Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΠοιο τελικά θα είναι το κομβικό αεροδρόμιο της Ανατολικής Μεσογείου;

Ποιο τελικά θα είναι το κομβικό αεροδρόμιο της Ανατολικής Μεσογείου;

Το νέο αεροδρόμιο των Αθηνών, ‘Ελευθέριος Βενιζέλος’ συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιθανά αεροδρόμια της περιοχής, όπως άλλωστε είναι φυσικό, που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως κομβικά αεροδρόμια. Τα υπόλοιπα υποψήφια αεροδρόμια […]

Το νέο αεροδρόμιο των Αθηνών, 'Ελευθέριος Βενιζέλος<.>' συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιθανά αεροδρόμια της περιοχής, όπως άλλωστε είναι φυσικό, που θα μπορούσαν<...> να λειτουργήσουν ως κομβικά αεροδρόμια. Τα υπόλοιπα υποψήφια αεροδρόμια της περιοχής που επιδιώκουν να αναλάβουν αυτό το ρόλο είναι αυτά της Κωνσταντινούπολης, της Λάρνακας, και της Βηρυτού.

Ένα κοινό σημείο που έχουν τα υπόλοιπα αεροδρόμια, σύμφωνα με το σχετικό άρθρο του έγκυρου αεροπορικού περιοδικού Flight International, είναι ότι ακόμα 'τα κυνηγούν τα φαντάσματα του παρελθόντος με τις πολιτικές και στρατιωτικές διαμάχες που έχουν γίνει στην περιοχή'. Από την άλλη, τα κόστη του 'Ελευθέριος Βενιζέλος' είναι αρκετά υψηλά. Όπως αναφέρει ο κ. Γιώργος Καραμάνος, διευθυντής marketing και ανάπτυξης του αεροδρομίου, τα κόστη είναι χαμηλότερα από αυτά των αεροδρομίων του Λονδίνου, του Μάντσεστερ, και του Όσλο, και περίπου τα ίδια με αυτά του Άμστερνταμ, και της Βιέννης. Όμως οι υπηρεσίες που προσφέρονται στο 'Ελευθέριος Βενιζέλος' είναι τελείως διαφορετικές από αυτές του Ελληνικού. Εξάλλου, το 'Ελευθέριος Βενιζέλος' είναι ένα από τα λίγα αεροδρόμια της Ευρώπης όπου υπάρχει το σύστημα ελέγχου των αποσκευών κατά 100%, μια υπηρεσία που κοστίζει.

Το αεροδρόμιο της Λάρνακας στην Κύπρο, μάλλον χάνει πολύτιμο έδαφος στην αναμέτρηση κυρίως λόγω της ικανότητας του να διακινήσει το πολύ μέχρι 7,5 εκατ. επιβάτες το χρόνο και της έλλειψης σχεδίων για ανοικοδόμηση δεύτερου αεροδιαδρόμου. Επίσης, δεν έχει καμιά επικοινωνιακή σύνδεση με τα αεροδρόμια της Τουρκίας, και οι Κυπριακές Αερογραμμές δεν πετούν σε τουρκικό εναέριο χώρο. Αυτή η κατάσταση σίγουρα κάνει δύσκολο το έργο ενός κομβικού αεροδρομίου.

Το αεροδρόμιο της Βηρυτού έχει ως πλεονεκτήματα το νέο αεροδιάδρομό του μήκους 3.400 μέτρων, τις καλές κτιριακές εγκαταστάσεις, την ικανότητα του να εξυπηρετεί 30 αεροσκάφη ταυτόχρονα, αλλά οι βομβιστικές επιθέσεις, το μικρό μέγεθος της κύριας αεροπορικής εταιρίας του Middle East Airlines (MEA) και των επιβατών που διακινεί (φέτος έφθασε το μισό εκατομμύριο και έχει ικανότητα μέχρι το πολύ 6 εκατομμύρια), η πολιτική αστάθεια στην περιοχή, και το γεγονός ότι οι επιβάτες του δεν μπορούν να συνεχίσουν το ταξίδι τους για το Ισραήλ, του αφαιρεί το πλεονέκτημα να λειτουργήσει ως κομβικό.

Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του 'Ελευθέριος Βενιζέλος' φαίνεται να είναι το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης. Όμως και αυτό δεν έχει σύνδεση με την Κύπρο, η οποία αποτελεί ένα αγαπημένο προορισμό διακοπών αλλά και επαγγελματικών ταξιδιών. Παρά αυτό το γεγονός η Κωνσταντινούπολη καταβάλει μεγάλες προσπάθειες για να αναπτυχθεί ως κομβικό αεροδρόμιο. Η ικανότητα του νέου διεθνούς τμήματος (terminal) φθάνει τα 14 εκατ. επιβάτες με στόχο το 2004 να πλησιάσει τα 20 εκατομμύρια. Το παλαιό τμήμα έχει διατεθεί μόνο στις εσωτερικές πτήσεις. Οι ιθύνοντες του αεροδρομίου ανακοίνωσαν την κατασκευή και τρίτου τμήματος με νέο αεροδιάδρομο, ο οποίος όμως λόγω χώρου θα απέχει μόνο 500 μέτρα από τους υπάρχοντες με αποτέλεσμα να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί ταυτόχρονα με τον άλλο. Το αεροδρόμιο δεν έχει χώρο για περαιτέρω ανάπτυξη σε αντίθεση με το 'Ελευθέριος Βενιζέλος' του οποίου οι αεροδιάδρομοι απέχουν 1.500 μέτρα παρέχοντας ανεξάρτητη λειτουργία και η ικανότητα διακίνησης επιβατών μπορεί να φθάσει τα 50 εκατ. το χρόνο.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024