Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΑντίδραση του ΠΑΣΟΚ στην εκποίηση του Καζίνου Κέρκυρας
Καζίνο Κέρκυρας

Αντίδραση του ΠΑΣΟΚ στην εκποίηση του Καζίνου Κέρκυρας

Η βουλευτής Κέρκυρας του ΠΑΣΟΚ, κα Aντζελα Γκερέκου απέστειλε επιστολή προς τους κ.κ. υπουργούς Τουριστικής Ανάπτυξης, Οικονομίας και Οικονομικών και Απασχόλησης και κοινωνικής Πρόνοιας, με θέμα “Εκποίηση του Καζίνου Κέρκυρας”. Το πλήρες κείμενο της επιστολής, έχει ως εξής…

Η βουλευτής Κέρκυρας του ΠΑΣΟΚ, κα Aντζελα Γκερέκου απέστειλε επιστολή προς τους κ.κ. υπουργούς Τουριστικής Ανάπτυξης, Οικονομίας και Οικονομικών και<...> Απασχόλησης και κοινωνικής Πρόνοιας, με θέμα “Εκποίηση του Καζίνου Κέρκυρας”. Το πλήρες κείμενο της επιστολής, έχει ως εξής:

“Αξιότιμοι κ.κ. υπουργοί,

Δεδομένης της αδυναμίας των βουλευτών του Ελληνικού Κοινοβουλίου, να ασκήσουν Κοινοβουλευτικό έλεγχο, εξαιτίας της διακοπής των εργασιών της βουλής, και επειδή βρίσκονται σε εξέλιξη κρίσιμα για τη χώρα ζητήματα, μέσω της παρούσης επιστολής, απευθύνομαι σε εσάς, ώστε να σας θέσω υπόψη τα ακόλουθα:

Σύμφωνα με την με αριθμ. Πρωτ. 12280/84, 02.04.2009 απάντηση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών και του με αριθμ. Πρωτ. 1500/13.03.2009 απαντητικού εγγράφου της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης στην με αριθμ. Πρωτ. 15460/04.03.2009 ερώτηση μας, προκύπτουν συγκεκριμένα ζητήματα που έχουν ως εξής:

Καταρχήν, η βελτίωση της οικονομικής προσφοράς της κοινοπραξίας Vivere Entertainment Α.Ε.-Theros International Gaming INC κατά 50.000 ευρώ, ανεβάζοντας το σύνολο του κόστους πώλησης του Καζίνο Κέρκυρας στα 7.650.000 ευρώ δεν μπορεί παρά να θεωρείται εμπαιγμός και σίγουρα δεν αποτελεί πειστικό επιχείρημα σχετικά με τους όρους εκποίησης της δημόσιας περιουσίας.

Επιπλέον, σε ό,τι αφορά στην προσπάθεια εκποίησης του Καζίνου της Κέρκυρας, όπως προκύπτει από τον σχετικό πίνακα του απαντητικού εγγράφου της ΕΤΑ, ο λεγόμενος `μεικτός κύκλος εργασιών` δεν είναι άλλος από τις εισπράξεις ενός έτους, προ φόρων, του Καζίνο Κέρκυρας και σε καμία περίπτωση δεν είναι ανακριβή τα στοιχεία που αναφέρονται στην υπ’ αριθμ. 58/03.03.2009 ερώτηση που είχαμε καταθέσει.

Όσον αφορά τους λοιπούς αριθμούς του πίνακα (αποσβέσεις 10ετίας άδειας Καζίνο ή αναπροσαρμογή κερδών προ φόρων) ουδείς άλλος είναι υπεύθυνος για την κακή διαχείριση του Καζίνο Κέρκυρας παρά μόνο η Ε.Τ.Α. Α.Ε. και τα δύο συναρμόδια Υπουργεία Οικονομικών και Τουριστικής Ανάπτυξης. Υπό αυτή την έννοια, η οικονομική διαχείριση του Καζίνου και οι ανεξήγητες σπατάλες, είναι οι αιτίες που περιορίζουν καθοριστικά τα καθαρά κέρδη του καζίνου, όπως αυτά παρουσιάζονται στον σχετικό πίνακα.

Σε κάθε περίπτωση ο τζίρος και οι εισπράξεις των ετών 2003 και 2008 οι οποίες αφορούν σε δύο διαφορετικούς διαγωνισμούς για την εκχώρηση του Καζίνο της Κέρκυρας, όπως προκύπτουν επίσης από το σχετικό πίνακα, είναι απολύτως συγκρίσιμα μεταξύ τους μεγέθη, καθώς αποδεικνύουν σαφώς αφενός μεν το ύψος του ετήσιου κύκλου εργασιών αφετέρου των ετήσιων εισπράξεων, οι αποκλίσεις των οποίων είναι μικρές.

Παρ`όλα αυτά, στην πρόσφατη ανακοίνωση της εταιρείας Vivere Entertainment Α.Ε.-Theros International Gaming INC, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «το διοικητικό συμβούλιο της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΤΑ) ενέκρινε το υπ` αριθ. 7/02.02.2009 πρακτικό της Επιτροπής Διεξαγωγής του δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου για την πώληση του 100% των μετοχών της εταιρείας `Ελληνικό Καζίνο Κέρκυρας Α.Ε.` και το σχετικό πίνακα κατάταξης με τον οποίο η ένωση προσώπων των εταιρειών Vivere Entertainment και Theros International αναδείχθηκε πλειοδότης έχοντας καταθέσει προσφορά για αγορά των ανωτέρω μετοχών έναντι τιμήματος 7,6 εκατ. ευρώ. Επίσης, ενέκρινε την από 19.02.2009 επιστολή των ως άνω εταιρειών με την οποία βελτιώθηκε η προσφορά σε 7.650.000 ευρώ.

Κατά την ίδια συνεδρίαση μάλιστα, το Δ.Σ. της ΕΤΑ ανακήρυξε ως προσωρινό ανάδοχο του διαγωνισμού την ως άνω κοινοπραξία των εταιρειών Vivere Entertainment και Theros International και εξουσιοδότησε το διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΤΑ να προβεί σε κάθε περαιτέρω ενέργεια που απαιτείται για το διαγωνισμό. Σχετικά με τις ανωτέρω αποφάσεις η ΕΤΑ ενημέρωσε την εταιρεία στις 08.05.2009.

Σύμφωνα με το τεύχος διακήρυξης, σε συνέχεια της εκδόσεως της αποφάσεως αυτής θα διενεργηθεί η τελική κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού από την αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων, ενώ ταυτοχρόνως εξελίσσεται η διαδικασία απόσχισης του κλάδου του καζίνου της Κέρκυρας από την ΕΤΑ και εισφοράς του στην εταιρεία `Ελληνικό Καζίνο Κέρκυρας Α.Ε.`.
Βάσει όλων των παραπάνω λοιπόν, το 2009 το καζίνο επιδιώκεται να εκποιηθεί με το αντίτιμο 7.650.000 ευρώ, όταν με τον ίδιο περίπου κύκλο εργασιών και τις ίδιες περίπου εισπράξεις, το αντίτιμο εκποίησης το 2003 ήταν περίπου στα 21.000.000 ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά στην ΔΗΘΕΝ (όπως χαρακτηρίζεται στο απαντητικό έγγραφο της ΕΤΑ ο ισχυρισμός που προβάλλαμε στην σχετική ερώτηση που καταθέσαμε) πραγματική αξία των 21 εκατ. ευρώ -που δεν τεκμαίρεται από πουθενά κατά την Ε.Τ.Α. Α.Ε.- προκύπτει από τα εξής:

Το έτος 2003 σε διαγωνισμό για την πώληση του 49% του Καζίνο Πάρνηθας και παραχώρηση ταυτοχρόνως του management ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Ε.Τ.Α. Α.Ε. κ. Αν. Χωμενίδης προσδοκούσε 95εκ. ευρώ από την πώληση και με την δεύτερη βελτιωμένη οικονομική προσφορά της εταιρείας Hayat το Ελληνικό Δημόσιο εισέπραξε 136 εκατ. ευρώ. Παράλληλα ο τότε διευθύνων σύμβουλος προχώρησε σε μερική ανακαίνιση του Καζίνο Κέρκυρας εφοδιάζοντάς το με 50 μηχανήματα slot machines, 8 νέα τραπέζια ρουλετών, εκσυγχρόνιση της μηχανογράφησης και αλλαγή των επίπλων εσωτερικού χώρου και η τιμή εκκίνησης για την πώληση του Καζίνο Κέρκυρας στον διαγωνισμό ήταν 15 εκατ. ευρώ.

Αρχές του 2004 και πριν τις εκλογές του Μαρτίου είχε επιτευχθεί συμφωνία με το Καζίνο Πόρτο Καρράς με τίμημα 21 εκατ. ευρώ, δέσμευση στο β΄ τεύχος του διαγωνισμού για την παραμονή και απασχόληση όλων των εργαζομένων (διαδοχή) και η Ε.Τ.Α. Α.Ε. αποζημίωσε με εθελούσια έξοδο και μετατάξεις 17 εργαζόμενους οι οποίοι βρίσκονταν κοντά στο όριο της συνταξιοδότησης, με κόστος πάνω από 1,2 εκατ. ευρώ. Η πώληση δεν ολοκληρώθηκε ποτέ λόγω της προκήρυξης των εκλογών του Μαρτίου 2004.

Επιπλέον, γίνεται ειδική αναφορά στη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, δεν γίνεται καμία απολύτως μνεία όμως για το υπάρχον προσωπικό στο Καζίνο της Κέρκυρας. Συγκεκριμένα, στο απαντητικό έγγραφο της ΕΤΑ αναφέρεται ότι το σύνολο των εργαζόμενων του Καζίνο Κέρκυρας υπάγεται στις προστατευτικές διατάξεις του αρ. 4 του Ν. 3131/03 ο οποίος όμως αναφέρει μόνο τους υπάλληλους με σύμβαση εργασίας Αορίστου Χρόνου, ήτοι 17 εκ των 74 εργαζομένων.

Όσον αφορά δε στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, στις επενδύσεις στις οποίες θα προβεί ο νέας ιδιοκτήτης του Καζίνο Κέρκυρας αλλά και στην αύξηση των ωρών λειτουργίας, λειτουργία ξενοδοχειακής μονάδας και παροχή αυξημένων ποιοτικά υπηρεσιών που αναφέρονται, ο φερόμενος ως νέος ιδιοκτήτης ή αλλιώς προσωρινός ανάδοχος, δεν έχει αναλάβει καμία δέσμευση, σύμφωνα με τον διαγωνισμό, για το προσωπικό παρά μόνο για όσους καλύπτει ο νόμος (17 υπάλληλοι Αορίστου Χρόνου).

Την ίδια ώρα μάλιστα που σύμφωνα και με το σχετικό δημοσίευμα της `Ελευθεροτυπίας` στις 7 Μαΐου 2009, 136 εργαζόμενοι στο Καζίνο του Ρίου, βρίσκονται αντιμέτωποι με την εργοδότρια εταιρεία τους -η ίδια εταιρεία έχει επιλεγεί ως ανάδοχος για το Καζίνο της Κέρκυρας- καθώς μετά τα τελεσίγραφα, τις απολύσεις και την εθελουσία έξοδο καλούνται να `συνυπογράψουν` τη μείωση των ωρών εργασίας τους. Συγκεκριμένα, λίγες ημέρες πριν, η εν λόγω εταιρεία -χωρίς να έχει προηγηθεί κάποια ενημέρωση- αποφάσισε να εφαρμόσει σε 136 εργαζομένους καθεστώς εκ περιτροπής απασχόλησης, τεσσάρων ημερών την εβδομάδα, με το πρόσχημα του περιορισμού του ημερήσιου ωραρίου λειτουργίας του καζίνου από 24 σε 19 ώρες.

Σε ανακοίνωσή του, το σωματείο των εργαζομένων καταγγέλλει πως η εταιρεία, απολαμβάνοντας υψηλή ανοχή, προχωρεί ανενόχλητη σε αυθαίρετες και πραξικοπηματικές ενέργειες, αγνοώντας και παρακάμπτοντας τους νόμους και την εργατική νομοθεσία, η οποία ορίζει ότι για να επιβληθεί μονομερώς από τον εργοδότη σύστημα εκ περιτροπής απασχόλησης, θα πρέπει να υφίσταται πραγματικός περιορισμός της οικονομικής δραστηριότητας της επιχείρησης, ενώ θα πρέπει να έχει προηγηθεί και διαβούλευση, προκειμένου να τεθούν κοινωνικοοικονομικά κριτήρια. Η ενέργεια της εταιρείας είναι προσχηματική και στοχεύει στη δημιουργία τεχνητής οικονομικής κρίσης στο καζίνο.

Επίσης, οι εργαζόμενοι καλούν το υπουργείο Απασχόλησης να παρέμβει άμεσα και να επιβάλει κυρώσεις στην εργοδότρια εταιρεία, καθώς και την Επιθεώρηση Εργασίας να μη θεωρήσει καταστάσεις και προγράμματα εργασίας στα οποία θα εφαρμόζεται σύστημα εκ περιτροπής απασχόλησης. Τέλος, το σωματείο ζητεί από την εταιρεία να αποσύρει άμεσα την απόφασή της, διαφορετικά, όπως επισημαίνει, θα κινηθεί νομικά.

Ανακοινώσεις με τις οποίες καταγγέλλουν τη διοίκηση του Καζίνου Ρίου για `εκβιαστική 4ήμερη απασχόληση` και ζητούν την άμεση παρέμβαση του υπουργείου Απασχόλησης εξέδωσαν η Ομοσπονδία Επιχειρησιακών Σωματείων Ιδιωτικών Καζίνων, η ΓΣΕΕ και το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο της Πάτρας.

Κατόπιν τούτων,
Παρακαλώ όπως εξετάσετε τα παραπάνω και μου απαντήσετε στα εξής:
1. Δεδομένης της αδιαμφισβήτητης κερδοφορίας του Καζίνου της Κέρκυρας, η Κυβέρνηση προτίθεται –έστω και τώρα- να αποτρέψει την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας, έναντι του αντιτίμου των μόλις 7,65 εκατ. ευρώ μάλιστα, επανεξετάζοντας την λειτουργική αξιοποίηση του, επ’ωφελεία των Ελλήνων φορολογούμενων;
2. Πως διασφαλίζεται η αξιοπιστία της προσφοράς της εταιρείας, για την εξαγορά του Καζίνο της Κέρκυρας, όταν την ίδια στιγμή η ίδια εταιρεία έχει αποδείξει πως προσπαθεί να επενδύσει εις βάρος των εργαζόμενων, εν μέσω οικονομικής κρίσης μάλιστα;
3. Ποια είναι η θέση σας σχετικά με τις ενέργειες της εταιρείας του Καζίνου του Ρίου, η οποία με μονομερείς αποφάσεις στρέφεται εναντίων των 136 εργαζομένων και τι προτίθεστε να πράξετε ώστε να διασφαλίσετε τα εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα τους;
4. Το Υπουργείο Απασχόλησης και η σε αυτό υπαγόμενη υπηρεσία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας προτίθεται να επιβάλει κυρώσεις στην εργοδότρια εταιρεία του Καζίνου του Ρίου, αλλά και να μην θεωρήσει καταστάσεις και προγράμματα εργασίας στα οποία θα εφαρμόζεται σύστημα εκ περιτροπής απασχόλησης;
5. Αναλαμβάνει η Κυβέρνηση και ο αρμόδιος Υπουργός την δέσμευση να διασφαλίσει το σύνολο των εργαζομένων του Καζίνου της Κέρκυρας, με την μεταφορά του προσωπικού στον νέο φορέα (διαδοχή), εφόσον βέβαια η Κυβέρνηση δεν αποτρέψει την εκποίηση του, και επίσης να διασφαλίσει την μετατροπή των συμβάσεων από ορισμένου σε αορίστου χρόνου;”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024