Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΥπουργείο Τουρισμού: Αισιοδοξία για θετικά αποτελέσματα για το 2016
Τουριστική πολιτική

Υπουργείο Τουρισμού: Αισιοδοξία για θετικά αποτελέσματα για το 2016

Σε τέσσερα βασικά σημεία ρίχνει το βάρος του το Υπουργείο Τουρισμού: στο άνοιγμα νέων αγορών, στη δημιουργική 'τακτοποίηση' καθημερινών προβλημάτων της τουριστικής αγοράς μέσω νομοθετικών ρυθμίσεων, στην αποτελεσματική αντιμετώπιση του προσφυγικού και στη προσέλκυση επενδύσεων.

Οι επιμέρους ποιοτικοί στόχοι για την τριετία 2014-2016, όπως τέθηκαν σε συνέντευξη Τύπου εφ’όλης της ύλης που δόθηκε σήμερα από την ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού είναι:

  • Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου
  • Η διατήρηση και η περαιτέρω αύξηση του μεριδίου αγοράς για τον ελληνικό τουρισμό στις παραδοσιακές αγορές
  • Η αύξηση των εισπράξεων από τον τουρισμό (ως ποιοτικό στοιχείο που θα πρέπει να συνυπολογίζεται με την ίδια βαρύτητα με τον επιτευχθέντα αριθμό τουριστών ετησίως)
  • Η στοχευόμενη διείσδυση σε νέες αγορές
  • Η καθιέρωση πιστών και τακτικών τουριστών

Στη συνέντευξη Τύπου ήταν παρόντες, εκτός από την αναπλ. υπουργό Τουρισμού κα Έλενα Κουντουρά, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, κ. Τρυφωνόπουλος, ο γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης κ. Γιώργος Τζιάλλας και ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας Τουρισμού καθηγητής κ. Γεράσιμος Ζαχαράτος.

“Η τάση των κρατήσεων είναι ανοδική συνολικά στην πλειοψηφία των αγορών μας με αυξήσεις στις κρατήσεις που κυμαίνονται από 4% έως και 30% ανά αγορά, με εξαίρεση ίσως τις αγορές των Κάτω Χωρών, που όμως έχουν αρχίσει και ανακάμπτουν”, δήλωσε η κα Κουντουρά. “Τα στοιχεία της ΥΠΑ για το πεντάμηνο δείχνουν αύξηση 5% στις διεθνείς αφίξεις και τα στοιχεία του Ελευθέριος Βενιζέλος για το εξάμηνο δείχνουν επίσης αύξηση  5% των ξένων ταξιδιωτών. Με βάση όλα τα επίσημα στοιχεία που έχουμε από τα αεροδρόμια, από τους ξένους tour operators και από τα γραφεία ΕΟΤ εξωτερικού, το 2016 έχει ξεκινήσει σε θετικό πρόσημο“.

Αναφερόμενη ειδικά στη ρωσική αγορά, η κα Κουντουρά ανέφερε ότι το 2015 επισκέφθηκαν τη χώρα μας 650.000 τουρίστες, με το στόχο φέτος να ανεβαίνει στο 1 εκατομμύριο. “Το 2015 με τα επίσημα στοιχεία της Rostourism είχαμε 650.000  επισκέπτες και στόχος το 2016 είναι να ξεπεράσουν το 1 εκατομμύριο. Η στρατηγική μας στηρίζεται στις εθνικές συμφωνίες που υπογράψαμε με τους 6 μεγαλύτερους Tour Operators το Φεβρουάριο του 2016 για έως και 1.350.000 ταξιδιώτες. Λόγω τεχνικής εμπλοκής με το θέμα της visa τον Απρίλιο, μετακινήθηκαν από τους tour operators σε άλλους προορισμούς μεγάλος αριθμός τουριστικών πακέτων ταξιδιωτών που επιθυμούσαν να έρθουν στην Ελλάδα. Το θέμα της visa λύθηκε οριστικά από το Υπουργείο Εξωτερικών και γίνονται στοχευμένες προσπάθειες προβολής από τον ΕΟΤ και το γραφείο μας του ΕΟΤ στη Ρωσία για να ενισχύσουμε την τουριστική ροή και τις κρατήσεις τελευταίας στιγμής”.

Η αναπλ. υπουργός αναφέρθηκε και στη Sharing Economy, δηλώνοντας: “Δημιουργήσαμε μία οκταμελή επιτροπή στα δύο υπουργεία (Υπουργείο Τουρισμού και Υπουργείο Οικονομικών) όπου καταθέσαμε τις προτάσεις μας ώστε να καθιερώσουμε ένα πλαίσιο που θα θωρακίζει τον τουρισμό μας και την ποιότητα του τουριστικού μας προϊόντος και θα προστατεύει τη νομιμότητα και τις τουριστικές επιχειρήσεις. Η Επιτροπή μελέτησε το φαινόμενο και τα ισχύοντα καθεστώτα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και είχε διαβουλεύσεις με εκπροσώπους των πλατφορμών και τον ιδιωτικό τομέα. Η πρότασή αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση μέσα στον Ιούλιο. Από την πλευρά μας επιδιώκουμε το νέο πλαίσιο να χαρακτηρίζει ξεκάθαρα την αγορά, να είναι άμεσα και εύκολα εφαρμόσιμο και να είναι προσαρμοσμένο στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής τουριστικής αγοράς. Σε ό,τι αφορά την φορολογική αντιμετώπιση, το Υπουργείο Οικονομικών διασφαλίζει η φορολογία να είναι λογική και δίκαιη για την επαγγελματική αγορά, να υπάρχει πρόστιμο και ελεγκτικός μηχανισμός που θα εξασφαλίζει την αξιοπιστία στην εφαρμογή του νέου πλαισίου”.

Αναφερόμενος στο κομμάτι των επενδύσεων ο κ. Τζιάλλας δήλωσε ότι η Ειδική Υπηρεσία Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων (ΕΥΠΑΤΕ) της Γενικής Γραμματείας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης έχει προχωρήσει τις διαδικασίες για 11 Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα, εκ των οποίων για δύο έχει εκδοθεί άδεια δόμησης (Λακωνία, Κέα), για τέσσερα έχει βγει η σχετική ΚΥΑ (δύο στην Κέρκυρα, Μήλος, Ίος), για ένα βρίσκεται σε στάδιο έκδοσης ΚΥΑ
(Μεσσηνία), ενώ για τα υπόλοιπα προχωρούν με γρήγορο ρυθμό οι διαδικασίες. Επιπλέον, κατά το τελευταίο εξάμηνο έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον, με την κατάθεση φακέλων επενδυτών στην Υπηρεσία, για τη δημιουργία επιπλέον 4 ΣΤΚ (δύο στην Κρήτη, στην Ήλιδα και στη Λήμνο).

“Για το σχεδιασμό νέων έργων που προτείνονται για ένταξη στα Επιχειρησιακά προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014-2020, βασική προτεραιότητα του Υπουργείου είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μέσω της προώθησης των εναλλακτικών μορφών
τουρισμού, η δημιουργία εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής και η προώθηση της επιχειρηματικότητας μέσω της ενίσχυσης των υφιστάμενων επιχειρήσεων αλλά και τη δημιουργία νέων τουριστικών επιχειρήσεων.

Ήδη στην 1 η Επιτροπή Παρακολούθησης του ΕΠ Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014-2020 εξειδικεύτηκε το πρώτο πρόγραμμα κρατικών ενισχύσεων που σχετίζεται αποκλειστικά με την ενίσχυση υφιστάμενων τουριστικών επιχειρήσεων σε όλη την επικράτεια. Η δράση, συνολικού προϋπολογισμού 90 εκατ. Ευρώ, προκηρύχθηκε τον
περασμένο Φεβρουάριο και αφορά στην επιχορήγηση μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων για τον εκσυγχρονισμό και την ποιοτική αναβάθμισή τους.

Σχεδιάζουμε για το προσεχές διάστημα ένα νέο πρόγραμμα κρατικών ενισχύσεων που θα αφορά σε νέες τουριστικές επιχειρήσεις, όλου του φάσματος του τουριστικού κλάδου, με έμφαση στη δημιουργία συνεργατικών σχημάτων και την προώθηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, καθώς και στη στήριξη επιχειρήσεων που δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν την επένδυσή τους λόγω του δυσμενούς οικονομικού κλίματος των τελευταίων ετών”.

Ο κ. Ζαχαράτος αναφέρθηκε σε βασικά κλαδικά ζητήματα του τουρισμού που συνιστούσαν χρόνια προβλήματα και που αντιμετωπίστηκαν έτσι ώστε να συμβάλλουν στην ορθολογικότερη ανάπτυξη. Ορισμένα από αυτά είναι:

  • Καθορισμός τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών των Οργανωμένων Τουριστικών Κατασκηνώσεων.
  • Καθορισμός προδιαγραφών ορειβατικών καταφυγίων και διαδικασία χορήγησης Ειδικού Σήματος Λειτουργίας.
  • Κατάργηση της υποχρέωσης έκδοσης και επικόλλησης αυτοκόλλητου σήματος νόμιμης λειτουργίας.
  • Τροποποίηση της Υπουργικής Απόφασης: Συγκρότηση και ορισμός μελών της Επιτροπής Προστασίας Ιαματικών Φυσικών Πόρων.
  • Τροποποίηση της απόφασης της Υπουργού Τουρισμού σχετικά με τον Καθορισμό τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών και λοιπών όρων και προϋποθέσεων για την αδειοδότηση αυτοεξυπηρετούμενων καταλυμάτων.
  • Τροποποίηση της κοινής απόφασης των Υπουργών Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων και Πολιτισμού & Τουρισμού σχετικά με τους όρους και τις προϋποθέσεις σύστασης και λειτουργίας επιχειρήσεων εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων Ιδιωτικής Χρήσης (Ι.Χ) χωρίς οδηγό.
  • Υλοποίηση ταχύρρυθμων προγράμματος κατάρτισης στο επάγγελμα του Ξεναγού στα Πανεπιστήμια Πελοποννήσου και Μακεδονίας.

Γενικότερα ζητήματα που θα αντιμετωπίζονται αυτή τη περίοδο και που θα έχουν μεγάλες επιδράσεις στην ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού είναι:

  • Το ζήτημα της απλούστευσης της αδειοδότησης των τουριστικών επιχειρήσεων,
  • Το ζήτημα της ρύθμισης της βραχυχρόνιας μίσθωσης (Share economy).

Με τη σειρά του ο κ. Τρυφωνόπουλος ανέφερε ότι κεντρικοί στόχοι αποτελούν:

  • Ο εκσυγχρονισμός & η ενίσχυση της εικόνας της χώρας διεθνώς (brand image building) ως κορυφαίος τουριστικός προορισμός καθώς και της επικοινωνιακής οντότητάς της.
  • Η σταθερά ισχυρή παρουσία της Ελλάδας στη διεθνή τουριστική αγορά και ειδικά στα σημεία εκείνα που οι ταξιδιώτες-πολίτες του κόσμου εμπνέονται και επιλέγουν οτιδήποτε αφορά το υπό σχεδιασμό ταξίδι τους.
  • Η αύξηση της αναγνωρισιμότητας (brand awareness) της Ελλάδας ως ελκυστικού τουριστικού προορισμού, που μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες απαιτήσεις των σύγχρονων ταξιδιωτών.

“Στο επίκεντρο των δράσεων μας”, είπε “βρίσκεται:

  • Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου,
  • Η διατήρηση και η περαιτέρω αύξηση του μεριδίου αγοράς για τον Ελληνικό Τουρισμό στις παραδοσιακές αγορές, όπως η Ρωσία, που αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική αγορά προς αξιοποίηση και περαιτέρω στρατηγική αναβάθμιση, κάτι που ήδη έχει ξεκινήσει οργανωσιακά και λειτουργικά από το τέλος του 2015,
  • Η αύξηση των εισπράξεων από τον Τουρισμό (ως ποιοτικό στοιχείο που θα πρέπει να συνυπολογίζεται με την ίδια τουλάχιστον βαρύτητα με τον επιτευχθέντα αριθμό τουριστών ετησίως),
  • Η στοχευμένη διείσδυση σε επιλεγμένες νέες αγορές (όπως Κίνα, Κορέα, Ιράν, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Σαουδική Αραβία, κ.ά.), πέρα από τις παραδοσιακές (όπως Γερμανία, Βρετανία, Γαλλία και Ιταλία),
  • Η προσέλκυση  πιστών και τακτικών τουριστών,
  • Η σύνθεση νέων προϊόντων και υπηρεσιών για την δημιουργία τουρισμού ειδικής ζήτησης (γαστρονομία ως βάση του ευ ζην και της μακροζωίας, καταδυτικά πάρκα, canoe-kayak  κ.α.),
  • Η ανάδειξη νέων προορισμών της Ελλάδας, λιγότερο γνωστών στο εξωτερικό και πολλαπλώς αξιοποιήσιμων με εξαιρετικό value for money για τον ξένο επισκέπτη, αλλά και σημαντική ωφέλεια για την τοπική κοινωνία και οικονομία”.

Στο πλαίσιο αυτό, ο ΕΟΤ προχωρήσε σε στρατηγικές συμφωνίες για το 2016 με μεγάλους ΤΟ’s, για τη δημιουργία πακέτων διακοπών για την Ελλάδα μεγαλύτερης διάρκειας ημερών και νέων προορισμών εντός της χώρας, “Ήδη από φέτος, κορυφαίοι tour operators της παγκόσμιας αγοράς επεκτείνουν την ενεργή τους περίοδο από 180 στις 215 ημέρες. Στόχος μας είναι ο ‘τουρισμός όλο το χρόνο’, γεγονός το οποίο θα συμβάλλει σημαντικά και στην ανάδειξη τουριστικών προορισμών της ηπειρωτική Ελλάδα, από τη Μάνη ως την Καστοριά και από την Ηγουμενίτσα ως την Αλεξανδρούπολη”.

Ακόμη, εφαρμόζεται ένα συνεκτικό πρόγραμμα marketing strategy συνολικού κόστους 13.650.000 ευρώ.

“Από 28 εκθέσεις το 2015 συνολικού προϋπολογισμού 4.810.067,25 ευρώ για το 2016, ήδη συμμετείχαμε σε 22 εκθέσεις και επίκειται η συμμετοχή μας σε ακόμη 12 στο β’ εξάμηνο του έτους. Δηλαδή σύνολο 34 διεθνείς εκθέσεις για το 2016, προϋπολογισμού 5.790.960 ευρώ. Μάλιστα αρκετές από τις εκθέσεις να είναι στόχευσης εξειδικευμένων κοινών, όπως για τον Καταδυτικό Τουρισμό, τον Τουρισμό Περιπέτειας, Κρουαζιέρας κ.ά.”, σημείωσε ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ.

Ομιλία Αναπλ. Υπουργού Έλ. Κουντουρά (05-07-2016)


Ομιλία Γ.Γ. Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης – Γ. Τζιάλλας


Ομιλία Γ.Γ. Υπουργείο Τουρισμού – Γ. Ζαχαράτος

Ομιλία Γ.Γ. ΕΟΤ – Δ. Τρυφωνόπουλος

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024