Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΑντιμέτωποι με μονοπώλια, ενιαίες κρατήσεις, internet, μειωμένες προμήθειες οι τουριστικοί πράκτορες

Αντιμέτωποι με μονοπώλια, ενιαίες κρατήσεις, internet, μειωμένες προμήθειες οι τουριστικοί πράκτορες

Η μονοπωλιακή τακτική που ακολουθείται από ορισμένες ναυτιλιακές εταιρίες, η έλλειψη ενιαίου συστήματος κρατήσεων και η δημιουργία νέων συστημάτων, οι μειώσεις προμηθειών, οι συγχωνεύσεις πρακτόρων, αλλά και το internet ήταν […]

Η μονοπωλιακή τακτική που ακολουθείται από ορισμένες ναυτιλιακές εταιρίες, η έλλειψη ενιαίου συστήματος κρατήσεων και η δημιουργία νέων συστημάτων, οι μειώσεις προμηθειών, οι συγχωνεύσεις πρακτόρων, αλλά και το internet ήταν<...> τα θέματα που συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της ημερίδας που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA<.>) στην Αθήνα, με θέμα "Μεταφορικά Μέσα και Τουριστικά Γραφεία".
Όπως επισημάνθηκε από τους τουριστικούς και ταξιδιωτικούς πράκτορες, η απουσία ενιαίου συστήματος οδηγεί τις ναυτιλιακές εταιρίες στη διατήρηση δικών τους συστημάτων με αποτέλεσμα τη δημιουργία υψηλού κόστους συντήρησης των ξεχωριστών αυτών συστημάτων για τα γραφεία τους.
Κατά τη διάρκεια των εργασιών της ημερίδας όλοι οι εκπρόσωποι των κλάδων μεταφορών τόνισαν την άριστη συνεργασία τους με τα τουριστικά γραφεία, ενώ στόχος της ημερίδας, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ Γιάννης Ευαγγέλου ήταν να δοθεί η ευκαιρία στα μέλη του συνδέσμου και στους βασικούς φορείς και επιχειρήσεις που εμπλέκονται στις μεταφορές να ανταλλάξουν απόψεις για τις επαγγελματικές τους σχέσεις. "Πιστεύω ότι η εξάπλωση των νέων τεχνολογιών μπορεί να βοηθήσει – υπό προϋποθέσεις – στην ανάπτυξη και βελτίωση της συνεργασίας μας με αποτελέσματα θετικά για όλους, αρκεί να υπάρξουν σαφώς οριοθετημένες αρχές που θα διασφαλίσουν τη δίκαια, αντικειμενική, αμερόληπτη, χαμηλού κόστους διάχυση των πληροφοριών", επεσήμανε μεταξύ άλλων ο κ. Ευαγγέλου.

Στην πρώτη ενότητα, που αφορούσε την Ακτοπλοΐα, η πλειοψηφία των ομιλητών αλλά και των επαγγελματιών που έλαβαν το λόγο συμφώνησαν ότι το θεσμικό και νομικό πλαίσιο που σχετίζεται με τον τομέα αποτελεί ένα αναχρονιστικό μωσαϊκό που χρήζει άμεσου εκσυγχρονισμού και αναθεώρησης, καθώς επίσης και ότι η είσοδος των νέων τεχνολογιών στις κρατήσεις εισιτηρίων δημιουργεί νέα δεδομένα. Κοινή ήταν επίσης η θέση ότι η χορήγηση από το ΥΕΝ αδειών σε πλοία νεώτερα της δεκαετίας αποτελεί σημαντικό βήμα αναβάθμισης των προσφερόμενων υπηρεσιών στην ακτοπλοΐα. Επίσης, αναφέρθηκε ότι χρειάζεται να αποσυμφορηθεί η κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά μέσω του ανοίγματος νέων λιμανιών, όπως αυτό του Λαυρίου, καθώς και ότι και φέτος δεν προβλέπεται να υπάρξει βελτίωση στο πρόβλημα που αφορά τον έλεγχο των εισιτηρίων των προς επιβίβαση επιβατών στα πλοία.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Χαρίλαος Ψαραύτης τόνισε ότι τα προβλήματα στο λιμάνι του Πειραιά είναι πολλά και δεν επιδέχονται άμεση λύση. Βασικό ερώτημα αποτελεί η χρηματοδότηση της λιμενικής υποδομής για την οποία πρότεινε – εκτός από κονδύλια που προέρχονται από το Γ' ΚΠΣ – τη δημιουργία joint ventures με τις ναυτιλιακές εταιρίες, για τη δημιουργία δικών τους τέρμιναλ. Επίσης, πρότεινε να γίνει ανάπλαση του Πειραιά ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων με συγχρηματοδότηση του ιδιωτικού τομέα.
H ατμόσφαιρα στην αίθουσα ήταν τεταμένη μεταξύ πρακτόρων και ακτοπλόων όταν άρχισαν οι ερωταπαντήσεις γύρω από τα θέματα του μονοπωλίου των Μινωικών Γραμμών, της απροειδοποίητης μείωσης προμηθειών από ορισμένες εταιρίες, τη μείωση των πρακτόρων, τις απευθείας πωλήσεις, το ενιαίο εισιτήριο κ.ά. Χαρακτηριστικό του κλίματος ήταν η φράση του κ. Ψάλτη, μέλους του Δ.Σ. του HATTA, ότι "εδώ ανακοινώνουμε με χαμόγελο το θάνατο του κλάδου".
Από την πλευρά του ο κ. Στέλιος Ζαμπετάκης, διευθύνων σύμβουλος της ANEK Lines, αναφερόμενος προς τους πράκτορες είπε χαρακτηριστικά ότι "η ισχύς είναι εν τη ενώση για αυτό τα τουριστικά γραφεία πρέπει να ακολουθήσουν το παράδειγμα της ακτοπλοΐας προς τον εκσυγχρονισμό και τις συγχωνεύσεις".
Ο κ. Παντελής Σφηνιάς, ως πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας και ως διευθύνων σύμβουλος των Μινωικών Γραμμών, απαντώντας στο θέμα του μονοπωλίου των Μινωικών Γραμμών αρνήθηκε την ύπαρξή του, τόνισε ότι η ανάπτυξη της εταιρίας γίνεται με διαφάνεια και καθ' όλα νόμιμες διαδικασίες και ανέφερε ότι οι εξελίξεις της τεχνολογίας είναι πλέον ραγδαίες και η ανάγκη για εξοπλισμό τέτοια που δεν επιτρέπει στις "μικρές τσέπες του παρελθόντος να ακολουθήσουν τις εξελίξεις".
Το πάνελ συμπλήρωνε και ο κ. Γεώργιος Συριόπουλος, σύμβουλος της DANE Sea Lines.

Στη δεύτερη ενότητα που αφορούσε τις Αερομεταφορές, εκφράστηκε η βεβαιότητα ότι το αεροδρόμιο των Σπάτων θα προσφέρει ιδιαίτερα ακριβές υπηρεσίες (landing fees) που θα συμβάλλουν στην αύξηση του κόστους και θα καταστήσουν το ελληνικό αεροδρόμιο το δεύτερο πιο ακριβό στην Ευρώπη. Ενδιαφέρον παρουσίασε η εισήγηση του κ. Κωνσταντίνου Σφυνιά, γενικού διευθυντή πωλήσεων της Ολυμπιακής Αεροπορίας, ο οποίος μιλώντας για τις πρόσφατες εξελίξεις σημείωσε ότι "οι Βρετανοί πληρώθηκαν για την εκπαίδευση που τους κάναμε", ενώ διαβεβαίωσε τους τουριστικούς πράκτορες ότι η Ο.Α θα εκτελέσει το πενταετές αναπτυξιακό της πρόγραμμα με βάση τον υπάρχοντα προγραμματισμό.
Στο πάνελ ο κ. Ντίνος Φραντζεσκάκης, διευθύνων σύμβουλος της Discover the World Marketing, παρουσίασε από τη δική του μεριά το θέμα της συνεργασίας των αεροπορικών εταιριών με τους ταξιδιωτικούς πράκτορες.

Στην τελευταία ενότητα για τις Χερσαίες Μεταφορές οι ταξιδιωτικοί και τουριστικοί πράκτορες εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για την έλλειψη συνεργασίας με τον ΟΣΕ, την έλλειψη εκσυγχρονισμού του Οργανισμού και τη δραστηριοποίησή του στο χώρο των μεταφορών με πούλμαν, που θεωρείται εκτός των αρμοδιοτήτων του. Επίσης τονίστηκε ότι ο ΟΣΕ πάσχει από έλλειψη σύγχρονου μάρκετινγκ για την προώθηση των προϊόντων του, καθώς και από την αντίστοιχη πολιτική πωλήσεων.
Ο σύμβουλος του προέδρου του ΟΣΕ, κ. Βασίλης Στεφάτος παραδέχθηκε την ανάγκη βελτίωσης και εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρόμων αναφέροντας ότι ήδη ο Οργανισμός έχει μπει σε αυτή τη διαδικασία εξασφαλίζοντας 1,1 τρισ. δρχ. από το Γ' ΚΠΣ, κονδύλι που όμως κρίνεται ανεπαρκές, εάν ληφθεί υπόψη ότι για τον πλήρη εκσυγχρονισμό του υπολογίζεται ότι απαιτούνται 4,3 τρισ. δρχ. Επίσης επεσήμανε ότι μέσα από το νέο θεσμικό πλαίσιο ο ΟΣΕ απέκτησε τη δυνατότητα συνεργασιών όπως για παράδειγμα το πρόγραμμα Train & Ferry στις γραμμές της Ιταλίας.
Στο πάνελ ήταν και ο κ. Αλέξης Γασπαράτος, μέλος Δ.Σ της ΠΟΕΤ, καθώς και ο κ. Γιώργος Στεφανίδης, πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων.
Τέλος, ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ επεσήμανε ότι στην Ελλάδα παρατηρείται τάση δημιουργίας μεγάλων εταιριών στο χώρο των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων με κίνδυνο να ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς. Επίσης, σημείωσε ότι οι εταιρίες προχωρούν σε απευθείας συνεργασίες με ξένους tour operators παρέχοντάς τους ιδιαίτερα χαμηλά μισθώματα σε σύγκριση με τα ελληνικά ταξιδιωτικά γραφεία που σταδιακά βλέπουν το ρόλο τους να "μειώνεται".

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024