Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΠρωτοβουλίες του Υπουργείου Μεταφορών για προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών low-cost
Ημερίδα για τους low-cost carriers

Πρωτοβουλίες του Υπουργείου Μεταφορών για προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών low-cost

Σε σειρά πρωτοβουλιών, με στόχο την προσέλκυση στην ελληνική αγορά νέων αεροπορικών εταιρειών, ιδιαίτερα χαμηλού κόστους, σε περιοχές και περιφερειακά αεροδρόμια που παρουσιάζουν τουριστικό ενδιαφέρον, αλλά και στο άνοιγμα σε νέες τουριστικές αγορές μέσω διμερών αεροπορικών συμβάσεων αναφέρθηκε…

Σε σειρά πρωτοβουλιών, με στόχο την προσέλκυση στην ελληνική αγορά νέων αεροπορικών εταιρειών, ιδιαίτερα χαμηλού κόστους, σε περιοχές και περιφερειακά αεροδρόμια<...> που παρουσιάζουν τουριστικό ενδιαφέρον, αλλά και στο άνοιγμα σε νέες τουριστικές αγορές μέσω διμερών αεροπορικών συμβάσεων αναφέρθηκε στην ομιλία του ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Σπύρος Βούγιας, κατά τη διάρκεια ημερίδας του Ξενοδoxειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) για τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους.

Στην ημερίδα χαιρετισμό απηύθυνε και ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Παύλος Γερουλάνος, ο οποίος ανέφερε: “Η Ελλάδα έχει πολύ μεγάλο χώρο για να αναπτύξει τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους. Από κει και πέρα το πώς ακριβώς αυτό θα γίνει έχει πολύ μεγάλη σημασία.

Όπου πάω, μου λένε όλοι… `φέρε μας αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους`. Όμως δεν είναι το ίδιο για κάθε περιοχή και πρέπει να εξυπηρετεί τους στόχους που έχουν ήδη τεθεί. Αυτή είναι η κατεύθυνση που ακολουθεί το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού με αποτέλεσμα να υπάρχει ήδη σημαντική αύξηση της παρουσίας αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους στην Ελλάδα. Πιστεύω ότι αυτή η συζήτηση θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. Στο Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού μαζί με τον υφυπουργό Γιώργο Νικητιάδη δουλεύουμε στοχευμένα προς αυτήν την κατεύθυνση πάντα σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς όπως το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας, το οποίο και θέλω να ευχαριστήσω για τη σημερινή εκδήλωση”.

Ο κ. Βούγιας από τη μεριά του τόνισε ότι την τελευταία δεκαετία, το μοντέλο των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους έχει γνωρίσει σημαντική ανάπτυξη, με αποτέλεσμα μερικές από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης να προέρχονται από αυτό το χώρο. Ακόμα και εν μέσω μιας παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, οι εταιρείες χαμηλού κόστους συνέχισαν να εμφανίζουν θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης και οικονομικών αποτελεσμάτων, ενώ συνεχώς επεκτείνουν το δίκτυο τους σε νέους προορισμούς, πέρα κι από το παραδοσιακό όριο των 3 με 3,5 ωρών πτήσης.

Τα 15 και πλέον έτη δραστηριότητας αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, έχουν επιτρέψει την εξαγωγή σημαντικών συμπερασμάτων σχετικά με το θετικό αντίκτυπο της δραστηριοποίησης εταιρειών του χώρου στην τοπική οικονομία και ιδιαίτερα στην ανάπτυξη του τουρισμού, είτε σε καθιερωμένους προορισμούς είτε στην ανάπτυξη νέων. Αυτό οφείλεται στα βασικά χαρακτηριστικά του μοντέλου λειτουργίας των εταιρειών αυτών:
– Δυναμικό μοντέλο ανάπτυξης με νέους προορισμούς και δημιουργία της αγοράς εάν αυτή δεν υπάρχει.
– Χρήση περιφερειακών αεροδρομίων με βασικές υποδομές, που επιτρέπει την άφιξη στην περιοχή τουριστικού ενδιαφέροντος (μοντέλο point to point), χωρίς την ανάγκη χρήσης άλλου ενδιάμεσου μέσου.
– Χαμηλή τιμή εισιτηρίου μέσω συνεχούς συμπίεσης του λειτουργικού κόστους.
– Δυνατότητα για “εξατομικευμένο” προϊόν αντί του παραδοσιακού «πακέτου».
– Ευελιξία στη χρήση και μεγιστοποίηση του χρόνου αξιοποίησης του αεροπορικού στόλου.
– Προτίμηση στην εκτέλεση πτήσεων καθΆ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

“Στην Ελλάδα γίνεται μια συντονισμένη προσπάθεια από την Πολιτεία και άλλους φορείς για την προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών, ιδιαίτερα χαμηλού κόστους, σε περιοχές και περιφερειακά αεροδρόμια που παρουσιάζουν τουριστικό ενδιαφέρον, αλλά και το άνοιγμα σε νέες τουριστικές αγορές μέσω διμερών αεροπορικών συμβάσεων”.

Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων είναι αποφασισμένο να υποστηρίξει ενεργά αυτή τη στρατηγική και να ηγηθεί των απαραίτητων πρωτοβουλιών για την αποτελεσματική υλοποίησή της. Μεταξύ αυτών είναι:

  • Υλοποίηση και σχεδιασμός έργων σε ένα μεγάλο αριθμό περιφερειακών αεροδρομίων, με προϋπολογισμό άνω των 300 εκατ. ευρώ. Τα αποτελέσματα είναι ήδη ενθαρρυντικά σε αεροδρόμια, όπως η Νέα Αγχίαλος, το Aκτιο, η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Ρόδος, κ.ά.
  • Το άνοιγμα στρατιωτικών αεροδρομίων σε μεικτή χρήση, όπως η Ανδραβίδα.
  • Η ψήφιση του νόμου 3913 όπου προβλέπεται η δημιουργία Ανωνύμων Εταιρειών Διαχείρισης Αεροδρομίων που σκοπός τους θα είναι η διαχείριση και ανάπτυξη των ανατιθέμενων αεροδρομίων βάσει επιχειρηματικού πλάνου. Η μέχρι σήμερα εμπειρία έχει δείξει ότι η συγκεντρωτική διαχείριση του συνόλου, εξαιρουμένου του «Ελευθέριος Βενιζέλος», των ελληνικών αεροδρομίων δεν αναδεικνύει και δεν εκμεταλλεύεται τα εγγενή πλεονεκτήματα του κάθε αεροδρομίου, της τοπικής κοινωνίας και του τοπικού τουριστικού προϊόντος. Δεν υπάρχει, δηλαδή, η απαραίτητη στόχευση στην ανάπτυξη και λειτουργία του κάθε αεροδρομίου με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (κοινωνικά, οικονομικά, γεωγραφικά, πολιτισμικά) της εξυπηρετούμενης περιοχής. Το νέο πλαίσιο διαχείρισης των περιφερειακών αεροδρομίων θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη του τουρισμού γενικότερα, αλλά και στόχευση σε εξειδικευμένους τομείς τουρισμού (αεροπορικός, υψηλής αξίας, συνεδριακός κ.λπ.). Αναμένεται η επιλογή του συμβούλου στο αμέσως προσεχές διάστημα, με στόχο την υποβολή της μελέτης μέχρι το τέλος του έτους, ώστε οι πρώτες παραχωρήσεις να λάβουν χώρα μέσα στο 2012.
  • Προώθηση του νομοθετικού πλαισίου για τη λειτουργία υδατοδρομίων στην ελληνική επικράτεια, το οποίο διασφαλίζει την ανάπτυξη συναφών αεροπορικών υπηρεσιών σε μια μακρόπνοη βάση. Η γεωγραφική διαμόρφωση του ελλαδικού χώρου παρέχει τη δυνατότητα για μια βιώσιμη ανάπτυξη αυτού του τομέα δραστηριότητας, μέσω εισροής ιδιωτικών και ευρωπαϊκών κεφαλαίων. Οι συνέργειες για την τοπική κοινωνία θα είναι σημαντικές, όχι μόνο στον τομέα του τουρισμού, αλλά και στην διευκόλυνση της επιχειρηματικότητας στις περιοχές αυτές, τόσο σε ελληνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
  • Απελευθέρωση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης στα 5 μεγαλύτερα αεροδρόμια που έχει επιφέρει μια μείωση στο κόστος εξυπηρέτησης μεγαλύτερη του 30 %. Με το νόμο 3913 υλοποιείται η απελευθέρωση των υπηρεσιών αυτών και στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας.
  • Επέκταση της αναστολής ισχύος των Τελών Χρήσης Αερολιμένων σε όλα τα αεροδρόμια, με εξαίρεση τον ΔΑΑ, και για το 2011.
  • Επιχορήγηση κατά 50% από το Ελληνικό Δημόσιο του Τέλους Τερματικής Περιοχής για το ΔΑΑ.
  • Διατήρηση των αεροναυτιλιακών Τελών Διαδρομής σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικά επίπεδα, 30% περίπου κάτω από τον μέσο όρων των χωρών του Eurocontrol, και μηδενική αύξηση για το 2011.
  • Πρόθεση σύστασης μιας επιτροπής, στο πλαίσιο της ανάγκης εκσυγχρονισμού του αεροπορικού πλαισίου, για να μελετήσει, να καταγράψει και να προτείνει μέτρα σχετικά με την ανάπτυξη των αερομεταφορών στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου και του αεροπορικού τουρισμού.

Και ο υπουργός κατέληξε: “Πέρα από την προσπάθεια βελτίωσης του πλαισίου και των υποδομών αερομεταφορών από το αρμόδιο υπουργείο, οι Περιφέρειες και οι τοπικοί δήμοι, μέσω της εκμετάλλευσης μηχανισμών και πόρων από την Ε.Ε. μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην προσέλκυση εταιρειών χαμηλού κόστους. Χαρακτηριστικό είναι το πρόσφατο παράδειγμα του Δήμου Θεσσαλονίκης και της συμφωνίας με τη Ryanair. Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μαζί με άλλα συναρμόδια Υπουργεία και φορείς, θα είναι αρωγός σε αυτή την προσπάθεια με την παροχή συντονισμού και τεχνογνωσίας για την επίτευξη παρόμοιων συμφωνιών. Ταυτόχρονα πρέπει να γίνει προσπάθεια επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου σε 12μηνη βάση, μέσα από την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού, ώστε να καταστεί ελκυστική η πραγματοποίηση πτήσεων από τις εταιρείες χαμηλού κόστους καθΆόλη τη διάρκεια του έτους”.

Παρακολουθείστε τη βιντεοσκόπηση της ημερίδας

Watch live streaming video from grhotels at livestream.com
Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024