Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΠαρουσίαση του αναπτυξιακού προγράμματος για το λιμάνι και την πόλη του Πειραιά
Ενας από τους στόχους η εξυπηρέτηση της επιβατηγού ναυτιλίας και η κρουαζιέρα

Παρουσίαση του αναπτυξιακού προγράμματος για το λιμάνι και την πόλη του Πειραιά

Σε ομιλία της κατά την παρουσίαση του αναπτυξιακού προγράμματος για το λιμάνι και την πόλη του Πειραιά, η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κα Λούκα Τ. Κατσέλη, δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι ο στόχος είναι να μπουν στέρεες βάσεις για την ανάπτυξη του…

Σε ομιλία της κατά την παρουσίαση του αναπτυξιακού προγράμματος για το λιμάνι και την πόλη του Πειραιά, η υπουργός Οικονομίας,<...> Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κα Λούκα Τ. Κατσέλη, δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι ο στόχος είναι να μπουν στέρεες βάσεις για την ανάπτυξη του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας τις επόμενες δεκαετίες, με ευεργετικά αποτελέσματα στην οικονομική δραστηριότητα της περιοχής και του τόπου.

“Στις 5 Οκτωβρίου παραλάβαμε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας σε κρίση, με απεργιακές κινητοποιήσεις, με αμφισβητούμενες προοπτικές ανάπτυξης για τον ΟΛΠ, με μια σύμβαση παραχώρησης που χρειαζόταν αναθεώρηση. Επιδίωξή μας εξαρχής ήταν να αντιμετωπισθούν μέσω του διαλόγου όλα τα εκκρεμή ζητήματα, να αποκατασταθεί η ηρεμία και η εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού. Στόχος, η προαγωγή του δημοσίου συμφέροντος.

Την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου, σε συνάντηση που είχαμε με την ΟΜΥΛΕ και την Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ, είχαμε τονίσει, ότι ο διάλογος θα διεξαχθεί με τέσσερις στόχους:
1. Την ανάπτυξη του ΟΛΠ στη βάση ενός φιλόδοξου επενδυτικού προγράμματος.
2. Τη διαμόρφωση ενός νέου πλαισίου εργασιακών σχέσεων
3. Σε ρυθμίσεις όρων της σύμβασης που προάγουν τον υγιή ανταγωνισμό
4. Ένα φορολογικό καθεστώς που θα είναι συνεπές με το εθνικό και ευρωπαϊκό δίκαιο.

Χαίρομαι που σήμερα, πέντε μήνες αργότερα, έχουν δρομολογηθεί όλες οι πρωτοβουλίες που εγγυώνται ότι και οι 4 αυτοί στόχοι έχουν επιτευχθεί. Η θετική προοπτική για το λιμάνι και την ευρύτερη περιοχή πολύ γρήγορα αποκαταστάθηκε, ενώ τέθηκε σε νέα βάση η συμφωνία μεταξύ της Ο.Λ.Π. Α.Ε. και της Σ.Ε.Π. Α.Ε, με αντικείμενο τη λειτουργία των προβλητών Ι και ΙΙ.

Το λιμάνι του Πειραιά δεν είναι απλά ένα λιμάνι, δεν είναι απλά το πρώτο λιμάνι της χώρας. Είναι ένας σημαντικός πόλος τόσο για την πόλη του Πειραιά όσο και για την ευρύτερη περιοχή, που με κατάλληλες προϋποθέσεις μπορεί να εξελιχθεί σε πόλο ανάπτυξης, σε πόλο προσέλκυσης επενδύσεων, σε πόλο δημιουργίας θέσεων εργασίας, σε πόλο αστικής ανάπλασης και δημιουργίας.

Ο ΟΛΠ διαδραματίζει κομβικό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία. Δεν είναι απλώς μια εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία, αποτελεί την ατμομηχανή της ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. ΓιΆ αυτό και ο ΟΛΠ και το επενδυτικό του πρόγραμμα είναι κομβικής σημασίας για την ανάπτυξη της πόλης.

ΓιΆαυτό και το πρόγραμμα που παρουσιάζουμε προάγει τέσσερις άξονες δραστηριοτήτων:
1. Την εμπορική δραστηριότητα από την επιβατηγό και την εμπορική ναυτιλία, μέσα από την πληθώρα των υπηρεσιών που αυτές εξυπηρετούν.
2. την τουριστική δραστηριότητα με την εξυπηρέτηση της επιβατηγού ναυτιλίας και την κρουαζιέρα,
3. τις μεταφορικές υποδομές και υπηρεσίες και την ανάπτυξη δικτύων που διασυνδέουν το λιμάνι με την ενδοχώρα,
4. Τι πολιτιστικές και κοινωνικές υπηρεσίες.

Πέμπτος άξονας, ο οποίος δεν συμπεριλαμβάνεται στην παρούσα φάση αυτού του αναπτυξιακού, αλλά αποτελεί σημαντική αναπτυξιακή προτεραιότητα για τον Πειραιά και για εμάς, είναι η αναζωογόνηση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας. Όπως γνωρίζετε, πρόσφατα ο ναυπηγοεπισκευαστικός κολοσσός Abu Dhabi Mar, σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία, αποφάσισε να επενδύσει στην Ελλάδα, μετατρέποντας τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά σε ναυπηγική τους βάση, όχι μόνο για την κατασκευή υποβρυχίων του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και για την κατασκευή πολεμικών πλοίων επιφανείας και υποβρυχίων άλλων αναδυόμενων οικονομιών αλλά και μέγα γιώτ. Μαζί με τα νέα προγράμματα ναυπήγησης στο Ναυπηγείο Ελευσίνας και Νεωρίου, η δυνατότητα που μας παρέχεται από την ΕΕ για την επιδότηση ναυπήγησης πλοίων για τις άγονες γραμμές, η ένταξη κινήτρων στο νέο Αναπτυξιακό Νόμο για βιομηχανικές κατασκευές στα Ναυπηγεία αλλά και η αναβάθμιση των ΒΙΠΕ στην ευρύτερη περιοχή, αλλάζουν τις προοπτικές για όλον τον κλάδο.

Με αφορμή το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ, συντάσσουμε το ευρύτερο αναπτυξιακό πρόγραμμα για τον Πειραιά, του οποίου τα σημαντικότερα έργα σήμερα παρουσιάζουμε.

Βασική παραδοχή και κινητήριος δύναμη αυτής της «διάχυσης» είναι: ότι οι άνθρωποι και το λιμάνι του Πειραιά είναι ένα. Βλέπουμε την αναπτυξιακή διαδικασία της πόλης μέσα από την οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα που ασκούν οι άνθρωποί της: οι πολίτες, οι επαγγελματίες, οι τουρίστες και οι επισκέπτες λίγων ωρών. ΓιΆ αυτό και μιλάμε σήμερα για το «Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα του Πειραιά».

Τα έργα που είναι σε εξέλιξη και είναι έτοιμα προς δημοπράτηση ή ένταξη έχουν χρονικό ορίζοντα πενταετίας και ανέρχονται σε περίπου 1,5 δισ. Πρόκειται για έργα:

  • Επέκτασης Δικτύων και Μεταφορών, τα οποία διασυνδέουν το λιμάνι με την ενδοχώρα.
  • Εξυπηρέτησης του λιμανιού που αναμένεται να βελτιώσουν σημαντικά και την ποιότητα των υπηρεσιών στο λιμάνι, την εξυπηρέτηση της επιβατηγούς όσο και της εμπορικής ναυτιλίας.
  • Τουρισμού και πολιτιστικών παρεμβάσεων που θα συμβάλουν σημαντικά στην ανάπτυξη του τουριστικής και πολιτιστικής ταυτότητας του Πειραιά.
  • Αστικών βελτιώσεων , οι οποίες θα αναβαθμίσουν σημαντικά την ποιότητα ζωής των πολιτών, των επαγγελματιών αλλά και των επιβατών-επισκεπτών του λιμανιού και της πόλης του Πειραιά.

Εξασφαλίζουμε τη βιωσιμότητα αυτών των έργων και σε ορίζοντα δεκαετίας, εντάσσοντας στο σχεδιασμό μας την επέκτασή τους και σηματοδοτούμε την έναρξη και νέων, μεγάλων αναπτυξιακών έργων για την περίοδο 2010-2020.

Για τα έργα αυτά, αξιοποιούμε όλες τις διαθέσιμες χρηματοδοτικές δυνατότητες, τα αναπτυξιακά μας εργαλεία: ΕΣΠΑ, ΣΔΙΤ, χρηματοδότηση με ευνοϊκούς όρους της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

Είναι σημαντικό ότι σε αυτή την προσπάθεια που ξεκινάμε από την πόλη του Πειραιά συμμετέχει ενεργά όλος ο αυτοδιοικητικός, παραγωγικός και κοινωνικός ιστός της πόλης. Για το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα του Πειραιά έχει προηγηθεί κύκλος διαβουλεύσεων με φορείς, όπως η νομαρχία, ο δήμος του Πειραιά, αλλά και οι γειτονικοί δήμοι, ο ΟΛΠ και άλλες εταιρείες όπως η ΤΡΑΜ ΑΕ, το ΜΕΤΡΟ και ο ΟΣΕ, τα επιμελητήρια, το Πανεπιστήμιο Πειραιά, ο Δικηγορικός Σύλλογος Πειραιά, ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας και άλλοι φορείς.

Σε αυτό το πλαίσιο, συστήνεται Επιτελική Επιτροπή για τον στρατηγικό συντονισμό των αναπτυξιακών παρεμβάσεων του Ειδικού Αναπτυξιακού Σχεδίου για τον Πειραιά, στην οποία συμμετέχουν: ο γενικός γραμματέας Επενδύσεων και Ανάπτυξης κ. Πετράκος ως συντονιστής, ο γενικός γραμματέας Ναυτιλιακής Πολιτικής του ΥΠΟΙΑΝ κ. Βλάχος, ο νομάρχης κ. Μίχας, ο δήμαρχος, o πρόεδρος του ΟΛΠ, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Πειραιά, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιά, ο πρόεδρος του ΤΕΙ. Η Επιτελική αυτή Επιτροπή θα έχει και την απαραίτητη τεχνική υποστήριξη, προκειμένου να εξασφαλιστεί η υλοποίηση και η παρακολούθηση του Προγράμματος σε τεχνικό επίπεδο, με τη συμμετοχή εκπροσώπων από αρμόδιους φορείς και εξειδικευμένων στελεχών από συναρμόδια υπουργεία.

Με αυτήν την παρέμβαση, επιτελείται η αρχή της συμπληρωματικότητας και της αποφυγής αλληλοεπικαλύψεων μεταξύ προγραμμάτων, όλα τα έργα εντάσσονται κάτω από μία ολοκληρωμένη αναπτυξιακή `ομπρέλα`. Επιτυγχάνονται με αυτόν τον τρόπο σημαντικές συνέργιες μεταξύ δράσεων, συντονίζοντας και συνθέτοντας τα `αναπτυξιακά οράματα` όλων των παραγωγικών φορέων, και αποφεύγουμε επικαλύψεις και χρονοβόρες διαδικασίες που μέχρι σήμερα υπάρχουν”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024