Στην ικανοποίηση αναγκών των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους (LCCs) στοχεύουν πλέον αρκετά αεροδρόμια του κόσμου, προκειμένου να αυξήσουν τη διερχόμενη επιβατική τους κίνηση και συνεπώς τα έσοδα τους. Στη Γερμανία, […]
Στην ικανοποίηση αναγκών των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους (LCCs) στοχεύουν πλέον αρκετά αεροδρόμια του κόσμου, προκειμένου να αυξήσουν τη διερχόμενη επιβατική τους κίνηση και συνεπώς τα έσοδα τους. Στη Γερμανία, π.χ.<...>το αεροδρόμιο της Κολονίας έχει ήδη εφαρμόσει από την περασμένο Αύγουστο ειδική πλατφόρμα στο internet, μέσω της οποίας προσφέρονται στο επιβατικό κοινό οι καλύτερες συνδέσεις προς περισσότερους από 100 προορισμούς των εταιριών Germanwings και TUIfly. Η εφαρμογή αυτή έχει ήδη αυξήσει τον αριθμό των διερχόμενων επιβατών κατά 400 ημερησίως, ενώ στόχος του αεροδρομίου είναι να προσελκύσει 1.000 επιπλέον επιβάτες μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Σημειώνεται ότι το 2007 ήταν μια χρονιά – ρεκόρ για το αεροδρόμιο της Κολονίας, αφού μετέφερε 10,5 εκατ. επιβάτες, παρουσιάζοντας αύξηση στη διερχόμενη επιβατική κίνηση κατά 6%, συγκριτικά με το 2006. Οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην αύξηση αυτή, με τις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης και ειδικότερα της Ρωσίας, της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας να παρουσιάζουν αυξημένη κίνηση έως και 20%. Επίσης, θετικά βήματα προς την ανάπτυξη προσφερόμενων υπηρεσιών από εταιρίες χαμηλού κόστους έγιναν και προς τις αγορές της Αυστρίας, της Τουρκίας και Ελλάδας. Με δέκα νέες συνδέσεις από εταιρίες LCC που ήδη έχουν δρομολογηθεί για το καλοκαίρι του 2008, το αεροδρόμιο αποσκοπεί στην προσέλκυση 10,7 εκατ. επιβατών το 2008.
Η Finavia, το κυβερνητικό σώμα των Φιλανδικών αεροδρομίων, από την άλλη, έχοντας ως στόχο την προσέλκυση εταιριών LCC, προχώρησε στην εφαρμογή ενός “low cost concept” και στο αεροδρόμιο Turku. Το υφιστάμενο άδειο κεντρικό κτίριο θα μετατραπεί σε τερματικό σταθμό επιβατών, που θα εξυπηρετεί 10-12 πτήσεις την ημέρα από τον προσεχή Απρίλιο. Η εταιρία Wizz Air θα είναι η πρώτη που θα επωφεληθεί του νέου αυτού “concept”, ξεκινώντας πτήσεις μεταξύ Turku και Gdansk (Πολωνία). Υπενθυμίζεται πως το “concept” των υπηρεσιών χαμηλού κόστους εφαρμόστηκε από την Finavia για πρώτη φορά στο αεροδρόμιο Tampere-Pirkkala το 2003.
Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζει τις επόμενες δράσεις της και η διαχειρίστρια εταιρία του διεθνούς αεροδρομίου της Κουάλα Λουμπούρ, Malaysia Airports Holdings Bhd (MAHB). Απώτερος στόχος των δράσεων είναι η γρήγορη δημιουργία ενός `Low Cost Carrier Terminal (LCCT)`, προκειμένου να ανταποκριθεί το αεροδρόμιο της Μαλαισιανής πρωτεύουσας ικανοποιητικά στην αυξημένη επιβατική κίνηση της AirAsia.
Στην Κίνα τέλος, οι διαχειριστές των αεροδρομίων δίνουν ιδιαίτερη σημασία στις ανάγκες των εταιριών χαμηλού κόστους. Απόδειξη αποτελεί το σχέδιο του αεροδρομίου Xiamen για κατασκευή ενός νέου “terminal” αποκλειστικά για χρήση των εταιριών LCC. Το 2007, το αεροδρόμιο Xiamen εξυπηρέτησε 8,6 εκατ. επιβάτες, ενώ για το 2008 ο αριθμός διερχόμενων επιβατών αναμένεται να φτάσει τα 10 εκατομμύρια.
Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.