Τελευταία νέα
ΑρχικήΤεχνολογίαInternet και MobileΤα αεροδρόμια εστιάζουν στην τεχνολογία για να βελτιώσουν την εμπειρία των επιβατών
8th annual SITA Airport IT Trends Survey

Τα αεροδρόμια εστιάζουν στην τεχνολογία για να βελτιώσουν την εμπειρία των επιβατών

Συνεχιζόμενη αύξηση των social media ως κανάλια επικοινωνίας με τους επιβάτες, ιδιαίτερα για τη διεκπεραίωση καταγγελιών, πληροφορίες για πτήσεις και ενημερώσεις έκτακτης ανάγκης.

Οι επενδύσεις σε τεχνολογία από τα αεροδρόμια αυξάνονται όσο αυτά προσπαθούν να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες προσδοκίες των επιβατών για self-service και μια εμπειρία χωρίς έγνοιες, σύμφωνα με μια νέα παγκόσμια έρευνα. Οι τεχνολογικές επενδύσεις, ως ποσοστό επί των εσόδων, αυξήθηκαν σε 4,4% το 2010 και το 81% των αεροδρομίων αναμένουν το ποσοστό αυτό να παραμείνει στους προϋπολογισμούς τους το ίδιο -ή να αυξηθεί το 2012. τα κορυφαία επενδυτικά σχέδια για τα αεροδρόμια την επόμενη τριετία είναι είναι η αναβαθμιση των τεχνολογικών υποδομών και οι υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας.

Η 8η ετήσια έρευνα SITA IT Trends συγχρηματοδοτείται από το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων & Αεροπορικών Εταιρειών (ACI) και ανιχνεύει τις τάσεις της τεχνολογίας. Βασίζεται σε απαντήσεις από περίπου 100 φορείς εκμετάλλευσης αερολιμένων, που αντιπροσωπεύουν τις απόψεις 198 αεροδρομίων, συμπεριλαμβανομένων πάνω από τα 2/3 των 100 κορυφαίων αεροδρομίων σε έσοδα και υπεύθυνα για το 43% της παγκόσμιας επιβατικής κίνησης.

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε στο 20ό ετήσιο συνέδριο της ACI North America, στο Σαν Ντιέγκο, διαπίστωσε ότι η “βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών” είναι η κορυφαία κινητήρια δύναμη για νέες επενδύσεις σε τεχνολογία αεροδρομίων, με ποσοστό 63% να τη θεωρούν ύψιστη προτεραιότητα. Η βελτίωση της ασφάλειας των αεροδρομίων είναι επίσης ψηλά σε προτεραιότητα (53%), με αύξηση των επενδύσεων σε τεχνολογίες, όπως η βιομετρική αναγνώριση, η οποία έχει ήδη υλοποιηθεί από το 28% των ερωτηθέντων, στο πλαίσιο του ελέγχου των συνόρων. Η μείωση του κόστους των εργασιών κατατάσσεται χαμηλότερα φέτος, αλλά παραμένει υψηλή προτεραιότητα για τα περισσότερα αεροδρόμια (46%). Συνολικά, σχεδόν έξι στα δέκα αεροδρόμια σχεδιάζουν σημαντικές επενδύσεις για την αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών IT που διαθέτουν, για την υποστήριξη νέων λύσεων εργατικού δυναμικού και επιβατών.

Το μερίδιο δαπανών σε IT στα αεροδρόμια το 2010 ανήλθε στο 4,4% των εσόδων, σε σύγκριση με 3,6% το 2009, με τα αεροδρόμια σε Ασία, Μέση Ανατολή και Αφρική να “ανοίγουν τον δρόμο”, γεγονός που αντικατοπτρίζει το επίπεδο των επενδύσεων σε υποδομές σε αυτές τις περιοχές. τα αεροδρόμια στην Ευρώπη είναι πιο προσεκτικα σε ό,τι αφορά στις μελλοντικές τους επενδύσεις, με τα περισσότερα να συγκρατούν τις δαπάνες τους. Οι διεθνείς προοπτικές για το 2012 φαίνονται θετικές, με το 81% των προϋπολογισμών των αεροδρομίων να παραμένουν στα ίδια επίεπδα ή και να αυξάνονται.

Ο Ilya Gutlin, αντιπρόεδρος Airport Solutions του SITA, δήλωσε: “Η έρευνα δείχνει ότι τα αεροδρόμια βάζουν τους επιβάτες πρώτα απ’όλα, όταν πρόκειται για επενδύσεις στον τομέα της πληροφορικής. Ιδιαίτερα εστιάζονται σε υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας, που διευκολύνουν το ταξίδι των επιβατών όσο βρίσκονται στο αεροδρόμιο, παρέχοντας ενημέρωση για πύλες αναχώρησης, πληροφορίες πτήσεων, καθυστερήσεις κ.λπ. Η εμπειρία των επιβατών βελτιώνεται περαιτέρω με την ευρεία διαθεσιμότητα των επιλογών self-service, από το check-in έως τη δυνατότητα “drop-off” των αποσκευών, την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πυλών (“e-gates”) για την επιβίβαση και τα σημεία ελέγχου και τις εξελίξεις στον τομέα διαχείρισης της ροής των επιβατών. Όλα αυτά συμβάλλουν στο όραμα του SITA για “έξυπνα” αεροδρόμια, με στόχο να μειωθούν οι ουρές και η ενόχληση”.

Το self-service των επιβατών συνεχίζει να αυξάνεται. Παρά το υψηλό επίπεδο υιοθέτησής του όμως, το 53% των αεροδρομίων σχεδιάζουν να αυξήσουν τον αριθμό των γκισέ check-in. Περίπου το 25% σχεδιάζουν να εισαγάγουν περίπτερα για τις νέες υπηρεσίες self service, π.χ. δυνατότητα εκτύπωσης ετικετών για τις αποσκευές και σάρωση διαφόρων εγγράφων, όπως διαβατήρια. Μέχρι το 2014, περίπου το 38% των ερωτηθέντων αεροδρομίων θα έχουν εισαγάγει e-gates για αυτο-επιβίβαση και το 42% θα έχουν e-gates για σημεία ελέγχου (το 9% διαθέτει σήμερα), που θα συμβάλουν στη μείωση του χρόνου αναμονής και να επιταχύνουν τις διαδικασίες. Επίσης, το 51% θα έχουν εισαγάγει κοινά σημεία “drop-off” για αποσκευές έως το 2014.

Η έρευνα υπογραμμίζει τη συνεχιζόμενη αύξηση των social media ως κανάλια επικοινωνίας με τους επιβάτες και τις δημόσιες κοινότητες, ιδιαίτερα για τη διεκπεραίωση καταγγελιών, πληροφορίες για πτήσεις και ενημερώσεις έκτακτης ανάγκης.

Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες χρησιμοποιούν ήδη υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας που παρέχουν πληροφορίες για πτήσεις και λειτουργικές ενημερώσεις, με πάνω από το 80% να δηλώνουν ότι θα τις χρησιμοποιούν έως το 2014.

Η κινητή τεχνολογία έχει μεγάλο αντίκτυπο στη βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας στα αεροδρόμια, με το 84% των αεροδρομίων να επενδύουν σε κινητές υπηρεσίες για το προσωπικό. Οι χρήσεις περιλαμβάνουν την παροχή ασύρματων, φορητών συσκευών για τη διαχείριση των αποσκευών (31% το έχουν εφαρμόσει και 22% σχεδιάζουν να το εφαρμόσουν), ενημερώσεις για αεροσκάφη και πληροφορίες για τις πύλες αναχχρήσεων/αφίξεων (26% ήδη το εφαρμόζουν και 33% σκοπεύουν), καθώς και στους χώρους στάθμευσης και στη διαχείριση παραλαβής αποσκευών, στην αποστολή των λεωφορείων και σε ειδική βοήθεια για τους επιβάτες.

Μια άλλη τεχνολογική λύση που αναφέρουν τα αεροδρόμια για τη βελτίωση της λειτουργικής τους αποτελεσματικότητας είναι η παρακολούθηση της ροής των επιβατών. Τα στοιχεία τους δίνουν τη δυνατότητα να εντοπίζουν τα σημεία συμφόρησης και τις ουρές, ώστε να αναλαμβάνουν δράση για τη μείωσή τους καθώς και τη μείωση του χρόνου αναμονής, για τη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών. Περίπου 22% των ερωτηθέντων παρακολουθεί την κίνηση των επιβατών σε ολόκληρο τον αερολιμένα, με το 49% να σκοπεύει να το πράξει έως το 2014. Τα εροδρόμια χρησιμοποιούν κυρίως 2D bar-code και κάρτες επιβίβασης για την παρακολούθηση της ροής των επιβατών (69%), αλλά αρχίζουν να λαβάνονται υπ’όψιν και άλλες τεχνολογίες με το 59% να αναφέρει τη χρήση Bluetooth, WiFi (56%) ή video analytics (41%).

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024