροι ήταν Ασιάτες).

Πολλοί από τους επιβάτες περιγράφουν τις “σκηνές της αποκάλυψης” και “τον πανικό” που ακολούθησαν την πρόσκρουση του πλοίου και καταγγέλλουν ότι αρκετά από τα μέλη του πληρώματος δε μιλούσαν αγγλικά ή ιταλικά και δεν κατέβασαν τις σωσίβιες λέμβους. Ένας Γάλλος που επέβαινε στο πλοίο ανακοίνωσε πως θα μηνύσει την πλοιοκτήτρια εταιρεία. “Επικρατούσε πλήρης αποδιοργάνωση. Πέρασε μιάμιση ώρα πριν σημάνει συναγερμός”, δήλωσε ο Ολιβιέ Καρασκό στη γαλλική εφημερίδα “Sud Ouest”. Μέσα στον πανικό, δεκάδες επιβάτες έπεσαν στο νερό και χτύπησαν στα βράχια, κάτι που εξηγεί ότι οι περισσότεροι τραυματίες έχουν υποστεί κατάγματα στα χέρια και τα πόδια. Ακόμα πολλοί ήταν εκείνοι που αναγκάστηκαν να κολυμπήσουν μέχρι το νησί Τζίλιο.

Η ζημιά από το ναυάγιο του Costa Concordia υπολογίζεται, μέχρι τώρα, στα 85 ως 95 εκατ. δολ, ανακοίνωσε η αμερικανική εταιρεία Carnival. Το ποσό αυτό αντικατοπτρίζει μόνο τα διαφυγόντα κέρδη από το ναυάγιο του πλοίου. “Η εταιρεία πιστεύει ότι το κόστος της ζημίας θα αυξηθεί, αλλά ακόμα δεν μπορεί να το υπολογίσει”, υπογραμμίζεται σε ανακοίνωσή της από τη Νέα Υόρκη.

Φόβοι για οικολογική καταστροφή
Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης θα κηρύξει ο υπουργός Περιβάλλοντος, Κοράντο Κλίνι, την περιοχή όπου σημειώθηκε το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Concordia, ώστε να αποδεσμευθούν κρατικά κονδύλια για την αποφυγή περιβαλλοντικής καταστροφής.

Ο Ιταλός υπουργός δήλωσε ότι από το κρουαζιερόλποιο έχουν αρχίσει να διαρρέουν υγρά, αλλά δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη αν πρόκειται για καύσιμα, ενώ πρόσθεσε ότι θα τοποθετηθούν προστατευτικά πετάσματα. “Συνεχίζεται η παρακολούθηση, ώστε να λάβουμε τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή των περιβαλλοντικών κινδύνων”, επεσήμανε ο Κλίνι.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024