Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΛαλιώτης: Εξυπηρετεί σκοπιμότητες και ψεύδεται η IATA για το νέο αεροδρόμιο

Λαλιώτης: Εξυπηρετεί σκοπιμότητες και ψεύδεται η IATA για το νέο αεροδρόμιο

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Κώστας Λαλιώτης αντέδρασε άμεσα στην κριτική της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) για την αναβολή της έναρξης λειτουργίας του νέο αεροδρομίου στα Σπάτα και την κατηγόρησε ότι […]

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Κώστας Λαλιώτης αντέδρασε άμεσα στην κριτική της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) για<...> την αναβολή της έναρξης λειτουργίας του νέο αεροδρομίου στα Σπάτα<.> και την κατηγόρησε ότι ψεύδεται και εξυπηρετεί σκοπιμότητες για λογαριασμό των αεροπορικών εταιριών.

Ο κ. Λαλιώτης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι "Πολλές φορές ορισμένες δηλώσεις εκπροσώπων διεθνών ενώσεων και εκπροσώπων που εκφράζουν θεσμούς διεθνείς πρέπει να τις αξιολογούμε με ειλικρίνεια, αλλά ταυτοχρόνως και με οξυδέρκεια. Γιατί πολλές φορές δεν είναι αθώες δηλώσεις και δεν είναι δηλώσεις χωρίς σκοπιμότητες, είτε αναφέρονται στο φαινόμενο της τρομοκρατίας της χώρας, είτε αναφέρονται στην προκειμένη περίπτωση στην πληρότητα, την ετοιμότητα και την ασφάλεια και αξιοπιστία του νέου διεθνούς αεροδρομίου και την ετοιμότητα για τις οδικές προσβάσεις".

Άμεση ήταν και η αντίδραση της εταιρίας Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. (ΔΑΑ) η οποία με ανακοίνωσή της αναφέρει ότι τα συμπεράσματα της IATA προκύπτουν από ελλιπείς και εσφαλμένες πληροφορίες και ως εκ τούτου είναι ανακριβή, ενώ η σύγκριση με το αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ, Chek Lap Kok, είναι ατυχής:

Στην ανακοίνωση της ΔΑΑ επισημαίνονται τα εξής σε σχέση με τις εσφαλμένες παρατηρήσεις της IATA:

– IATA: Ημιτελείς Οδικές Προσβάσεις

ΔΑΑ: Οι οδικές προσβάσεις προς το αεροδρόμιο θα είναι έτοιμες για την έναρξη λειτουργίας του, σύμφωνα με τη δέσμευση της Ελληνικής Κυβέρνησης και τη διαβεβαίωση της Κατασκευαστικής Κοινοπραξίας "Αττική Οδός".

Οι εκπρόσωποι της ΙΑΤΑ είχαν συνεχή ενημέρωση, καθώς και πρόσβαση σε όλα τα τμήματα του εργοταξίου. Δεν χρησιμοποίησαν όμως ειδικούς συμβούλους στο συγκεκριμένο θέμα, εμμένοντας στις προσωπικές τους απόψεις.

Αυτό που προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη έκπληξη, είναι ότι τώρα η ΙΑΤΑ ζητά τη γνωμοδότηση ανεξάρτητων φορέων, τη στιγμή μάλιστα που το πόρισμα σχετικά με την ετοιμότητα των υποδομών δεν εμπίπτει στη δική της αρμοδιότητα, αλλά αποτελεί αποκλειστική ευθύνη της Ελληνικής Κυβέρνησης.

– IATA: Ημιτελείς Εμπορευματικές Εγκαταστάσεις

ΔΑΑ: Οι εμπορευματικές εγκαταστάσεις στο νέο αεροδρόμιο, οι οποίες έχουν κατασκευασθεί από το ΔΑΑ και την Ολυμπιακή Αεροπορία και τις οποίες θα λειτουργήσουν οι εταιρίες Goldair Handling, Swissport, DHL, καθώς και η Ολυμπιακή Αεροπορία, έχουν δυναμικότητα περί τους 300.000 τόνους ετησίως έναντι της υπάρχουσας ζήτησης 100.000 τόνων περίπου στο αεροδρόμιο του Ελληνικού και θα είναι έτοιμες κατά την έναρξη λειτουργίας του αεροδρομίου.

– IATA: Ημιτελείς Εγκαταστάσεις Τροφοδοσίας

ΔΑΑ: Το νέο διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας διαθέτει τρεις (3) εγκαταστάσεις τροφοδοσίας αεροσκαφών (in-flight catering), οι δύο (2) εκ των οποίων έχουν ήδη κατασκευασθεί, με σύμβαση παραχώρησης, από τις εταιρίες Abela Hellas και Eurest και βρίσκονται ήδη σε πλήρη λειτουργική ετοιμότητα. Η τρίτη εγκατάσταση (της Olympic Catering) βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης και, σε κάθε περίπτωση, η Olympic Catering έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να διασφαλίσει την ασφαλή και αδιάλειπτη τροφοδοσία των πελατών της.

– IATA: Ημιτελείς Εγκαταστάσεις Συντήρησης Αεροσκαφών

ΔΑΑ: Οι αεροπορικές εταιρίες, όπως η Ολυμπιακή Αεροπορία, Swissair κ.α., καθώς και οι εταιρίες επίγειας εξυπηρέτησης, όπως Goldair Handling και Swissport, στις οποίες έχει χορηγηθεί άδεια για τη δραστηριοποίησή τους σε εργασίες ελαφριάς συντήρησης, θα είναι σε επιχειρησιακή ετοιμότητα κατά την έναρξη λειτουργίας του αεροδρομίου. Οι προγραμματισμένες εργασίες βαριάς συντήρησης, οι οποίες δεν είναι ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία του αεροδρομίου, θα μπορούν να εκτελούνται στις εγκαταστάσεις της Ολυμπιακής Αεροπορίας στο Αεροδρόμιο του Ελληνικού μέχρι την ολοκλήρωση της Τεχνικής Βάσης Συντήρησης της Ολυμπιακής Αεροπορίας στο νέο αεροδρόμιο, η λειτουργία της οποίας είναι προγραμματισμένη στο τέλος του 2001. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι, σε όλα τα διεθνή αεροδρόμια, η ελαφριά συντήρηση των αεροσκαφών, γίνεται επί της πίστας.

– IATA: Ημιτελής και καθυστερημένη παροχή πληροφοριών σε θέματα αεροναυτιλίας (χάρτες αεροπλοήγησης)

ΔΑΑ: Οι συγκεκριμένες πληροφορίες δημοσιεύθηκαν έγκαιρα από την Ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, στις 25 Ιανουαρίου 2001. Οι δημοσιευμένες διαδικασίες τίθενται σε ισχύ από 1ης Μαρτίου 2001 και είναι επαρκείς για τη λειτουργία του νέου διεθνούς αεροδρομίου της Αθήνας.

– IATA: Σύγκριση με το αεροδρόμιο Chek Lap Kok του Hong Kong

ΔΑΑ: Ένα βασικό πρόβλημα του αεροδρομίου του Χονγκ Κονγκ αφορούσε στα συστήματα πληροφορικής του, τα οποία δεν είχαν υποβληθεί σε επαρκείς ελέγχους. Ο ΔΑΑ διενήργησε πεντάμηνες δοκιμές όλων των συστημάτων, οι οποίες απέδειξαν ότι τα συστήματα πληροφορικής του αεροδρομίου βρίσκονται σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα.

Ένα ακόμη πρόβλημα που αντιμετώπισε το αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ, αφορούσε στις Εμπορευματικές Εγκαταστάσεις του, οι οποίες έπρεπε να είναι σε θέση να διαχειρίζονται 6.000 τόνους ημερησίως έναντι περίπου 300 τόνων την ημέρα στο Αεροδρομίου του Ελληνικού. Οι εγκαταστάσεις του αεροδρομίου των Σπάτων είναι καθ' όλα έτοιμες να αντιμετωπίσουν την αναμενόμενη ζήτηση.

Η Εταιρία Αεροδρομίου επισημαίνει ότι έχει πρoσκαλέσει τον κ. Jeanniot, καθώς και άλλα υψηλόβαθμα στελέχη της ΙΑΤΑ, να έλθουν στην Αθήνα προκειμένου να διαμορφώσουν ιδίαν άποψη, η οποία, κατά τη γνώμη της Εταιρίας Αεροδρομίου, θα καταδείξει σαφώς την ετοιμότητα του νέου αεροδρομίου, καθώς και την έγκαιρη προσβασιμότητά του εν όψει της προγραμματισμένης έναρξης λειτουργίας.

"Η Εταιρία 'Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.' λυπάται ειλικρινά για το γεγονός ότι η σχέση της με τους πιο σημαντικούς της πελάτες, τις αεροπορικές εταιρίες, επισκιάζεται από τις προαναφερθείσες επιπόλαιες δηλώσεις της ΙΑΤΑ, οι οποίες δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Ωστόσο, δε δύναται πλέον να ανεχθεί τέτοιου είδους ενέργειες, οι οποίες είναι άκρως επιβλαβείς για τα συμφέροντα της Εταιρίας Αεροδρομίου, του Ελληνικού Δημοσίου και των ιδιωτών μετόχων του ΔΑΑ, για ένα έργο ύψους 720 δισεκατομμυρίων δραχμών και, κατά συνέπεια, επιφυλάσσεται κάθε νομίμου δικαιώματός της.

Η Εταιρία Αεροδρομίου έχει την πεποίθηση ότι η ΙΑΤΑ θα επανεξετάσει τις θέσεις της και θα επανατοποθετηθεί στο συγκεκριμένο θέμα, σε επίπεδα τα οποία θα αποτελέσουν το εφαλτήριο για μία μελλοντική εποικοδομητική συνεργασία, στηριζόμενη σε αμοιβαία εμπιστοσύνη", καταλήγει η ανακοίνωση.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024