Τελευταία νέα
ΑρχικήΕκθέσειςΙνστιτούτο Εκθεσιακών Ερευνών ιδρύει η ΔΕΘ ΑΕ
Για την προώθηση και καταγραφή της εκθεσιακής δραστηριότητας στη χώρα

Ινστιτούτο Εκθεσιακών Ερευνών ιδρύει η ΔΕΘ ΑΕ

Η διοίκηση της ΔΕΘ Α.Ε., ετοιμάζοντας ένα Επιχειρησιακό Σχέδιο Δράσεων για την επόμενη τριετία, προέβλεψε και αποφάσισε την ίδρυση του Ινστιτούτου Εκθεσιακών Ερευνών, για την προώθηση της πολύ σημαντικής βάσης […]

Η διοίκηση της ΔΕΘ Α.Ε., ετοιμάζοντας ένα Επιχειρησιακό Σχέδιο Δράσεων για την επόμενη τριετία, προέβλεψε και αποφάσισε την<…> ίδρυση του Ινστιτούτου Εκθεσιακών Ερευνών, για την προώθηση της πολύ σημαντικής βάσης έρευνας για την εκθεσιακή αγορά της Ελλάδας και τη σχέση της με την εκθεσιακή βιομηχανία στην Ευρώπη και ολόκληρο τον κόσμο. Στόχοι του ινστιτούτου είναι να:

  • δημιουργήσει και να διατηρήσει βάση δεδομένων σχετικά με τα εκθεσιακά κέντρα στην Ελλάδα.
  • δημιουργήσει και να διατηρήσει βάση δεδομένων σχετικά με τις εκθεσιακές εκδηλώσεις που διοργανώνονται στην Ελλάδα.
  • συγκεντρώνει στοιχεία από όλες τις εμπορικές εκθέσεις σχετικά με το μέγεθος τους (αριθμός εκθετών, αριθμός τετραγωνικών μέτρων, αναλογία ξένων εκθετών / επισκεπτών, αριθμός επισκεπτών κ.λπ.).
  • διενεργήσει δειγματοληπτικές έρευνες σε αντιπροσωπευτικές εκθέσεις (exhibition auditing) προκειμένου να προσδιοριστεί ο βαθμός επιτυχίας τους και η δυναμική του κλάδου που αντιπροσωπεύουν.
  • εκπονεί και να επικαιροποιεί προδιαγραφές λειτουργίας εκθεσιακών κέντρων και εκθεσιακών εκδηλώσεων σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές.
  • μετρά τις οικονομικές επιπτώσεις των εκθεσιακών εκδηλώσεων στην τοπική και περιφερειακή οικονομία υπολογίζοντας οικονομετρικά τον εκθεσιακό πολλαπλασιαστή, αλλά τις επιπτώσεις των εκθέσεων σε βασικά
    οικονομετρικά μεγέθη όπως η αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος, η αύξηση των θέσεων εργασίας κ.λπ.
  • εκπονεί μελέτες προς την πολιτεία σχετικά με τους ανταγωνιστικούς κλάδους της εθνικής οικονομίας και της ανάγκης στήριξης εκθεσιακών κλάδων που μπορεί να είναι ανταγωνιστικοί στο διεθνές περιβάλλον.
  • κατασκευάσει και να επικαιροποιεί βάση δεδομένων με τις σημαντικότερες εκθεσιακές εκδηλώσεις στον κόσμο ανά κλάδο, χρονική περίοδο, γεωγραφική περιοχή κ.λπ.
  • αξιολογεί και να προτείνει σε παγκόσμιο επίπεδο τις εκθέσεις εκείνες οι οποίες στοιχειοθετημένα θα κρίνονται αποτελεσματικές για την ελληνική παραγωγή.
  • διοργανώνει σεμινάρια εξειδίκευσης στο εκθεσιακό marketing και management σε στελέχη του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
  • εκπονεί μελέτες σχετικά με την εκθεσιακή βιομηχανία.
  • δημιουργήσει δίκτυο με άλλους αντίστοιχους διεθνείς οργανισμούς και ινστιτούτα για την ανταλλαγή τεχνογνωσίας.
  • συνεργάζεται με εκπαιδευτικά ιδρύματα της ημεδαπής και της αλλοδαπής για την προαγωγή του εκθεσιακού management και την εξειδίκευση των στελεχών της ελληνικής εκθεσιακής αγοράς.
  • παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες προς όλους τους ενδιαφερομένους σχετικά με το αντικείμενό του.

Τέλος, το ινστιτούτο καλύπτει με την ερευνητική του δραστηριότητα σε άμεση συνεργασία με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού και την εκθεσιακή αγορά της ΝΑ Ευρώπης. Σε καμία από τις γειτονικές χώρες δεν υπάρχει αντιστοίχoς θεσμός και το Ι.Ε.Ε. μπορεί να καλύψει άμεσα τις αντίστοιχες ανάγκες των εκθεσιακών φορέων στις γειτονικές χώρες.

Στόχος του Ι.Ε.Ε. είναι στην επόμενη φάση να προσεγγίσει ως εταίρους εκθεσιακά κέντρα, εκπαιδευτικούς οργανισμούς ή αντίστοιχους φορείς της ΔΕΘ Α.Ε. στην ευρύτερη περιοχή. Εδώ να επισημάνουμε πως ένας από τους σημαντικότερους στόχους του Ι.Ε.Ε. είναι η διαμόρφωση προδιαγραφών λειτουργίας τόσο των εκθεσιακών κέντρων όσο και των ίδιων των εκθεσιακών γεγονότων.

Το Ινστιτούτο Εκθεσιακών Ερευνών έρχεται να καλύψει συσσωρευμένες ανάγκες της αγοράς των εκθέσεων στην Ελλάδα που τα τελευταία χρόνια διογκώνονται και δημιουργούν μιαν εικόνα άναρχης ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς. Δεν υπάρχουν πουθενά καταχωρημένα στοιχεία, εύχρηστα και αξιόπιστα, με βάση τα οποία ο κάθε ενδιαφερόμενος θα μπορούσε να σχεδιάσει είτε την ίδρυση κάποιου εκθεσιακού γεγονότος είτε το απλούστερο, τη συμμετοχή της εταιρείας του σε μιαν Έκθεση της Ελλάδας ή του εξωτερικού.

Από την άλλη, δεν υπάρχει καμία απολύτως πληροφορία όσον αφορά την επιτυχία ή όχι των εμπορικών εκθέσεων που οργανώνονται στην Ελλάδα, πολύ δε περισσότερο δεν υπάρχουν στοιχεία για τις επιπτώσεις των εκθέσεων στους ίδιους τους μετέχοντες. Τέλος, να επισημάνουμε πως οι εκθέσεις ως γεγονότα επηρεάζουν σε κάποιο βαθμό
μικρό ή μεγαλύτερο αυτό είναι άγνωστο για τα ελληνικά δεδομένα, την τοπική οικονομία. Είναι προφανές πως ούτε για τις επιπτώσεις αυτές υπάρχει κάποια στοιχειώδεις μέτρηση.

Και ναι μεν οι φορείς της αγοράς που εμπλέκονται στον τομέα οργάνωσης εκθέσεων δεν θα ενδιαφέρονταν να επενδύσουν από μόνοι τους για μια τέτοια μεγάλη προσπάθεια δημιουργίας βάσης δεδομένων και επεξεργασίας όλων αυτών των στοιχείων, αλλά ούτε η Ένωση Ελλήνων Οργανωτών Εκθέσεων ούτε και ο σύμβουλος της κυβέρνησης για την χάραξη της εθνικής εκθεσιακής πολιτικής είχε προβλέψει μέχρι σήμερα την ίδρυση ενός τέτοιου μηχανισμού.

H διοίκηση της ΔΕΘ Α.Ε. προχώρησε στην ίδρυση του Ινστιτούτου με τους φορείς: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, Βιοτεχνικό επιμελητήριο Θεσσαλονίκης και Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων. Ο λόγος συμμετοχής των παραπάνω ως ιδρυτικά μέλη είναι ότι όλοι είναι άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενοι στην αγορά των εκθέσεων, πράγμα το οποίο σημαίνει πως μπορούν και πρέπει να έχουν λόγο στη βασική αυτή λειτουργία για την ανάδειξη της εκθεσιακής αγοράς στη χώρα μας, όπως επίσης είναι και οι άμεσα επηρεαζόμενοι από την επιτυχή ή όχι λειτουργία των εκθεσιακών γεγονότων. Ήδη έχει υπογραφεί το καταστατικό λειτουργίας του Ινστιτούτου και κατατέθηκε στο Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον συμμετοχής στο Ινστιτούτο από τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, το Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, την Ομοσπονδία Επαγγελματιών Θεσσαλονίκης, την Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων, την Ένωση Επιχειρηματιών Γυναικών και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024