Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΚαθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του A-380 έπαιξε η Emirates Airline

Καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του A-380 έπαιξε η Emirates Airline

Καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του νέου Airbus A-380, του οποίου τα αποκαλυπτήρια πραγματοποιήθηκαν χτες στην Τουλούζη της Γαλλίας, κατά τη διάρκεια μίας τελετής, που παρακολούθησαν εκατοντάδες ανταποκριτές τύπου και χιλιάδες […]

Καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του νέου Airbus A-380, του οποίου τα αποκαλυπτήρια πραγματοποιήθηκαν<...> χτες στην Τουλούζη της Γαλλίας, κατά τη διάρκεια μίας τελετής, που παρακολούθησαν εκατοντάδες ανταποκριτές τύπου και χιλιάδες επίσημοι προσκεκλημένοι από όλο τον κόσμο, έπαιξε η διεθνής αεροπορική εταιρία Emirates Airline, με έδρα το Ντουμπάι.

Μάλιστα, να τονιστεί ότι η Emirates αποτελεί τον πρώτο και μεγαλύτερο πελάτη, με μεγάλη διαφορά, του αεροσκάφους νέας γενιάς, Airbus A-380 “superjumbo”, αφού η Emirates συνεργάστηκε στενά με την Airbus, τόσο στο σχεδιασμό, όσό και την ανάπτυξη του A-380, από την αρχική ιδέα κατασκευής της ατράκτου, έως το σχεδιασμό και τη γραμμή παραγωγής.

Η Α.Μ. Σεϊχης Ahmed bin Saeed Al Maktoum, Πρόεδρος της Emirates, που ηγείτο μίας επιτροπής υψηλόβαθμων στελεχών της εταιρίας, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, δήλωσε ότι “είμαι πολύ περήφανος που η Emirates ήταν η πρώτη αεροπορική εταιρία, που υπέγραψε συμφωνία για την απόκτηση του Α-380 και που σήμερα αποτελεί το μεγαλύτερο αγοραστή του, έχοντας παραγγείλει 45 αεροσκάφη. Το νέο αεροσκάφος θα αποτελέσει επιλογή κλειδί στη μελλοντική ανάπτυξη της Emirates.

Να υπενθυμιστεί ότι τον Απρίλιο του 2000, η Emirates εξέφρασε για πρώτη φορά επισήμως το ενδιαφέρον της για το σκάφος που τότε αποκαλούνταν A3XX, ενδιαφέρον που επιβεβαιώθηκε τρεις μήνες αργότερα στην έκθεση `Farnborough Air Show`, όπου η εταιρία υπέγραψε εταιρική δέσμευση, προκαταβάλλοντας σημαντικό ποσό για το νέο αεροσκάφος. Αναλαμβάνοντας μια πολύ σοβαρή και μακροπρόθεσμη δέσμευση, η Emirates Airline υπέγραψε για πέντε επιβατηγά και δύο φορτηγά σκάφη, όπως και για πέντε ακόμα τύπους του αεροσκάφους Α-380, συμφωνία αξίας 1,5 δισ. δολαρίων.

Η Emirates επέδειξε και πάλι την εμπιστοσύνη της στο αεροσκάφος στα τέλη του 2001, εποχή κατά την οποία οι περισσότερες αεροπορικές εταιρίες αναδιπλώνονταν λόγω των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου στις Η.Π.Α.. Επιβεβαιώνοντας την φιλοδοξία και τη δέσμευσή της να διατηρήσει και να ενισχύσει την αναπτυξιακή της πορεία, η Emirates παρήγγειλε 15 ακόμα A-380 στην έκθεση `Dubai Air Show` το Δεκέμβριο του 2001, ως τμήμα παραγγελίας διαφόρων αεροσκαφών, η αξία της οποίας ανήλθε στο εντυπωσιακό ποσό των 15 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με τις τιμές καταλόγου.

Η πίστη της Emirates στην καινοτόμο τεχνολογία υπογραμμίστηκε ακόμα μια φορά το Φεβρουάριο του 2002, όταν προέβη σε παραγγελία της τάξης του 1,5 δισ. δολαρίων για 98 κινητήρες GP7000 (88 εγκατεστημένους, 10 εφεδρικούς), παραγωγής της GE Aircraft Engines` and Pratt & Whitney`s Engine Alliance, προκειμένου να εξοπλίσει τα 22 A-380, που είχε παραγγείλει έως εκείνη τη στιγμή.

Περίπου ένα χρόνο αργότερα, στην έκθεση `Paris Air Show` τον Ιούνιο του 2003, η Emirates υπερδιπλασίασε τη δέσμευσή της, έναντι του `superjumbo`, με την παραγγελία 23 ακόμα αεροσκαφών, η οποία διαμόρφωσε τη συνολική παραγγελία των A-380 στον εκπληκτικό αριθμό των 45 αεροσκαφών. Η συνολική αξία της παραγγελίας των επιπλέον A-380 ανήρθε στα 19 δισ. δολάρια, ποσό που κατέπληξε τον κόσμο των αεροπορικών εταιριών, όντας το μεγαλύτερο στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας.

Τελικά, πριν το τέλος της ίδιας χρονιάς στην έκθεση `Dubai Air Show` το Δεκέμβριο του 2003, η Emirates έκανε μια τελευταία παραγγελία, αξίας 1,5 δισ. δολαρίων, για 101 επιπλέον κινητήρες GEP&W Engine Alliance GP7200 (92 εγκατεστημένους και εννιά εφεδρικούς) για τα 23 A-380, που είχε παραγγείλει στο Παρίσι. Με αυτή τη δεύτερη παραγγελία και ένα σύνολο σχεδόν 200 νέων κινητήρων σε διαδικασία παραγωγής, η αεροπορική εταιρία αποτελεί πλέον τον μεγαλύτερο πελάτη της Airbus παγκοσμίως.

Παρόλο, που ορισμένοι παρατηρητές αντιμετώπισαν με σκεπτικισμό την αισιοδοξία της Emirates, η πίστη της αεροπορικής εταιρίας στο μέλλον των αερομεταφορών και το δικό της δυναμικό βασίζεται σε ένα ακλόνητο ρεκόρ σταθερής κερδοφορίας τα τελευταία 17 χρόνια και στο διπλασιασμό μεγέθους κάθε τέσσερα χρόνια κατά μέσο όρο.

Σύμφωνα με το σχολαστικό μακροπρόθεσμο σχεδιασμό της Emirates, έχουν ήδη μισθωθεί λειτουργίες του A-380 από τον Οκτώβριο του 2006, περίοδο κατά την οποία η εταιρία αναμένει να παραλάβει το πρώτο από τα αεροσκάφη αυτά. Όσον αφορά στις υπηρεσίες που θα προσφέρονται επί του αεροσκάφους, αναφέρουμε ενδεικτικά ότι η Emirates ξεκίνησε την οριστικοποίηση των δεσμεύσεων της για τον εσωτερικό εξοπλισμό στην έκθεση `Farnborough Air Show` το 2004, κλείνοντας την πρωτοφανή συμφωνία 1 δισ. δολαρίων με την Matsushita για το σύστημα ψυχαγωγίας ex2 in-flight για το Airbus A-380. Η αεροπορική εταιρία επένδυσε επίσης 80 εκατ. δολάρια στην αγορά σουιτών Πρώτης Θέσης από την B/E Aerospace για τον στόλο των A-380.

Ο παγκόσμιος κόμβος της αεροπορικής εταιρίας στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντουμπάι θα είναι έτοιμος να παραλάβει το νέο αεροσκάφος στο Terminal 3, που εγκαινιάστηκε προσφάτως και θα περιλαμβάνει 23 θύρες αναχώρησης και αερογέφυρες σχεδιασμένες ειδικά για το superjumbo.

Η άφιξη του πρώτου Airbus A-380-800 της Emirates τον Οκτώβριο του 2006 θα αποτελέσει σημαντικό ορόσημο για την αεροπορική εταιρία. Θα σηματοδοτήσει το πρώτο βήμα στην ανέλιξη της εταιρίας, που έχει στόχο να γίνει ο μεγαλύτερος χειριστής του superjumbo παγκοσμίως. Στην Emirates αντιστοιχεί το ένα τρίτο όλων των παραγγελιών του νέου αεροσκάφους, που έχει λάβει έως σήμερα η Airbus. Το γεγονός αυτό την καθιστά ηγέτιδα εταιρία, όσον αφορά στο στόλο των A380, θέση η οποία εξασφαλίζεται για τουλάχιστον μία δεκαετία.

Για πρώτη φορά η Emirates θα είναι σε θέση να μεταφέρει περισσότερους από 500 επιβάτες με ένα μόνο αεροσκάφος, με την ποιότητα αεροπορικού προϊόντος και άνεσης, που αποτελεί σήμα κατατεθέν της εταιρίας. Η μεγάλη χωρητικότητα επιβατών του A-380 θα δώσει τη δυνατότητα στην Emirates να ξεπεράσει τους περιορισμούς των θέσεων σε πολλά από τα μεγάλα αεροδρόμια του κόσμου, ενώ η εξαιρετικά μεγάλη εμβέλεια διαδρομής του αεροσκάφους, που ανέρχεται στα 15.000 χλμ. περίπου, θα δώσει στην εταιρία τη δυνατότητα να συνδέσει ακόμα και τους πλέον απομακρυσμένους προορισμούς του παγκόσμιου δικτύου της με μία μόνο στάση στον κόμβο του Ντουμπάι.

Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, με περίπου σαράντα A-380 των Emirates σε λειτουργία, εκατ. πελάτες της Emirates σε δεκάδες αεροδρόμια του πλανήτη, θα αναμένουν το επόμενο ταξίδι τους με το μεγαλύτερο επιβατηγό αεροσκάφος που κατασκευάστηκε ποτέ, το οποίο αναμένεται να επαναπροσδιορίσει την εμπειρία του αεροπορικού ταξιδιού.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024